جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید قدرت الله الیاسی تویه

فرازی از وصیت نامه:
شهید قدرت اله الیاسی تویه

از خداوند متعال مي‌خواهم كه عمر امام را ظهور مهدي امام زمان طولاني بگرداند و چند بيت شعر را تقديم مي نمايم . بلبـل هـر كجـا باشد ميـل به چمـن دارد /سرباز هر كجا باشد ميل به وطن دارد/امروز كه به جز شوق جواني به سرم نيست/عكـسم تو نگهـدار كه فـردا اثرم نيست/عكـس خـود هديه نمودم كه مرا ياد كني/جسـم بي روح مرادرنظرت شاد كنی/مطمئن باش كه مهـرت نـرود از دل مـا /مگـر آن روز شود خاك سيـه منزل ما

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :قدرت اله الیاسی تویه
نام پدر :رمضانعلی
تاریخ تولد :۱۳۴۵/۰۳/۰۹
محل تولد :روستای تویه رودبار دامغان
شغل :خیاطی
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۴/۱۱/۲۲
محل شهادت :ارتفاعات گرمدشت 
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :بمباران هوایی دشمن بعثی

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :تویه رودبار
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای تویه رودبار

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

با کم‌وکاستی‌های زندگی به‌راحتی کنار می‌آمد و هرگز لب به شکایت باز نکرد. فقط می‌خواست کانون خانواده گرم و گرم‌تر باشد.

به برنامه‌های مذهبی علاقۀ زیادی داشت، ازجمله شرکت در دعاهای کمیل و توسل و حضور در مسجد و نماز جماعت. مقید به انجام واجبات بود و ترک محرمات. در تظاهرات و راه‌پیمایی‌ها با وجود سن کم شرکت فعال داشت. عصای دست پدر بود و محرم اسرار مادر.

متولد نهم خردادماه چهل‌وپنج بود. تحصیلاتش را تا اول راهنمایی در مدرسۀ فردوس تویه‌رودبار گذراند. سپس درس را با همۀ علاقه‌ای که داشت رها کرد؛ زیرا امکانات تحصیلی، چندان برایش فراهم نبود. راهی شهر دامغان شد و در پیراهن‌دوزی آقای دارنده مشغول کسب مهارت در این رشته شد.

مجرد بود و فرزند دوم خانواده. منظم بود، مرتب، شوخ‌طبع و شیک‌پوش، دل‌سوز و مهربان و دوست‌داشتنی. مردم‌دار بود و اهل صلۀ‌رحم. به همه احترام می‌گذاشت. از هفت‌سالگی به‌ طور جدی شروع به نمازخواندن کرد و کنار پدر به صف نمازگزاران می‌پیوست.

جنگ تحمیلی، آتش‌فشان وجودش را به فوران آورده‌ بود. می‌خواست راهی میدان‌های نبرد شود که پدر و مادر مانع حضورش در جبهه ‌شدند. این بود که سربازی‌اش را داوطلبانه و زودتر از زمانش آغاز کرد تا هم به هدفش برسد و هم رضایت پدر و مادر را کسب کرده ‌باشد. به گفتۀ خواهرش بارها برای رفتن به جبهه اشک حسرت می‌ریخت و غبطه به دلاورمردانی می‌خورد که در جنگ بودند.

بالاخره در تاریخ پانزدهم مرداد سال شصت‌وچهار از پادگان آموزشی چهل‌‌دختر شاهرود اعزام شد و در تاریخ بیست‌ودوم بهمن شصت‌وچهار ساعت ده شب به آرزوی دیرینه‌اش رسید و رفت تا در جمع آسمانیان جا گیرد. از ارتفاعات گرم‌دشت، هم‌زمان با بارش بمب‌ها به زمین، راهی آسمان شد. پیکر پاکش دو روز بعد از شهادتش به دامغان انتقال داده ‌شد و در زادگاهش، همان محلی که خودش در مرخصی آخر پیش‌بینی کرده‌ بود به خاک سپرده شد. او رفت ولی یادش لحظه‌به‌لحظه در ذهن دوستان و آشنایانش زنده است.

  “راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

اكنون  كه من با چشم  باز  و گوش شنوا صداي هل من ناصر حسين زمان را لبيك گفتم چند كلمه به عنوان وصيت با شما مردم حزب‌الله و پدر و مادرم دارم من اگر در اين جبهه حق شهيد شدم براي من هيچ‌گونه گريه و زاري نكنيد و اگر خواستيد براي من گريه كنيد براي سرور شهيدان حسين‌ابن‌علي(ع) گريه كنيد چون دشمن اسلام در هر كجا از اين مرزو بوم هستند و سوءاستفاده مي‌كنند و مي‌گويند مي‌خواستيد نرويد تا كشته نشويد. پيامی براي همشهري‌هاي خودم دارم كه در جبهه‌ها شركت كنند و يار و ياور امام امت باشند چون اين امام بود كه ما را از تاريكي شب به روز روشن و ظلم و ستم به نور مبدل كرد از همشهري‌هاي خود مي‌خواهم كه اگر در حق ايشان بدي كردم و يا بدي از من ديدند مرا ببخشند و حلال نمايند.

 اي مادر و اي پدر از شما مي‌خواهم كه صبر و شكيبا باشيد و مثل زينب مقاوم باشيد از شما امت حزب‌الله مي‌خواهم كه اسلحه مرا به زمين نگذاريد و سنگرمان را خالي نكنيد در پايان از خداوند متعال مي‌خواهم كه عمر امام را ظهور مهدي امام زمان طولاني بگرداند چند بيت شعر را تقديم مي نمايم.

بلبـل هـر كجـا باشد ميـل به چمـن دارد        سرباز هر كجا باشد ميل به وطن دارد

امروز كه به جز شوق جواني به سرم نيست         عكـسم تو نگهـدار كه فـردا اثرم نيست

عكـس خـود هديه نمودم كه مرا ياد كني          جسـم بي روح مرادرنظرت شاد كنی

مطمئن باش كه مهـرت نـرود از دل مـا              مگـر آن روز شود خاك سيـه منزل ما

قدرت الله الياسي  ـ 08/ 09 / 64

خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار والسلام

بسم الله الرحمن الرحيم

چند نكته وصيت به عنوان سفارش به پدر و مادر خود دارم اگر شهيد  شدم براي من ناراحت نباشد و دل خود را براي امام حسين گريه كند چون دشمن به خاك و ناموس ما حمله كرده و ما بايد به وظيفه خود عمل كنيم و از اسلام و وطن خود دفاع كنيم و به فرماندهي امام امت فرمانده كل قوا به جنگ ادامه داده و تا پيروزي ادامه دهيم امام امت را تنها نگذاريم و پشتيباني خود هميشه از امام اعلام داريم و گوش به حرف ايشان باشيم مادرم گريه براي من  نكن براي امام حسين گريه كن و به اميد پيروزي اسلام بر كفر صدامي .

والسلام قدرت الله الياسي  08/ 09/ 64

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.