جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید فرهاد روشنایی

فرازی از وصیت نامه:
شهید فرهاد روشنایی

به نام الله كه ذكرش سكينه قلوب است و مهرش غفران ذنوب و باز هم به نام او كه مي‌‌ميراند و زنده می‌‌كند به نام محمد(ص) كه خداوند او را اسوه حسنه بر خلائق قرار بدادي و همي نبي خاتم و به نام علي حيدر كرار كه با ذوالفقار خود گردن كشان و ظالمان و مشركين و مارقين را از دو جامعه به عدالت و ايمان دعوت نموده و به نام مهدي منجي(عج) ابراز كه با شمشير مرصع خود مزين به ثارالله گيتي نمود و خلق را در ناز و نعمت به سفره عدالت خواهي دعوت نمود.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :فرهاد روشنایی
نام پدر :مصطفی
تاریخ تولد :۱۳۳۷/۰۱/۰۱
محل تولد :کلاته
شغل :کارگر ذوب آهن
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۰۴
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :کربلای ۴
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت تیر و ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای کلاته

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

فرهاد فرزند مصطفی، در سال هزاروسیصدوسی‌‌وهفت در روستای کلاته‌‌رودبار دامغان به‌‌ دنیا آمد. تحصیلاتش را تا پنجم ابتدایی بیشتر ادامه نداد. مدتی در معدن شخصی کار می‌کرد.

به مطالعه کتاب‌‌های دینی و اعتقادی مثل کتاب‌‌های شهید مطهری و شهید دستغیب علاقه‌‌مند بود. با فرا‌‌رسیدن سن سربازی به خدمت فرا‌‌ خوانده‌‌ شد. بعد از سربازی، هم در معدن طزره و ذوب‌آهن البرز شرقی مشغول به کار بود و هم با تراکتور کار می‌کرد. چهار بار به‌‌صورت بسیجی به جبهه رفت. یک‌‌بار مجروح شد و در عملیات کربلای۴ در تاریخ چهارم دی هزاروسیصدوشصت‌‌وپنج به شهادت رسید.

پس از سی‌‌ودو ماه مفقودالأثر‌‌بودن، در روز شانزدهم مرداد شصت‌‌وهشت در دامغان تشییع و در گلزار شهدای کلاته‌‌رودبار دفن شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

« بسم ا... المنتقم الجبار »

« إن الشتري من المومنين أنفسهم بان لهم الجنة يقاتلون في سبيل ا... و فيقتلون و يقتلون وعدا

عليه حقا في التوريه و الانجيل و القران و من اوفي بعهده من ا... فاستبشروا ببيعكم الذي بايعتم به

ذالك هو الفوز العظيم »

( آيه 111 سوره توبه )

ترجمه: همانا خدا خريد از مومنان جان‌‌ها و مال‌‌هاي ايشان را كه براي ايشان است بهشت، جنگ كنند در راه خدا پس بكشند و كشته شوند  وعده‌‌ايست بر او حق در تورات و انجيل و قرآن و كيست وفادارتر به عهد خود از خدا. پس شاد باشيد به سوداگري كه سودا نموديد و اين است آن رستگاري بزرگ.

به نام الله كه ذكرش سكينه قلوب است و مهرش غفران ذنوب و باز هم به نام او كه مي‌‌ميراند و زنده می‌‌كند به نام محمد(ص) كه خداوند او را اسوه حسنه بر خلائق قرار بدادي و همي نبي خاتم و به نام علي حيدر كرار كه با ذوالفقار خود گردن كشان و ظالمان و مشركين و مارقين را از دو جامعه به عدالت و ايمان دعوت نموده و به نام مهدي منجي(عج) ابراز كه با شمشير مرصع خود مزين به ثارالله گيتي نمود و خلق را در ناز و نعمت به سفره عدالت خواهي دعوت نمود.

اينجانب فرهاد روشنايي فرزند مصطفي دارنده  شماره شناسنامه (4) و متولد سال 1337 وصيت‌‌نامه‌‌اي  مي‌‌نويسم كه يادداشتي از اينجانب بماند.

پروردگارا: الان كه قلم بر دست گرفته‌‌ام از تو استعانت مي‌‌جويم كه جز كلام حق در كالبد وجودي من و در قلب من خطور نكند و جز توحيد و يگانه بودن تو در زائقه من حلاوت و شيريني نبخشد.

خداوندا: علم دارم بر اين‌‌كه تو خداوند واحد قهار و ستارهستي و شناخت تو را مجسم كرده‌‌ام كه هم‌‌چنان علي(ع) مي‌‌فرمايد: «من عرف نفسه فقد عرفه ربه» (يعني هركس خود را شناخت)خداوند علي اعلا را مي‌‌شناسد.

و سپاسگزارم و شكرگزارم تو را كه محمد(ص) را پيامبرم قرار داده‌‌اي كه توسط او از ظلمت مرا نجات داده‌‌اي و علم دارم به اين‌‌كه در غدي خم پيامبر اكرم(ص) حضرت علي را به مقام امامت و رهبري ارتقا داده و چنان فرمود: «من كنت مولاي فهذا علي مولاه»

(هركس كه تا حالا من مولاي او بودم حالا علي مولاي اوست) پس پيغمبر(ص) و علي(ع) را به عنوان رهبر جامعه و امام و راهنماي بعد از خود دستور خدا قرار داده‌‌است  و حال آن‌‌كه علي(ع) و يازده فرزند بر حق او كه آخر آن مهدي(عج) مي‌‌باشد، تمام را قبول كرده و در آستانه فرج آن حضرت و تعجيل فرج آن حضرت  را از خداوند منان خواهانيم حال طبق حديث حضرت بقيه‌‌الله اعظم كه مي‌‌فرمايد: كه به راويان احاديث بنگريد در غيبت من آن آنها حجت من بر شما و من حجت خدا بر آن‌‌ها هستم و پس ما طبق آن حديث نايب او را از جان و دل قبول كرده و در راه استمرار حكومت و برقراري پرچم توحيد در سراسر گيتي با شناخت كه در مورد ائمه اطهار و معصومين دارم رو به جبهه نهاده و دينم را نسبت به امام و انقلاب ادا نمايم.

و آيه «يا ايها الذين امنوا اطيعوا ا... و اطيعوالرسول و اولامر منكم» را نصب العين خود قرار داده و به فرامين و دستورالعمل‌‌هايي كه در لبان درّ امام خميني هم‌‌چون گل شكفته مي‌‌شود، هم‌‌چون بلبل نواي آزادي سر مي‌‌دهد با جان و دل سخنان آن فقيه و مرجع را خريدارم و در اطاعت از او تا آخرين نفس و قطره خون به پيكار ادامه داده و مصداق آيه و قاتلوهم حتي لا تكون فتنه... » دين الله را در ادامه جنگ و نابودي فتنه در شعارهاي خود قلمداد نموده و همانند كوفيان نيستم كه اماممان  تنها بماند زيرا هدف مقدس و معرف است و خداوند  اولاً "گناهان مرا از راه رحمت و مغفرت ببخش زيرا تو بزرگ‌‌تر از آني كه من مي‌‌گويم".

پروردگارا : اگر قرار است كه در پيكار با كافران روبرو شوم، چنانچه روزنه و دريچه رحمت واسعه  سرازير شده به شهدا و صلحا مرا پيوند ده.

چند سخن به امت شهيد پرور هرچند كه اين بنده كوچك‌‌تر از آن هستم كه با شما سخن بگويم زيرا شما امت واحده در جهان و يگانه امت زنده و هوشيار هستيد و من باب تذكر « إن الذكر تنفع المومنين » كه ذكر باعث منفعت مومن است.

اولاً از امام خميني دست برنداريد و اين را فراموش نكنيد و از خود مغرور نشويد بها و ارزشي كه در اين جهان پيدا كرده‌‌ايد به رهبري امام خميني مدضله‌‌العالي مي‌‌باشد.

ثانياً: تا اواخر پيروزي انقلاب و زيارت كربلاي حسيني و آزادي قدس از نبرد و پيكار با كفار دست بر نداريد.

ثالثاً: از خواندن قرآن و دعا دست برنداريد كه دعا و مغفرت عبادت است و همه پيروزي‌‌هاي ما هم از همين دعاها و قرآن خواندن‌‌هاست.

چند سخن با پدر و مادر و خانواده خود: از شما بازماندگان مي‌‌خواهم كه فرزندانم را تربيت اسلامي نمایيد و قرآن را به آن‌‌ها بياموزيد و هميشه در برابر نعمت‌‌هاي پروردگار شكرگزار باشيد و در شهادت و مرگ من شكيبا و صابر و شاكر باشيد.

چون شهادت مرگ عادي نيست و نصيب هركس نمي‌‌باشد و حال كه نصيب اين حقير شده است براي من گريه نكنيد و براي حسين(ع) گريه كنيد و اگر فرزند خوبي براي شما نبوده‌‌ام ولي از شما مي‌‌خواهم كه مرا عفو نمایيد و به تربيت فرزندانم كوشا باشد و به آن‌‌ها بفهماند كه اين حقير جز براي اسلام و قرآن جنگ نكرده ‌‌ام و تا آن‌‌ها هم ادامه دهنده راه من باشند و باعث روسفيدي من پيش مادر سالار شهيدان حسين بن علي(ع) فاطمه زهرا(س) و جدش پيغمبر اكرم(ص) باشيد.

و در خاتمه از كليه فاميلان، همشهريان، همسايگان و كليه كساني كه در پيشگاه آن‌‌ها بي‌‌ادبي كرده‌‌ام و يا آزاري به آن‌‌ها داده‌‌ام و حقي به گردن من دارند مرا عفو نمایيد و برايم تقاضاي عفو در پيشگاه خداوند بنمایيد و از زائرين كربلاي حسيني و قبر علي(ع) و كليه امام‌‌ها كه در عراق مي‌‌باشند التماس دعا دارم و سلام مرا به آن‌‌ها برسانيد و بگویيد اين حقير را هم مورد شفاعت خود قرار بدهند.

فرهاد روشنایی.

والسلام 1365/09/10 هجري شمسی

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.