جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید علی مطهری نژاد

فرازی از وصیت نامه:
شهید علی مطهری نژاد

منت خداي را عزوجل كه طاعتش موجب قربت است، آنان كه رفتند كاري حسينی (ع) كردند و آنان‌‌كه ماندند بايد كاري زينبي(س) كنند وگرنه يزيديند.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :علی مطهری نژاد
نام پدر :حسین
تاریخ تولد :۱۳۴۶/۱۲/۲۳ 
محل تولد :دامغان
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :فرمانده دسته پياده
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۰۴/۲۹
محل شهادت :جزيره مجنون
نام عملیات :عملیات تک جنوبی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر و گردن - 9 سال مفقود - 75/14/11 تشيع شد.

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

علی فرزند حسین در سال هزاروسیصدوچهل‌‌وشش در شهرستان دامغان دیده به جهان گشود. دو برادر و سه خواهر دارد.از کودکی آرام و صبور بود. شرکت در مراسم مذهبی کم‌کم شخصیتش را رشد داد. در کارهای خانه و مزرعه یار و همراه پدر و مادرش بود.تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم در دامغان به پایان رساند. از سال دوم راهنمایی به عضویت جهاد درآمد و در بسیج هم حضور فعال داشت.

در چهارده‌‌سالگی پس از گذراندن یک دوره آموزش چهل‌‌وپنج روزه در پادگان ۲۱ حمزه تهران برای اولین بار به جبهه اعزام شد و سپس بعد از فارغ‌‌التحصیل شدن از دبیرستان، از طرف سپاه پاسداران به جبهه جنوب رهسپار شد. در تیپ ۱۲ قائم(عج) حدود چهار ماه مسؤول دسته بود. طی این مدت حضور، چندین بار دچار جراحت شد و به خانه آمد ولی قبل از بهبودی دوباره به سنگرش برمی‌گشت.

بیست‌‌ونهم تیرماه هزاروسیصدوشصت‌‌وشش، در عملیات تک جزیره جنوبی با برخورد ترکش به سر، گردن و پا جام شهادت را نوشید و پیکرش مفقودالأثر شد.

نه سال بعد در چهاردهمین روز بهمن هزاروسیصدوهفتادوپنج، استخوان‌های پاکش پس از تشییع، در گلزار شهدای دامغان آرام گرفت.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون

منت خداي را عزوجل كه طاعتش موجب قربت است، آنان كه رفتند كاري حسينی (ع) كردند و آنان‌‌كه ماندند بايد كاري زينبي(س) كنند وگرنه يزيديند.

با سلام و درود بر يگانه منجي عالم بشريت مهدي موعود(عج) و نائب بر حقش امام روح‌‌الله و شهيدان و كشته شده در جبهه‌‌هاي الله و سلام و درود بر رزمندگان و پويندگان خط سرخ ثارالله و به اسلام بر شما امت خوب الله و هميشه در صحنه.

بي مقدمه سخن را كوتاه مي‌‌كنم و خدمتتان عرض كنم كه با شما مسلمانان چندان وصيت ندارم چون شما آن‌‌چنان مردمي هستيد خود الگو و سرمشق براي يك ديگريد.

اما به شما خانواده و نزديكان من از شما مي‌‌خواهم كه اعمال شما بعد از من سبب خوشحالي دشمن نشود خانواده عزيزم نمي‌‌گويم گريه نكنيد گريه كنيد اما گريه شما سبب خوشحالي دشمن نشود گريه كنيد اما جامعه برتن پاره نكنيد.گريه كنيد اما گيسوان خود را نكشيد. اما سخن با شما برادران وخواهران، خواهران من از شما مي‌‌خواهم حجابتان را و برادران نگاهتان را مواظب باشيد.

و اما آن‌‌چه را كه ازهمه شما مردم دامغان مي‌‌خواهم اين است كه اگر من را مي‌‌شناسيد يا نمي‌‌شناسيد عاجزانه طلب بخشش و مغفرت مي‌‌كنم چون اين چنين است كه لذتي كه در گذشت است در قصاص نيست.

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.