جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید علی بانی

فرازی از وصیت نامه:
شهید علی بانی

برادران و خواهران طلبه و دانشجو و دانش‌آموز در سنگرهای خود مدرسه، دبیرستان و دانشگاه‌ها با جهل و ظلمت مبارزه کنید، با دو بال علم و تقوا کمالات انسانی را به طور صعودی در مدت زمان کوتاهی طی نمایید که کشورهای اسلامی و جهان اسلام به مبلّغ و روحانی متعهد و معلم متقی در خط امام و صنعت کار و متخصص با ایمان احتیاج دارد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :علی بانی
نام پدر :محمد حسن
تاریخ تولد :۱۳۳۵/۰۶/۰۲
محل تولد :روستای کلا دامغان
شغل :روحانی
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :مسئول تبلیغات گردان حضرت رسول قرارگاه حمزه
سن :۲۹ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۰۱/۱۸
محل شهادت :مریوان - شرق چوارته
نام عملیات :والفجر ۹
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش مین

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

دومین روز شهریورماه سی‌‌وپنج روستای کلا، گوشه‌‌ای از کویر سال‌‌خورده ایران‌‌زمین زیر نور آفتاب گرم و سوزان پوست انداخته بود که محمدحسن مولودش را برای نخستین بار در آغوش گرفت و نامش را علی نهاد و خداوند بلندمرتبه را هزاران بار شکر کرد.

علی تحصیلات ابتدایی را در روستای محمدآباد گذراند. برای ادامۀ تحصیل همراه خواهرش به شهرستان بهشهر رفت و هم‌‌زمان در مقطع راهنمایی و در حوزه علمیه رستم‌‌کلا مشغول به تحصیل شد.

برای ادامۀ تحصیل در مقطع متوسطه دوباره به دامغان بازگشت و در دبیرستان پهلوی و رشته ادبی دیپلم گرفت. پس از آن به سربازی رفت. او یک سرباز بود اما سرباز امام‌‌ خمینی(ره) که با دستور ولی ‌‌امر خود پادگان را ترک کرد.

پس از پیروزی انقلاب و پایان سربازی این مؤمن جوان‌‌مرد در عرصه زندگی، در کارخانه چیت‌‌سازی تهران مشغول کار شد و دوباره به تحصیل ادامه داد.

سال شصت‌‌وسه در دانشگاه تربیت معلم در رشته ادبیات‌‌فارسی مشغول تحصیل شد. هم‌‌زمان در حوزه علمیۀ قم نیز به فراگیری علوم دینی ادامه داد و سپس در سال شصت‌‌وچهار در دانشکده علوم قضایی مشغول تحصیل شد.

علی مؤمنی بود که معراجش تا ملکوت از همان نوجوانی آغاز شده بود. معنای واژه عقل و بندگی در وجود علی، متجلی شده، به ظهور رسیده بود. مؤمنی که چراغ راه دوستان و همراهانش بود. در این مدت سه مرحله به میدان نبرد اعزام شد. زیرا در واحد تبلیغات سپاه فعالیت می‌‌کرد.

علی ازدواج کرد. همسرش دختردایی او بود و حاصل این وصلت آسمانی زهرا نامی است که با سربلندی از پدر یاد می‌‌کند.

قصه زیستن علی تا بهار شصت‌‌وپنج ادامه پیدا می‌‌کند. غرب کشور و عملیات والفجر۹ عرش خدا می‌‌شود روی زمین برای او و انفجار یک مین ضدتانک پیام‌‌آور لحظه‌‌های عروج علی تا اعلی.

هجدمین روز بهار علی می‌‌رود تا آسمانی‌‌ترین روز زمینی‌‌اش را با خون خویش ثبت نماید. پیکر پاکش در آرام‌‌جای شهیدان شهرمان آرمیده است.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

باسمه تعالی

فان الجهاد باب من ابواب الجنه ف فتحه ا... لخاصه اولیاء (خطبه 27 نهج البلاغه)

قال رسول‌ا... (ص): اشرف الموت قتل الشهاده.

قال علی (ع) : افضل الموت القتل فی سبیل‌ا....

قل ان صلاتی و نسکی و محیای و مماتی لله رب العالمین

آن کس که تو را شناخت جان را چه کند                         فرزند و عیال و خانمان را چه کند

دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی                                   دیوانه تو هر دو جهان را چه کند

دوش وقت سحر از غصه نجاتم داد                               اندر آن ظلمت شب آب حیاتم داد

در طریقت پیش سالک هر چه آید خیر است

در صراط المستقیم ای دل کسی گمراه نیست

بعد از حمد و ثنا به در گاه ایزد متعال، سلام بر رسول خدا محمدمصطفی(ص)، سلام بر علی(ع) و سلام بر همه شهدای محراب و سلام بر سیدالشهدا و درود فراوان به رهبر کبیر جهان اسلام روح خدا خمینی بت‌شکن و درود بر امت همیشه در صحنه و درود بر خانواده‌های شهدا که با خون جوانان خود نهال اسلام را آبیاری نمودند و درود و سلام گرمم بر خانواده عزیزم. عزیزانم شوق به الله و شوق به جهاد در راه خدا تمام وجودم را فرا گرفته‌بود و از طرفی شوق زیارت سرور شهیدان حسین‌بن‌علی(ع)در بنده به وجود آمده بود که جان دادن برای معشوقم خیلی راحت بود.

ای خاک کربلا، تو مهر نماز من                       این مهر را به مهر سلیمان نمی‌دهم

من را غلامی تو، بود تاج افتخار                          این تاج را به افسر شاهان نمی‌دهم

جان می‌دهم به شوق لقای تو یا حسین            گر به سرم قدم ننهی جان نمی‌دهم

ای حسین ای سرور شهیدان تو بودی که به ما درس زندگی آموختی و بما درس ایثار و شهادت آموختی یا حسین ملت هرچه دارد از تو از خون جوشن گلرنگ تو دارد، ای حسین ما آمدیم تا راه حرمت و مسیر تکامل اهداف اسلام را هرچه زودتر باز کنیم. این حقیر سه سخن دارم، اول با عامه مردم ، دوم با طبقه طلاب و فرهنگیان و سوم با خانواده.

اما سخن اول: باید همه برادران و خواهران و همه مردم بدانند که مرگ حق است اما چه مرگی؟ مرگی که بتوان با آن هزاران هزار انسان را از منجلاب ظلمت رهایی داد و جامعه‌ای را رو به تکامل و پیشرفت سوق داد در این هنگام که دشمنان اسلام می‌خواهند با زبان و قلم و عمل به اسلام و قرآن و مکتب ضربه وارد کنند باید همه شما هوشیارانه در صحنه باشید که هر چه داریم از اسلام است و سعی کنید و همیشه و در همه حال  با رهبر کبیر انقلاب این ابرمرد، این خورشید فروزان، این ماه تابنده و این یکه‌تاز تاریخ ساز بشریت را و این تنها بازمانده امام بر حق را و این امامی که پیام‌هایش مرهم دل هر دردمند مستمند و بی‌پناهی است و خنجریست برای هر طاغوت و طاغوت صفتان و ابرجنایتکاران باشید،

تنها گذاشتن اماممان و پایمال شدن خون شهدا و حق بینوایان همان، پس آگاهانه و هوشیارانه پشتیبان اسلام و امام خمینی باشید و گول روباه‌صفتان مکار را نخورید و شما ای پدران و مادران فرزندان خود را بیشتر راهی جبهه‌ها کنید که با کمک خداوند تبارک و تعالی  هرچه زودتر کفر را از جهان براندازید و پرچم لا اله الا ا... را به رهبری امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف به اهتزاز در آورید و دعا برای امام را هرگز فراموش نکنید زیرا ایشان بود که راه اصلی را به ما نشان داد یعنی به ما هدف داد و ان‌شاءالله این حکومت را به حکومت حضرت مهدی اروحناه له الفدا متصل می‌گرداند و در دعاها و مساجد شرکت کنید که همین دعای کمیل و نمازهای جمعه بود که این‌گونه ملت بیدار شدند و نسبت به مسائل روز روشن و آگاه شدند و جوانان هوشیارانه و آگاهانه راه شهادت را انتخاب کردند و حال شما هستید که باید ادامه دهنده را ه شهدا باشید و ما به این امید به بانگ تکبیر برای رضای خدا به سوی رگبار مسلسل دشمن رفتیم که دیگران ادامه دهنده راهمان باشند و به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) جواب مثبت بدهید و با خونتان درخت اسلام را آبیاری کنید.

اما سخن دوم با طلاب علوم دینی و فر هنگیان: برادران و خواهران طلبه و دانشجو و دانش‌آموز در سنگرهای خود مدرسه، دبیرستان و دانشگاه‌ها با جهل  و ظلمت مبارزه کنید، با دو بال علم و تقوا کمالات انسانی را به طور صعودی در مدت زمان کوتاهی طی نمایید که کشورهای اسلامی و جهان اسلام به مبلّغ و روحانی متعهد و معلم متقی در خط امام و صنعت کار و متخصص با ایمان احتیاج دارد. شماها خوب و بیشتر می‌توانید به اسلام خدمت کنید.

و اما چند کلمه با خانواده عزیزم: ای عزیزانم از شما عاجزانه تقاضا دارم که در مرگ بس شیرینم ناراحتی به خود راه ندهید چون مرگ در راه معبود و خدای خود آرزوی هر شخص است و من به بزرگترین آرزویم که شهادت بود رسیدم و شما باید خدا را شکر کنید که توانسته‌اید شهیدی در راه اسلام بدهید، باشد که تمامی خانواده‌های شهدا مورد لطف و رحمت خداوند قرار گیرند.

  والسلام علیکم و رحمه ا... و برکاته

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.