جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید علی اصغر کشاورزیان

فرازی از وصیت نامه:
شهید علی اصغر کشاورزیان

 ای کسانی که دم از اسلام می‌زنید، دم از مسلمانی می‌زنید، دم از شجاعت می‌زنید، یاعلی؛ این گوی و این میدان. بیایید خود را آزمایش کنید و بیایید در جهاد بر علیه باطل شرکت کنید مبارزه کنید.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :علی اصغر کشاورزیان
نام پدر :قربان
تاریخ تولد :۱۳۳۳/۱۰/۲۰
محل تولد :روستای وامرزان دامغان
شغل :کارمند اداره کار
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :فرمانده دسته پیاده
سن :۳۱ سال 
خانواده چند شهید :دو شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۴/۱۱/۲۱
محل شهادت :اروندرود
نام عملیات :والفجر ۸
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :وامرزان
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای وامرزان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

علی‌‌اصغر فرزند قربان، سال هزاروسیصدوسی‌وسه هجری شمسی در روستای وامرزان از توابع شهرستان دامغان در جوار امامزاده‌ابراهیم(ع) به دنیا آمد. در خانواده‌ای مذهبی و عاشق اهل ‌بیت(ع).تا سن شش‌سالگی در روستا زندگی می‌کرد. سپس برای تحصیل همراه عمویش به تهران رفت و تا مقطع دیپلم به تحصیلاتش ادامه داد.

در اداره کار و امور اجتماعی استخدام شد و بعد از شهادت برادرش محمود برای دستگیری از مادر و خواهر، به دامغان برگشت.
چند مرحله از طریق بسیج به جبهه اعزام شد. یک بار از ناحیه پا مجروح شد. مسؤولیتش در جبهه فرمانده دسته بود و دویست‌وبیست‌ودو روز حضور در جبهه داشت. متأهل بود و در زمان شهادت دو پسر و یک دختر داشت.
انسانی متین و مهربان بود. صبور و با حوصله. همیشه لبخند ملیح برلب داشت. به پدر و مادر احترام می‌گذاشت. هرگز نماز و روزه‌اش ترک نمی‌شد. لباس ساده می‌پوشید و مخالف تجملات بود. در تاریخ بیست‌‌‌ویکم بهمن‌‌‌ماه شصت‌‌‌وچهار در عملیات والفجر ۸ روحش از عالم خاک پرکشید و به یاران شهیدش پیوست. پس از سیزده سال انتظار پلاک و مقداری از استخوان‌هایش به شهرستان دامغان منتقل شد و با شوروحال خاصی تشییع و در گلزار شهدای روستای وامرزان به خاک سپرده شد.


“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

ای کسانی که دم از اسلام می‌زنید، دم از مسلمانی می‌زنید، دم از شجاعت می‌زنید، یاعلی؛ این گوی و این میدان. بیایید خود را آزمایش کنید و بیایید در جهاد بر علیه باطل شرکت کنید مبارزه کنید. برادران و خواهران! می‌توانید بیایید اینجاها بر رزمندگان سر بزنید. حداقل به شهرهای مناطق جنگی که پشت جبهه است سربزنید ببینید کمک‌‌های شما می‌‌رسد یا نه و به خود جبهه بیایید خودتان می‌توانید تفسیر بدهید که آمدن شما و امثال شما لازم است یا نه؟ واجب حسینی است یا نه؟ این مسائل خیلی صریح و روشن است و بهانه نمی‌پذیرد.

گزیده ای از وصیت نامه

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.