جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید علی اصغر ذاکری مهر

فرازی از وصیت نامه:
شهید علی اصغر ذاکری مهر

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :علی اصغر ذاکری مهر
نام پدر :نوح علی
تاریخ تولد :۱۳۳۹/۰۴/۱۴
محل تولد :تهران
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تيرانداز
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۵۹/۰۶/۱۸
محل شهادت :مهران
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :تهران
شهر :تهران
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :بهشت زهرای تهران

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

چهاردهم تیرماه هزاروسیصدوسی‌ونه بود و روز عاشورا که صدای گریۀ طفلی از خانۀ مشهدی نوح‌علی بلند شد.

پدر نامش را علی‌اصغر گذاشت تا به کودک شیرخواره شهید کربلا اقتدا کند و عشق به ولایت را با لبیک­گفتن به ندای امامش به تکامل برساند. جانش را در طبق اخلاص گذارد و به لقای ایزد متعال دست یابد. نام خانوادگی‌‌اش نجارتنور بود که به‌‌ خاطر عدم سهولت تلفظ، آن را به ذاکری‌‌مهر تغییر داد.

تحصیلاتش را در دوران ابتدایی و راهنمایی با موفقیت سپری کرد. سپس با پشت‌کار و تلاش در سال هزاروسیصدوپنجاه‌وهشت موفق به گرفتن دیپلم در رشته علوم ‌تجربی شد.مهربان بود و دل‌‌سوز و به بزرگترها مخصوصا به پدر و مادر احترام می‌گذاشت. اهل نماز بود و روزه و مردم‌دار. همیشه می‌خواست اطرافیانش را خوشحال کند.

در کنار تحصیل یاور خوبی بود برای پدر در نانوایی. از حاصل دست‌رنج خود، وسایلی را که خانواده نیاز داشتند می‌خرید.به ورزش علاقۀ زیادی داشت و در رشته کاراته تلاش می‌کرد.

بسیجی بود و با بچه‌های محل در مسجد فعالیت می‌کرد. با رسیدن ماه محرّم‌الحرام دیگر سر از پا نمی‌شناخت و جهت باشکوه برگزارشدن مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع) از هیچ کوششی دریغ نمی‌کرد.

در سال هزاروسیصدوپنجاه‌ونه به خدمت سربازی رفت و در یگان ‌ارتش مشغول خدمت به میهن اسلامی شد. دورۀ ‌آموزشی سه‌‌ماهه را در شهر اصفهان گذراند. سپس به‌‌همراه دیگر هم‌‌رزمانش راهی مرز ایلام شد و در خط پدافندی منطقۀ مهران، براثر اصابت ترکش به سر، روحش از قفس‌تن رها گردید و به سمت خالق خویش عاشقانه به پرواز درآمد. آن روز مصادف بود با هجدهم شهریورماه پنجاه‌‌ونه.

پیکر پاکش به زادگاهش، شهر تهران، انتقال داده شد و پس از تشییع باشکوه و خداحافظی دوستان و آشنایان در قطعۀ بیست‌وچهار شهدای بهشت‌زهرا به خاک آرمید.

 “راهش جاوید باد”

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.