جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید عزیزالله علیزاده

فرازی از وصیت نامه:
شهید عزیزالله علیزاده

اينجانب وصيت مي‌‌کنم كه دعاها و نمازهاي جماعت و دعاي به جان امام را فراموش ننماييد و در روزهاي جمعه صفوف نماز جمعه را پر نماييد. وصيت من نسبت به مردم اينست كه وحدت را در بين خود حفظ نماييد و ياور امام باشيد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :عزیزالله علیزاده
نام پدر :محمدحسین
تاریخ تولد :۱۳۴۷/۰۱/۰۱
محل تولد :تهران
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :راننده لدر
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۷/۰۳/۰۸
محل شهادت :حلبچه
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت گلوله به پهلو

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : برم 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای برم

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

عزیزالله فرزند محمدحسین، در اولین روز بهار سال هزاروسیصدوچهل‌‌‌‌وهفت در محله بلورسازی تهران به دنیا آمد. اولین فرزند خانواده بود. پنج‌‌‌‌ساله بود که به دامغان مهاجرت کردند. اول راهنمایی بود که با دست‌کاری شناسنامه‌اش توانست به جبهه اعزام شود. تحصیلاتش را تا سوم راهنمایی بیشتر ادامه نداد. شغلش رانندگی تراکتور بود و کارگری هم می‌کرد. مدت کوتاهی هم شاگرد مکانیک بود.

پدرش کارمند ذوب‌‌‌‌آهن طزره دامغان بود و حدود دوازده ماه سابقه حضور در جبهه دارد. به‌‌‌‌خاطر دیانت در رعایت مسائل شرعی، توجه به حلال و حرام، اهالی محل او را شیخ‌‌‌‌حسین صدا می‌زدند. مادرش، سکینه، دارای سواد قرآنی و تکمیلی نهضت است.

عزیزالله دوران آموزش تخصصی لودر و بلدوزر را در پادگان شهید ساجدی دامغان، آموزش آبی-خاکی را در پادگان باغرود نیشابور و آموزش عمومی را در پادگان ۲۱ حمزه تهران گذراند. چندین بار به جبهه رفت و در عملیات‌‌های والفجر مقدماتی، خیبر، والفجر ۸، کربلای ۵ و والفجر ۱۰ شرکت کرد. او در عملیات والفجر ۸، از ناحیه انگشتان و مچ دست راست مجروح و مدتی را در بیمارستان اصفهان بستری شد.

در هجدهم دی‌‌‌‌ماه سال شصت‌‌‌‌وپنج سرباز سپاه شد. به دلیل تخصص رانندگی لودر و تراکتور به جهاد سازندگی دامغان مأمور شد. در گردان رسول اکرم(ص) سازماندهی و به قرارگاه حمزه جهاد سازندگی اعزام شد. یک‌‌‌‌ بار در مأموریت منطقه مریوان شیمیایی شد و از ناحیه چشم و دستگاه تنفسی دچار آسیب جدی شد.  در یگان‌‌‌‌های مختلفی از جمله لشکر ۱۷ علی‌بن‌‌‌‌ابیطالب(ع)، تیپ ۲۱ امام‌‌‌‌رضا(ع)، تیپ ۱۲ قائم آل محمد(عج) و قرارگاه حمزه جهاد سازندگی حضور داشت.

بالای بیست ماه سابقه جبهه بسیجی دارد. هفده ماه از خدمت سربازی‌‌اش گذشته بود که در هشتم خردادماه سال هزاروسیصدوشصت‌‌‌‌وهفت، در منطقه خرمال عراق (منطقه عمومی والفجر ۱۰) با تیر مستقیم به قفسه سینه به شهادت رسید. پس از یک هفته، در شهر دامغان تشییع و به روستای برم انتقال یافت و در کنار دوستان شهیدش آرام گرفت.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالي

« و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون »

مپنداريد آنان كه در راه خدا كشته مي‌‌شوند مردگانند بلكه آنان زنده‌‌اند و نزد خداي خويش روزي مي‌‌خورند.

من عزیزالله عليزاده با اعتقاد قلبي به وحدانيت خدا و اصول دين و پيروي از اوالامر زمان ولي فقيه وصيت خود را بدين شرح مي‌‌نويسم. پدر و مادر عزيزم شمايي كه عمري را بر سر من گذرانيديد و مرا با دست خود بزرگ كرده‌‌ايد از شما و تمامي دوستان خواهانم دقيقاً به وصيت اينجانب گوش داده و حدالامكان عمل نماييد من دوست دارم بعد از شهادت خود در روستاي برم همان محل زندگيم مرا دفن نماييد و حتماً مرا كنار همسنگر شهيدم حسين  شفيع‌‌زاده دفن نماييد.

پدر و مادر جان من آرزو دارم بعد از فراغت من به هيچ‌‌وجه ناراحت نباشيد زيرا كه من در راهي رفته‌‌ام كه هميشه جاودانه خواهم بود و اين راهي است كه همه بايد بپيمايند و از شما مي‌‌خواهم هم‌‌چون حسين و زينب راه مرا ادامه دهيد و در سوگ من استوار بوده و در صورت امكان گريه ننماييد اينجانب وصيت مي‌‌کنم كه دعاها و نمازهاي جماعت و دعاي به جان امام را فراموش ننماييد و در روزهاي جمعه صفوف نماز جمعه را پر نماييد. وصيت من نسبت به مردم اينست كه وحدت را در بين خود حفظ نماييد و ياور امام باشيد.

والسلام.  وحدت . وحدت . وحدت

عزيزاله عليزاده برمي 1362/05/18

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.