جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید عباس خلجیان

فرازی از وصیت نامه:
شهید عباس خلجیان

همشهری‌‌های عزیزم و ملت ایران، ما برای جنگ با کفر رفته‌‌ایم و تا آخرین قطره خون خود را فدا کرده‌‌ایم، از شما می‌‌خواهم که اسلحه را بر زمین نگذارید و راه را ادامه دهید که اطمینان دارم که اسلام پیروز است.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :عباس خلجیان
نام پدر :غلامحسن
تاریخ تولد :۱۳۴۴/۱۱/۱۵
محل تولد :تهران
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۶ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۳/۰۸
محل شهادت :مهاباد
نام عملیات :کمین دشمن
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت تير

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

بسم رب الشهداءوالصدیقین”

نوجوان شهید جبهه‌های حق علیه باطل، عباس خلجیان در نیمۀ بهمن‌ماه سال هزاروسیصدوچهل‌وچهار در تهران و در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود.اولین فرزند خانواده بود. با گذراندن دوران ابتدایی و راهنمایی به هنرستان رفت و در رشتۀ برق دو سال در سنگر دانش کوشید اما وقتی نیاز جبهه را دریافت سنگری دیگر را گزید و راهی مناطق نبرد گردید.

درس‌خوان بود و خجالتی و سربه‌زیر؛ مهربان و دل‌‌سوز، مؤمن و باگذشت. در فعالیت‌های دینی و سیاسی از نماز جمعه و جماعت گرفته تا تظاهرات و شرکت در تشییع جنازۀ شهدا نقش فعال داشت. عضو انجمن اسلامی دانش‌آموزان بود و در پایگاه بسیج مالک‌اشتر فعالیت می‌کرد. ارتباطش با خدایش محکم بود و استوار. نماز شبش ترک نمی‌شد.

در بحث ایثار و مقاومت از روحیۀ بالایی برخوردار بود و در تمام مانورها و پاتک‌ها اعلام آمادگی می‌کرد و پیش‌قدم می‌شد. از شیفتگان سیدالشهدا(ع) بود و در مراسم محرم شرکت فعال داشت. به قرآن هم بسیار عشق می‌‌ورزید.

متواضع بود و کار راه‌انداز. تا آنجا که می‌توانست در رفع مشکلات دیگران کوشا بود. ارتباطش با همه خصوصاً خانواده رضایت‌بخش بود و گوی سبقت را در گفتن سلام از دیگران می‌ربود.

خصلت‌‌های نیک، او را سرمشق و مشاور جوانان کرده بود.

او که به گفتۀ خود راه و هدفش را مشخص کرده بود، سرانجام در منطقۀ مهاباد جهت شناسایی موقعیت دشمن از مقر خارج شد و در راه بازگشت از مأموریت در تنگه‌ای به کمین کوملۀ ازخدابی‌خبر گرفتار شد. نخست ناجوانمردانه از پشت مورد هدف قرار گرفت؛ سپس با شکنجه‌های جانکاه دیوسیرتان خیانت‌پیشه با تقدیم بعضی از اعضا و جوارحش به حضرت دوست و جاری‌‌شدن خونش مسیر سیل خروشانی را در پیش گرفت که از کربلا جوشیده بود. این‌گونه عروجش در هشتم خردادماه سال شصت‌‌ویک رقم خورد.

پیکر پاکش پس از انتقال به دامغان و شناسایی، در جمع دوست‌داران شهید و شهادت تشییع و در فردوس‌رضای این شهر به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون....

خدایا از تو سپاسگزاریم که برایمان امتحانی قرار دادی و ما هم شرکت کردیم و به سوی تو آمده‌‌ایم. خدایا از تو سپاسگزاریم که ما را لایق دانستی که بیاییم و برای راه پاک تو خونی ناقابل، در رگ‌‌هایمان را فدای تو و امام زمان‌‌مان کنیم.

خدایا ما امت دردمند و رنج‌‌کشیده ایران می‌‌خواهیم از درگاهت که عمری طولانی و پربرکت برای امام پیرمان عطا کنی.

همشهری‌‌های عزیزم و ملت ایران، ما برای جنگ با کفر رفته‌‌ایم و تا آخرین قطره خون خود را فدا کرده‌‌ایم، از شما می‌‌خواهم که در تشییع‌‌جنازه شهدای شهرتان شرکت کنید و روح بازماندگان آن‌‌ها را شاد کنید، امت مسلمان در موقع نماز و عبادت و عبادت فقط از خدا بخواهید که اماممان را برایمان بگذارد، هم‌‌سنگرانم از شما می‌‌خواهم که اسلحه من را نگذارید بر زمین، راه مرا تا سرحد جان ادامه دهید، من هیچ‌‌گونه آرزویی نداشتم، فقط آرزو داشتم و به آرزویم رسیدم که در جبهه شرکت کنم و شهادت این فوز‌‌عظیم نصیب من و دیگران بشود.

مادر و پدرم برایم گریه نکنید زیرا مرا و روح مرا مورد زجر قرار می‌‌دهید، من چند وصیت می‌‌کنم:

1 . اسلحه را بر زمین نگذارید  و راه را ادامه دهید که اطمینان دارم که اسلام پیروز است.

 2 . پدر و مادر عزیزم در زندگی رنج فراوان به شما دادم و امیدوارم که جانم را فدای شما و راه شما هم همان راه خداست.

3 . همرزمانم و دوستان و همشهریانم،پدر و مادرم را تنها نگذارید و در وقت‌‌های مناسب به دیدن آن‌‌ها بروید.

4 . مردم امام پیرمان را تنها نگذارید و همیشه دعایتان این باشد که « خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی، خمینی را نگهدار »

5 . در پایان با درود فراوان به رهبر انقلاب امام‌‌خمینی، برافراشته باد پرچم خونین اسلام و بریده باد دست دشمنان اسلام.

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.