جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید عباسعلی کوچکی

فرازی از وصیت نامه:
شهید عباسعلی کوچکی

من يك سرباز اسلام فرزند امام خميني هستم كه تصميم گرفته‌‌ام نسبت به سهم خود به سوي جبهه‌‌ها حركت كنم و ادامه‌‌دهنده خط سرخ شهداي اسلام باشم و دست اين جنايتكاران غرب و شرق و منافقين حلقه به گوش آمريكا را از اين مملكت اسلامي رانده و حكومت عدل اسلامي را در جامعه احيا كنيم. (ان‌‌شاءالله)

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :عباسعلی کوچکی
نام پدر :نعمت الله
تاریخ تولد :۱۳۴۵/۰۱/۰۱
محل تولد :روستای تویه رودبار دامغان
شغل :روحانی
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تیربارچی
سن :۱۷ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۲/۰۸/۲۸
محل شهادت :پنجوین
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :تویه رودبار
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای تویه رودبار

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

ابر و ماه و خورشید ابزاری بودند که خداوند به حکمت خداوندی‌‌اش در گسترۀ هستی قرار داد تا آقا نعمت‌‌الله به شکرانه این ابزار به آبادانی زمین بپردازد.
او به‌‌همراه همسر و تنها فرزندش مرادعلی روزگار می‌‌گذراند. کسب روزی حلال به‌‌واسطۀ کار پربرکت کشاورزی سنت اهالی سرزمین نعمت‌‌الله شده بود. در اولین روز بهار در خانه معطر به حق‌‌جویی‌‌اش، نوزادی خود را به دنیای پرشکوفه پیرامونش نشان داد. به مدد مولایشان و به حرمت دست‌‌های تطهیر‌‌شده در خون سرخ عاشقی، نامش را عباسعلی گذاشتند. سال چهل‌‌وپنج، نعمت‌‌الله روزهای خوشی را با وجود عباسعلی می‌‌گذراند. دنیای اطرافش را خورشید ایمان ملک نسا و نور وجود عباسعلی روشن کرده بود.
عباسعلی تحصیلات ابتدایی را در همان روستای تویه‌‌رودبار گذراند و تحصیلات دوره راهنمایی را در یکی از مدارس شهر دامغان. دوازده سال داشت که انقلاب مردم ایران با نور هدایتگری امام‌‌خمینی(ره) شکل گرفت.
پس از پیروزی انقلاب وارد مدرسه علمیۀ حاج‌‌فتحعلی‌‌بیک شده بود. آرزوی بزرگ نعمت‌‌الله بود که یکی از فرزندانش ردای طلبگی بر تن کند و در سایۀ هدایت ائمه معصومین(ع)، هدایتگر مردم آبادیشان شود.
حالا او مؤذن روستا هم بود. کسی که به حرمت ادبش همه اهالی به او احترام می‌‌گذاشتند. مؤذنی که زیاد نماز می‌‌خواند و بار سنگین و سخت حق‌‌گویی و حق‌‌طلبی را بر شانه‌‌های صبورش تحمل می‌‌کرد؛ چراکه می‌‌خواست مؤمن باشد.
در آزمون زندگی باید به رویارویی ناحق می‌‌رفت. در یازدهمین روز از تیرماه گرم و سوزان سال شصت‌‌ودو، روزهایی که گرمایش نیز به بهانۀ مهمانی خدا گوارا بود، به‌‌عنوان یک بسیجی به منطقۀ عملیاتی جنوب اعزام شد. صدوسی‌‌ونه روز مؤمنانه‌‌ در دفاع از حق جنگید.
بیست‌وهشتم آبان‌ماه شصت‌ودو در عملیات والفجر ۴ منطقه پنجوین، بال‌‌های خسته و دل مؤمنش سفر به آسمان را آغاز نمود و پس از نه سال مفقودالجسد بودن، خورشید حق‌‌طلبی‌‌اش دوباره آسمان شهر و روستا را در اولین روز پاییز سال هفتادویک درخشان کرد و روشنگری بود برای زمین و زمینیان. روستای تویه‌‌رودبار میزبان پیکر عباسعلی شد.


“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم وبه نستعين

(و لا تقولوا لمن يقتل في سبيل ا… امواته بل احياء و لكن لا تشعرون )(سوره بقره آيه 154)

مگوئيد كساني كه در راه خداوند عزوجل مجاهده كردند و به شهادت رسيدند اين‌‌ها مردگان نيستند بلكه زنده‌‌اند و پيش خدا روزي مي‌‌خورند و لكن شما نمي‌‌دانيد. خدايا حياتمان را سعادتمند و مرگمان را شهادتمند قرار بده.

آري كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا- در  هر كربلا هم حسين(ع) وجود دارد هم عباس(ع) در كربلاي ما خميني وجود دارد و (فداكاراني ) همچو عباس(ع). مثل آن طفل 13 ساله كه با ايمان و استقامت، نارنجك به (كمر بسته) خون سرخش را به اسلام هديه نمود.

من يك سرباز اسلام فرزند امام خميني هستم كه تصميم گرفته‌‌ام نسبت به سهم خود به سوي جبهه‌‌ها حركت كنم و ادامه‌‌دهنده خط سرخ شهداي اسلام باشم و دست اين جنايتكاران غرب و شرق و منافقين حلقه به گوش آمريكا را از اين مملكت اسلامي رانده و حكومت عدل اسلامي را در جامعه احيا كنيم. (ان‌‌شاءالله)

امروز روز امتحان الهي است امروز روز نداي حسين است آيا كسي هست نداي هل من ناصر حسيني، لبيك (يا) خميني را جواب ندهد. امروز بايد حسين زمان، خميني بت‌‌شكن را ياري كنيم. به شما توصيه مي‌‌كنم اي ملت ايران، روحانيت را تنها نگذاريد من يك فرد گناهكار، آمدم به ياري خدا و به جبهه مي‌‌روم نه براي انتقام بلكه براي احيا دين اسلام و خون شهدا.

اكنون كه خداوند عزوجل اين سعادت را نصيبم كرده كه در رديف رزمندگان جبهه‌‌هاي حق عليه باطل قرار گرفته‌‌ام شكر مي‌‌كنم و شما بدانيد (پدر و مادرم) به خدا قسم راهم را شناختم، دنبالش رفتم و خوشحالم كه دينم را ادا كرده‌‌ام.

اي پدر و مادر گرامي سعي كنيد كه از شهادتم براي اسلام و انقلاب بهره‌‌برداري كنيد و سفارش مي‌‌كنم كه اگر افرادي به اندازه يك دانه خشخاش به انقلاب و دولت آن مخالفند  نبايد در تشيع جنازه‌‌ام شركت كنند و شما اي پدر ومادر خود را جز صابرين قرار دهيد و شكر خدا را به جا آوريد كه هم‌‌چنين فرزندي بزرگ كرديد و در راه اسلام داديد.

امام را دعا كنيد و او را تنها نگذاريد و ياور او باشيد. سنگر خودتان را خالي نكنيد (استقامت داشته باشيد) و در هر لباسي كه هستيد فرصت به اين منافقين ندهيد و آن‌‌ها را نابود كنيد. و اي پدر و مادرم در شهادت من نگران نباشيد كه من به كام خود رسيدم و از شما خواهش مي‌‌كنم گريه و زاري نكنيد.

والسلام

عباسعلي كوچكي

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.