جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید شعبان بیناییان

فرازی از وصیت نامه:
شهید شعبان بیناییان

خداوندا اولاً گناهان اين حقير را از راه رحمت مرحمت ببخشا و اگر عاشق من شده‌‌اي و مرا مي خواهي بكشي جز جوار تو چيزي را دوست ندارم پس شهادت جوار خودت را بر من ارزاني بفرما.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :شعبان بیناییان
نام پدر :مهدی
تاریخ تولد :۱۳۳۴/۰۱/۰۳
محل تولد :کلاته
شغل :کارگر ذوب آهن
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۳۱ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۰۴
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :کربلای ۴
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای کلاته رودبار

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

فروردین از راه رسیده‌‌ بود؛ آقا مهدی و نساخانم همراه با بهار و شکوفه‌‌های بهاری به میزبانی زیباترین گل بهار زندگی‌‌شان شاد بودند و خوشحال و تمام فامیل و اهالی روستای کلاته‌‌رودبار با دیدن این گل زندگی‌‌شان از صمیم قلب به آنان تبریک می‌‌گفتند.

نامش را شعبان گذاشتند. سومین روز بهار سال سی‌‌وچهار شعبان در خانوادۀ آقا مهدی بندگی خدا را در دنیا آغاز نمود.

 آقا مهدی با نان حلال و پربرکتش، شکرگزاری را از همان ابتدا به شعبان آموخت و مادر نیز بر سجاده پاک و معطر ایمانش، آرامش نصیبش کرد.

ثمرۀ پربرکت رزق حلال و عطر ایمان سبب شد تا شعبان پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی در همان روستا شروع به خواندن قرآن و نهج‌‌البلاغه کند. نهج‌‌البلاغه را زیاد می‌‌خواند.

در کنار پدر به کار کشاورزی هم می‌‌پرداخت. تحصیلاتش را تا پایان دورۀ راهنمایی گذراند. هم درس می‌‌خواند و هم کارگر ذوب‌‌آهن بود. ده سال سابقۀ کار در ذوب‌‌آهن داشت. هجده سال داشت که تصمیم گرفت ازدواج کند. در سال هزاروسیصدوپنجاه‌‌ودو ازدواج کرد.

جنگ که شروع شد، شاهد شهادت دوستانش بود. دلش هوای جبهه داشت و شهادت. نتوانست بماند. روزها به معدن می‌‌رفت اما همیشه چهرۀ دوستان شهیدش را به‌‌ خاطر می‌‌آورد. پای ماندن نداشت. بیست‌‌ونهم شهریورماه سال شصت‌‌وپنج از طریق سپاه به منطقه رفت.

عملیات کربلای۴ آغاز شده‌‌ بود. شعبان هر لحظه به آرزویش و لحظه‌‌های دیدار نزدیک می‌‌شد. چهارم دی‌‌ماه، خاک شلمچه با خون شعبان رنگین شد. گلزار شهدای کلاته با اشک‌‌های چهار فرزندش به آرامش رسید.

    “راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

الذين امنوا و هاجروا و جاهدوا في سبيل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله و اولئك

هم الفائزون يبشرهم ربهم برحمه منه و رضوان و جنات لهم فيها نعيم مقيم.(سوره توبه آيه 19 و20)

آنان كه ايمان آورده‌‌اند و از وطن هجرت گزيده‌‌اند و در راه خدا به جان و مال‌‌هايشان جهاد

كرده‌‌اند آن‌‌ها را نزد خدا مقام بلندي است و آنان بالخصوص رستگاران و سعادتمندان،

پروردگارشان به رحمت بي‌‌منتهاي خود بشارت دهد.

 به نام خداوندي كه مي‌‌ميراند و زنده مي‌‌كند و به نام او كه ملجاي و مأواي مومنين است و پناه مظلومان و نجات محرومان به نام آن كه آرام‌‌بخش دل‌‌هاي محزون مومنين و متقين است و با درود و سلام بر پيامبران و اولياء و اوصياء از بني‌‌آدم تا نبي خاتم كه اتمام‌‌بخش مكارم اخلاق مي‌‌باشد و با درود و سلام بر اولياء از علي حيدر كرار تا مهدي منجي ابرار كه با آمدن او جامعه از عدالت و گسترش عدل سازمان مي‌‌يابد و حكومت جباران را به نيست و نابودي مي‌‌كشاند و با درود و سلام بر شهدا از هابيل تا ابراهيم(ع) و از ابراهيم تا خاتم الانبيا و از خاتم الانبيا تا خاتم الاوصيا و با درود و سلام بر ولايت فقيه كه يك اصل بنيان‌‌كن ظلم و جور و عامل اتحاد و يكپارچگي امت حزب‌‌ا… در صحنه مي‌‌باشد و كانون ظلم و فساد را نابود كرده و خواهد كرد و بذر گرانقدر انقلاب را افشانده است و انسان را به وحدانيت و مظلوميت اسلام دعوت مي‌‌نمايد و من كه الان وصيت‌‌نامه مي‌‌نويسم تمام مسائل اسلامي و شرعي را توسط اين رهبر گرانقدر درك كرده‌‌ام و عازم جبهه‌‌هاي نبرد شده‌‌ام و تا نابودي صدام و صداميان دست از پيكار و نبرد برنمي‌‌دارم و آيه وقاتلوهم حتي لاتكون فتنه را نصب‌‌العين خود قرار داده و تمام خواهش‌‌هاي نفساني را در ريشه خفه و نابود كرده‌‌ام و مرگ را كه در آن شهادت انسان باشد با جان و دل قبول مي‌‌كنم و هر چند كه تمام ما بايد بميريم جز ذات خداوند قادر كه كل نفس ذائقه الموت مصداق همين سخنان است پس خداوندا اولاً گناهان اين حقير را از راه رحمت مرحمت ببخشا و اگر عاشق من شده‌‌اي و مرا مي خواهي بكشي جز جوار تو چيزي را دوست ندارم پس شهادت جوار خودت را بر من ارزاني بفرما.

پيام به امت شهيد پرور: آنچه كه به عنوان يك برادر كوچكتر سفارش مي‌‌كنم تقوي الهي را پيشه خود سازيد و صابر باشيد و اوامر امام را مو به مو انجام دهيد و وحدت اسلامي را رعايت فرماييد كه عامل شكست اين انقلاب نداشتن وحدت و عدم رهبري مي‌‌باشد اين چند نكته را من باب تذكر مي‌‌باشد ولي شما مخلوقان واقعي خدا صابران حقيقي اين انقلاب و مصداق ان الله مع الصابرين باشيد.

پيامي به خانواده عزيز و ارجمند:

هر چند همسر خوبي در كانون مهر و محبت خانواده نبوده‌‌ام كمال پوزش و عفو را خواهانم و در پرورش فكري و عبادي سياسي فرزندان كمال سعي و تلاش را نماييد و از انحراف بچه ها و خط‌‌گرايي آن‌‌ها جلوگيري نماييد و قيام و انقلاب حسين(ع) را براي آنان تشريح نماييد و اگر دل شما سوخت براي قمربني‌‌هاشم(ع) و اصحاب حسين و خود حسين(ع) گريه كنيد.

والسلام عليكم و رحمه الله   ـ   65/09/29

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.