جستجو در دایره المعارف شهدا

سید محسن حیدرهایی

فرازی از وصیت نامه:
شهید سيد محسن حيدرهايي

با اختیار خود و با عشق به خدا و میهنم به جبهه‌‌های حق علیه باطل آمده‌‌ام و هدف از آمدنم به این راه این است که برای حفظ آرمان‌‌های اسلامی میهنم و انقلابم به این‌‌جا آمده‌‌ام و در این راه از همه چیزم می‌‌گذرم و هیچ باکی ندارم. و پیام من به امت حزب‌‌الله و همیشه در صحنه این است که به‌‌خاطر خدا به‌‌خاطر نبی اکرم و به‌‌خاطر انقلاب اسلامی ایران امام را تنها نگذارند و تا به آخر عمر از او حمایت کنند و از این‌‌که گاهی چیزی کم می‌‌شود ناراحت نشوند و به ناگاه و ناخواسته غر نزنند. 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :سيد محسن حيدرهايي
نام پدر :سيد مجيد
تاریخ تولد :۱۳۴۸/۱۲/۲۳
محل تولد :تهران
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد 
مسئولیت :آرپي جي زن
سن :۱۷ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۰۴/۲۹ 
محل شهادت :جزيره مجنون
نام عملیات :عمليات تک جنوبي
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

در سپیده‌‌‌دم بیست‌وسومین روز اسفندماه سال ‌هزاروسیصدوچهل‌وهشت راز یک میلاد سرخ نهفته بود. سیدمحسن در خاندانی از سلالۀ سادات، متدین، دل‌بستۀ آستان عصمت و طهارت در تهران به‌ دنیا آمد. خورشید گرمای آغوش مادر و سبزه‌زار ایمان پدر، مأمن بالیدنش بود.

مادر با مهربانی تمام هر روز جرعه‌جرعه زلال ایمان و عشق به معصومین را به کام جان محسن می‌چشاند و پدر که مداح و عاشق اهل ‌بیت(ع) بود، از همان کودکی او را به‌همراه خود به مسجد و محفل دین می‌برد و جان او هر روز بدین‌سان در چشمه‌سار جاری نیایش و دعا شسته می‌شد. تا کلاس سوم ابتدایی را در تهران درس خواند. پس‌ از آن به‌‌‌همراه خانواده به موطن اصلی‌اش شهرستان دامغان برگشت و تحصیلاتش را تا سوم دبیرستان ادامه داد.

 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و اندکی پس از شروع جنگ تحمیلی، درحالی‌که پانزده سال بیشتر نداشت ندای رهبرش را لبیک گفت و عازم جبهه گردید. سیدمحسن با شجاعتی بی‌نظیر، با عشق و ارادت، با قلبی پاک چون صدف و کوله‌باری از صفا و چهره‌ای که هرگز خنده از لبش گم نمی‌شد حتی در هیاهوی جنگ، با عزم و ارادۀ پولادین و ایمان آهنین دویست‌وشصت‌ویک روز در جبهه‌ها ماند و در عملیات‌های متعدد از جمله والفجر۸، کربلای ۴و۵، عملیات تک جزیره مجنون، مردانه در مقابل دشمن ایستادگی کرد. سرانجام این شیرمرد عرصۀ کارزار در بیست‌ونهمین روز از تیرماه سال ‌هزاروسیصدوشصت‌وشش درحالی‌که فقط هجده بهار از عمرش گذشته بود جهان خاکی را وانهاد. اصابت ترکش دشمن به سر سیدمحسن در جزیرۀ مجنون، روح پاک او را به دریای حق واصل کرد؛ ولی فصل شیدایی او پایانی نداشت. پیکری نبود برای تشییعش.

بعد از نه سال، یک پلاک و ‌استخوان‌‌‌های به‌جا‌مانده از پیکر پاکش بر روی موج شانه‌های مهربان مردم شهر تشییع شد و در گلزار شهدای دامغان آرمید. نام و یادش تا ابد پاینده باد.

              “راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه.

با سلام و درود بر یگانه منجی بشریت امام‌‌زمان (عج) و با سلام و درود بر نایب بر حقش امام‌‌خمینی و با سلام بر روح پاک شهیدان و با سلام بر خانواده بزرگوار شهیدان و مفقودین و با سلام بر امت حزب‌‌ا...

من سید محسن حیدرهایی فرزند سید مجید به شماره شناسنامه 25211 متولد 1348 صادره از تهران با اختیار خود و با عشق به خدا و میهنم به جبهه‌‌های حق علیه باطل آمده‌‌ام و هدف از آمدنم به این راه این است که برای حفظ آرمان‌‌های اسلامی میهنم و انقلابم به این‌‌جا آمده‌‌ام و در این راه از همه چیزم می‌‌گذرم و هیچ باکی ندارم.

و پیام من به امت حزب‌‌الله و همیشه در صحنه این است که به‌‌خاطر خدا به‌‌خاطر نبی اکرم و به‌‌خاطر انقلاب اسلامی ایران امام را تنها نگذارند و تا به آخر عمر از او حمایت کنند و از این‌‌که گاهی چیزی کم می‌‌شود ناراحت نشوند و به ناگاه و ناخواسته غر نزنند و تقاضایی که از پدر و مادر در خود دارم این‌‌که یک سال نماز و روزه برایم بگیرند و تمام مال و اموالی که به من تعلق دارد پس از شهادتم در صورتی که میدان‌‌ها در خانه نیاز نمی‌‌باشد به جبهه بفرستند مقدار 5000 ریال در بانک استان پول دارم که پدرم می‌‌تواند پس از شهادتم تحویل بگیرد به تمام هم‌‌کلاسی‌‌هایم می‌‌گویم که من به اراده خود به جبهه آمدم و آن را حق می‌‌دانم و از شما هم می‌‌خواهم  که راه مرا ادامه بدهید و به خدا قسم اگر خدا ما را قبول کرد و به درگاهش راه داد از کسانی که به این انقلاب ضرر زده‌‌اند نمی‌‌گذرم و روز قیامت جلویشان را خواهم گرفت و از خدا می‌‌خواهم که حقم را از ایشان بگیرد.

والسلام و من الله توفیق

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.