جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید سید رضا عرفانی

فرازی از وصیت نامه:
شهید سید رضا عرفانی

ای مردم همیشه بیدار و همیشه در صحنه در امام بیشتر دقت کنید، او را بیابید و خود را تسلیم او کنید که وظیفه تک تک ماست. حواستان را جمع کنید و مواظب باشید که شما را از روحانیت جدا نکنند که اسلام بدون روحانیت امکان ندارد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :سید رضا عرفانی
نام پدر :سید حسین
تاریخ تولد :۱۳۴۲/۰۶/۲۱
محل تولد :دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۲/۰۶/۲۶
محل شهادت :سردشت
نام عملیات :کمین دشمن
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت تیر به سینه و سوخته شدن تمام بدن

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

در سال هزاروسیصدوچهل‌‌ودو هجری شمسی در شهر دامغان به دنیا آمد. تحصیلاتش را در مقطع ابتدایی و راهنمایی گذراند و وارد هنرستان شد.

در بیشتر تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی شرکت می‌‌کرد.                                                                        

سه مرحله به جبهه رفت و به‌‌عنوان نیروی بسیجی از سپاه اعزام شد. تک‌‌تیرانداز بود. بعدها به‌‌عنوان فرمانده دسته خدمت می‌‌کرد. دو بار مجروح شد اما هنوز کاملاً خوب نشده بود که به جبهه برگشت. به رزمندگان و شهدا خیلی علاقه داشت. شهید محمودزاده دوست صمیمی او بود. در عملیات بیت‌‌المقدس نیز شرکت داشت.

این شهید بزرگوار در تاریخ بیست‌‌وششم ‌‌شهریورماه سال شصت‌‌ودو مصادف با عید قربان در منطقه سردشت با کمین نیروهای کومله مواجه شد و با اصابت تیر مستقیم عاشقانه به ملاقات حضرت ‌‌حق شتافت و به جمع دوستان بهشتی‌‌اش پیوست. پیکر پاکش بر روی دستان مردم شریف دامغان با شکوهی وصف‌‌نشدنی تشییع و در فردوس‌رضای این شهر در خاک آرمید.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

رَّبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِيًا يُنَادِي لِلإِيمَانِ أَنْ آمِنُواْ بِرَبِّكُمْ فَآمَنَّا رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَكَفِّرْ عَنَّا سَيِّئَاتِنَا

وَتَوَفَّنَا مَعَ الأبْرَارِ آل عمران ﴿4-193﴾

پروردگارا، ما چون صدای منادی که خلق را به ایمان می‌‌خواند شنیدیم اجابت کردیم و ایمان آوردیم. پروردگارا، از گناهان ما درگذر و زشتی کردار ما را بپوشان و هنگام جان سپردن ما را با نیکان محشور گردان.

پروردگارا، ما را از آنچه به رسولان خود وعده دادی نصیب فرما و محروم مگردان که وعده تو هرگز تخلف نخواهد کرد. به نام خداوند بخشندۀ مهربان. به نام آن خدایی که هستی از اوست و همه از اوییم به سوی او خواهیم رفت و به یادش بودن، قلب‌‌ها آرام می‌‌گیرد و اوست که به ما قدرت جنگیدن با کفار و دشمنان قرآن و اسلام را می‌‌دهد و ...

با سلام و درود بر امام امت خمینی بت‌‌شکن آن مرد خدا و یاور اسلام آن کسی که سال‌‌های سال مبارزه کرد و از آن مبارزه‌‌ها نتیجه مفیدی گرفت و ملتی را از منجلاب فسادنجات داد. آن چنان مردی که نه من و نه هیچ‌‌کس نمی‌‌تواند تعریف کامل او را کند فقط خود او و خدایش میداند که چگونه شخصیتی است و با سلام و درود بر امت شهیدپرور ایران، آن امتی که سال‌‌های سال مبارزه کردند از 15 خرداد گرفته تا 22 بهمن 1357 که به رهبری امام عزیزمان خمینی کبیر پیروزی بزرگی نصیبمان شد اما آن مقدار شهید کفایت نکرد و امپریالیست‌‌های دزد از خدا بی‌‌خبر روز به روز به تعداد شهدای ما افزودند و می‌‌افزایند و مشاهده می‌‌کنید که نزدیک به سه سال است که ما را مجبور به جنگی کردند خانمان‌‌سوز که با کمک خداوند و کمک این امت شهیدپرور که هر روز به تعداد شهیدانشان افزوده می‌‌شود ایستاده‌‌ایم و خواهیم ایستاد و تا نابودی صدام و امپریالیست‌‌های شرق و غرب از پا نخواهیم نشست.

و با سلام و درود به رزمندگان اسلام آن حافظان قرآن، آن فرزندانی که به ندا امامشان پاسخ صحیح دادند و آمده‌‌اند به جبهه برای نگهداری از مرز و بوم کشور اسلامیشان که هدفشان رضای خداست و چیزی دیگر نخواهد بود، به امر امامشان آمده‌‌اند که جهاد کنند و کفار را به قتل رسانند و یا خود کشته شوند که در هر دو حالت، لطف خداوند سامل حالشان شده‌‌است چون خداوند به این‌‌گونه اشخاص وعده‌‌های زیادی داده‌‌است که یکی از آن‌‌ها چنین است که خداوند در قرآن می‌‌فرماید:

ان الله اشتری من المومنین بان لهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون

خدا جان و مال اهل بهشت را به بهای بهشت خریداری کرده آن‌‌ها در راه خدا جهاد می‌‌کنند که

دشمنان دین را به قتل و یا خود کشته شوند. (سوره توبه آیه 111)

و با سلام و درود بر شهیدان، از صدر اسلام تاکنون شهیدانی که با خونشان اسلام را زنده نگهداشته و نگهداری می‌‌کنند آن شهیدانی که سعادت پیدا کردند که در راه خدا بجنگند و به شهادت برسند که راستی خداوند پاسداری خونشان را به عهده گرفته‌‌است و حال شاید این سعادت نصیب این بنده حقیر هم شود. اینجانب خدا را شکر می‌‌کنم که روح و جسمی سالم به من عطا کرده و می‌‌توانم در راهش مبارزه کنم.

این بار چون دفعه‌‌های قبل سعادت پیدا کردم به جبهه بروم ام این بار لطف خداوند بیشتر از گذشته شامل حالم شد و به جبهه‌‌های غرب آمده‌‌ام تا با دو گروه از کفار بجنگم یکی از آن دو گروه بعثیون عراقی هستند و گروه دوم این ضد انقلابیون از خدا بی‌‌خبر هستند که درس از یزیدبن معاویه گرفته‌‌اند و سرهای فرزندانمان را از بدن جدا می‌‌کنند و گاهی بی‌‌شرمی را از آن لعنت‌‌الله علیه به پیش می‌‌اندازد و سرها را بدون چشم و گوش و بینی می‌‌کنند که خداوند از آن‌‌ها نگذرد.

این بی‌‌شرم‌‌ها می‌‌خواهند انقلاب را از بین ببرند، اما نمی‌‌دانند که حافظ این انقلاب خداوند است و هیچ‌‌کس نمی‌‌تواند با نیروی خداوند به مبارزه بپردازد، اما خدواند تا آن موقعی که از ما جوانان و شما مردم شجاع حرکتی را ببیند برکتش را می‌‌دهد و انقلاب را نگهداری می‌‌کند چون خداوند خودش این‌‌چنین گفته‌‌است در غیر این صورت امکان ندارد به ما کمک کند همگی باید مرگ را حق بدانیم و توصیه من بر شما به خصوص جوانان این است که شما به زرف مرگ بروید، نگذارید که مرگ به طرف شما آید که آن موقع با ترس مواجه می‌‌شوید و ترس از مرگ بسیار بد می‌‌باشد.

بروید به طرف مرگ و بهترین نوع مردن را هم انتخاب کنید که شهادت است. با مردن در راه خدا که با ارزش‌‌ترین اشخاص می‌‌شوید نزد خداوند بنابراین بیایید به جبهه‌‌ها و جبهه‌‌ها را پر کنید که با آمدن شما قلب امام عزیزمان روشن می‌‌شود. مبادا عده‌‌ای از شما مردن در رختخواب را بر شهادت در راه خدا ترجیح بدهید. مبادا این انقلاب را ببنید و در حال بی‌‌تفاوتی بمیرید که آن دنیا نمی‌‌توانید جواب علی‌‌اکبر حسین(ع) را بدهید چون او با هدف و در راه خدا شهید شد.

مبادا در میان مادرها افرادی پیدا شوند که جلوگیری کنند از رفتن به جبهه فرزندش که در آن دنیا در محضر خداوند نمی‌‌تواند جواب زینب (علیهم‌‌السلام) را بدهد، که او تحمل 72 شهید را کرد. و در آخر شما ای مردم همیشه بیدار و همیشه در صحنه در امام بیشتر دقت کنید، او را بیابید و خود را تسلیم او کنید که وظیفه تک تک ماست.

حواستان را جمع کنید و مواظب باشید که شما را از روحانیت جدا نکنند که اسلام بدون روحانیت امکان ندارد. مبادا کوتاهی کنید و این لیبرال‌‌های آمریکایی سوءاستفاده کنند و دورانی مانند دوره مصدق پیش بیاورند که دیگر اسلام با این زودی‌‌ها به دستمان نخواهد رسید. در آخر از تمامی آشنایان، طلب بخشش می‌‌کنم و امیدوارم اگر به کسی بدی کرده‌‌ام مرا ببخشد.

این دعا را هرگز فراموش نکنید که دعای رزمندگان است.

خدایا خدایا، تو را به جان مهدی تا انقلاب مهدی حتی کنار مهدی خمینی را نگهدار.

والسلام – سیدرضا عرفانی

 

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.