جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید رمضانعلی خراسانی

فرازی از وصیت نامه:
شهید رمضانعلی خراسانی

اي عزيزان ، پدران ، مادران، خواهران و برادران گوش به فرمان امام باشيد به ندايش لبيك بگوئيد. پشت سرش حركت كنيد كه به انقلاب كوچكترين آسيب نرسد اگر ذره اي كوتاهي كنيد و كوچك‌‌ترين آسيبي به انقلاب بخورد، جواب خون شهيدان را چه مي‌‌دهيد؟ در قيامت جواب يتيمان شهيدان را چه مي‌‌دهيد؟ شهيدان آرزوشان سلامتي رهبر كبير انقلاب است كه در گوشه جماران نشسته و با فريادش دنياي كفر را به لرزه درمي‌‌آورد...

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :رمضانعلی خراسانی
نام پدر :تقی
تاریخ تولد :۱۳۴۵/۰۱/۰۱
محل تولد :تهران
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۶ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۸/۰۲
محل شهادت :چنانه
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش توپ

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

حاج‌‌تقی و فاطمه‌‌خانم برای دومین بار احساس زیبای مواجهه با تجلی مخلوقی دیگر را تجربه می‌کردند. در اولین روز بهار چهل‌وپنج رمضانعلی با صدای دلنواز گریه‌اش خانه حاج‌‌تقی را رونقی تازه داد. کار حاج‌‌تقی لوله‌‌کشی ساختمان بود و کسب روزی حلال. رمضانعلی در تهران متولد شد. روزهای به‌‌یاد‌‌ماندنی کودکی‌‌اش را در کنار اعضای خانواده‌اش و در سایه ایمان به خدا می‌گذراند.

تحصیلات دوره ابتدایی را در تهران گذراند. از همان کودکی به شاگردی پیشۀ پدر می‌رفت و در کار لوله‌کشی کمکش می‌کرد. پس از پایان دوره ابتدایی به‌‌همراه خانواده به دامغان مهاجرت کردند. حدود یک سال به کار مکانیکی نیز مشغول شد. هم‌زمان دوره راهنمایی را در مدرسه شهید اختری می‌گذراند.

دوران مبارزه انقلابیون ایران شکل جدی‌تری به خود گرفته بود. رمضانعلی نیز در راه‌‌پیمایی‌ها شرکت می‌کرد. در مسجد محل با کمک دوستان مبارزش نارنجک دستی می‌ساخت. مسجدرفتن در کنار پدر، روحیه مبارزه و شهادت‌طلبی را در رمضانعلی نوجوان پدیدار کرده بود. پس از پیروزی انقلاب نوجوانی شده بود که دوره‌های آموزش اسلحه و تیراندازی را خوب فرا گرفته بود. او فرصتی می‌جست تا خود را در میدان عمل نیز محک بزند. بنابراین با جلب رضایت پدر و مادر توانست از طریق سپاه در اولین مأموریتش به کردستان که سه ماه به طول انجامید حضوری موفق داشته باشد.

او در کردستان طعم شیرین مبارزه در راه خدا را چشید. سختی‌های کردستان، خطر مرگ و مبارزه بی‌وقفه او را چنان آماده کرده بود که بعد از برگشت به دامغان نتوانست در ظرف کوچک شهر و درگیری‌‌های مدام زندگی بماند. تصمیم گرفت به میدان مبارزه برگردد. البته این بار جنوب، محل آزمونش بود. جبهه جنوب و دشت‌‌عباس و منطقه چنانه مهیای بچه‌ها بود. بعد از عملیات رمضان، رمضانعلی محرم را در سرزمین چنانه تجربه می‌کرد و دلدادگی‌‌اش به مولایش حسین(ع) صدچندان شده بود.

چنانه شاهدی شد بر رازونیاز شبانه و ضجه‌های عاشقی و ریزش اشک‌هایش هنگام بارش دعای این نوجوان. بهشت به دیدار رمضانعلی مشتاق‌تر بود از خودش. چنان که در شب قبل از شهادتش بوی بهشت مشامش را پر کرده بود.

در روز دوم آبان‌‌ماه شصت‌ویک قبل از شروع عملیات محرم با اصابت ترکش خمپاره به قلب مبارز و حقیقت‌‌طلب این نوجوان عاشق، بهشت با تمام وسعتش به خوش‌آمدگویی‌اش آمد و در ساعت مقرر رمضانعلی به پابوسی امام و مولایش در بهشتی که وعده داده شده بود شتافت. پیکر پاکش در گلزار شهدای فردوس رضای دامغان آرام گرفت.

    “راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم ا... الرحمن الرحيم

ان ا... اشتري من المومنين انفسهم و اموالهم به ان لهم الجنه

به درستي كه خداوند از مومنين جان‌‌ها و مال‌‌هايشان را به بهاي بهشت خريده است. (قرآن كريم)

از اين كه خدا قسمت كرده در اين راه قدم برداشتم آن‌‌قدر خوشحالم كه مي‌‌خواهم پرواز كنم مي‌‌خواهم به خدا نزديك شوم او را ملاقات كنم چقدر زيباست لحظه ملاقات با الله.

اي خداي مهربان مي‌‌دانم كه به سربازان امام زمان(ع) نگاه مي‌‌كني و بهترين آن‌‌ها را دست چين مي‌‌كني مي‌‌دانم گنهكارم مي‌‌دانم پاك نشده‌‌ام مي‌‌دانم كه لياقت ندارم ولي تو از گناهان من بگذر و به من نگاه كن.

وقتي خواستي دست‌‌چين كني اين گناهكار را هم كه توبه كرده در صف آن شهيدان قرار بده، پروردگارا اين بنده گنهكارت انتظار دارد كه از او بگذري و در راه خودت به اين مقام برسان. خداوندا از همه چيز گذشتم در جواني دل به تو بستم به اميد وصال تو نشستم مرا به آرزوي خود برسان.

اي عزيزان ، پدران ، مادران، خواهران و برادران گوش به فرمان امام باشيد به ندايش لبيك بگوئيد. پشت سرش حركت كنيد كه به انقلاب كوچكترين آسيب نرسد اگر ذره اي كوتاهي كنيد و كوچك‌‌ترين آسيبي به انقلاب بخورد، جواب خون شهيدان را چه مي‌‌دهيد؟ در قيامت جواب يتيمان شهيدان را چه مي‌‌دهيد؟ شهيدان آرزوشان سلامتي رهبر كبير انقلاب است كه در گوشه جماران نشسته و با فريادش دنياي كفر را به لرزه درمي‌‌آورد.

خدايا تو را به عزيزانت تو را به شب زنده‌‌دارانت تو را به ناله‌‌هاي نمازشب‌‌خوان‌‌ها قسم مي‌‌دهم امام عزيز را براي اسلام و قرآن حفظ فرما و چند كلمه هم به پدر و مادرم ، پدرجان ، مادر عزيز سياه پوش نشويد و به خود اجازه ندهيد كه گريه كنيد چون دشمنان اسلام و قرآن خوشحال مي‌‌شوند بلند قامت بايستيد و بگویید شهيدان ما باعث سرافرازي ما هستند باعث درخشش اسلامند و حافظ قرآنند آن‌‌چنان بگویيد كه دشمنان بلرزند تا روح من شاد شود.

والسلام رمضانعلي خراساني

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.