جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید رمضانعلی حسنی

فرازی از وصیت نامه:
شهید رمضانعلی حسنی

توصیه من بر شما به خصوص برادران همسنگر و جهادم در دامغان چنین است که بیشتر به این مسائل اصلی (عبادت خداوند، دوم تزكيه و تعليم و سوم حاكم كردن ارزش‌‌هاى اسلامى بر خود و بر جامعه اسلامى بپردازيد.)

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :رمضانعلی حسنی
نام پدر :ابوالقاسم
تاریخ تولد :۱۳۴۲/۰۱/۲۹
محل تولد :دامغان
شغل :کارمند آموزش و پرورش
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۴/۳۱
محل شهادت :شلمچه - شرق بصره
نام عملیات :رمضان
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت تیر - تفحصی

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

رمضانعلی حسنی در فروردین هزاروسیصدوچهل‌‌ودو در دامغان چشم به جهان گشود. دوران تحصیل وی مصادف شده بود با روزهای پر هیجان انقلاب.

با حضور در جمع مخالفان رژیم در فعالیت‌هایی چون پخش اعلامیه شرکت می‌نمود. در مطالعه و تحقیق مذهبی کوشا بود. بعد از مدتی موفق شد مدرک تدریس قرآن را دریافت نماید. به‌‌عنوان مربی امور تربیتی در مقطع راهنمایی به استخدام اداره آموزش‌‌وپرورش درآمد.

اولین بار در سال هزار‌‌وسیصدوشصت از طریق لشکر۱۷ علی‌بن‌ابیطالب(ع) به‌‌ صورت داوطلبانه عازم جبهه شد. یک سال بعد در سی‌‌ویکم تیر شصت‌‌ویک در عملیات رمضان در منطقه شلمچه مفقودالأثر شد.

شانزده سال بعد استخوان و پلاکی از وی به دست آمد و در فردوس رضای دامغان به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

انا لله و انا اليه راجعون

ما از سوى خدا آمده ايم و به سوى خدا باز مى‌‌گرديم .

حمد و ستايش خداوندى را كه با ياد او دل‌‌ها آرام مى‌‌گيرد و حمد و ستايش خداوندى را كه ما را به امانت در زمين قرار داديم و رسولان و اولى‌‌الامر را براى هدايتمان فرستاد.

خداوندا؛ با اين كه مى‌‌دانستم از سوى تو آمده‌‌ام و بايد به سوى تو بازگردم و در اين بين كه بايد تمام سير و حركت زندگى بر اساس قانون تو و براى تو باشد وليكن آمدنم از سوى تو بود ولى ماندنم براى تو نبود خواستم كه با اين رفتنم هم ماندنم و سير زندگيم و هم مرگم براى تو باشد و اين تصميم بعد از آن موقعى بود كه فهميدم بزرگ‌‌ترين انحراف و خط همين كه در مسير زندگى در خط الله و براى الله نبودن است وليكن تو اى برادر تو اى خواهر به گوش باش كه حركتت را به نام او آغاز و برای او ادامه دهی.

برادران عزیز من همیشه از پرداختن به مسائل فردی رنج می‌‌برده‌‌ام ولیکن توصیه من بر شما به خصوص برادران همسنگر و جهادم در دامغان چنین است که بیشتر به این مسائل اصلی (عبادت خداوند، دوم تزكيه و تعليم و سوم حاكم كردن ارزش‌‌هاى اسلامى بر خود و بر جامعه اسلامى بپردازيد) و اما شما اى پدر و مادر عزيز اميدوارم كه مرا ببخشيد كه نتوانستم برايتان كارى انجام دهم و حال از شما مى‌‌خواهم كه به حرف ملامت ملامتگران ترتيب اثر ندهيد و استوار چون كوه باشيد و در اجراى احكام اسلام كوشاتر باشيد

تو اى برادر خواهر، اين ريختن خون ناقابل من براى الله بايد شما را بر آن وا دارد كه همواره طالب و دوستدار حق باشيد و در اجراى دستورهاى الهى استوار و محكم باشید.

من يك ماه رمضان سال‌60 را كه در جبهه بوده‌‌ام روزه نگرفته‌‌ام لطفا از پولى كه دارم جهت گرفتن اين    روزه‌‌ها استفاده كنيد من مقدارى حقوق از آموزش و پرورش طلبكارم هستم بگيريد و براى روزه‌‌ها و خواندن نماز به كار ببرید.

به اميد برقرارى حكومت اسلامى در سطح جهان با ظهور حضرت مهدى خدا ياور مومنين باشد.

رمضانعلى حسنى

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.