جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید رجبعلی دهقان طزره

فرازی از وصیت نامه:
شهید رجبعلی دهقان طزره

بدانيد كه خطرناك‌‌ترين سلاح شما در برابر دشمن عشق به شهادت شماست و خطرناك‌‌ترين سلاح شما در برابر دشمن ترس شماست و شما اي برادران شهادت را به عنوان يك آرمان و ايده و آرزو بپذيريد و به دشمن خدا و خلق بتازيد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :رجبعلی دهقان طزره
نام پدر :ابوالفضل
تاریخ تولد :۱۳۴۵/۰۶/۳۱
محل تولد :روستای طزره دامغان
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تيرانداز
سن :۱۷ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۲/۰۹/۰۱
محل شهادت :پنجوین
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به کتف

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :طزره 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای طزره

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

رجبعلی فرزند ابوالفضل و ساره‌‌خاتون در سال هزاروسیصدوچهل‌‌وپنج در طزره دامغان به دنیا آمد. چون در ماه رجب به دنیا آمد، او را رجبعلی نامیدند. تا سوم راهنمایی را درس خواند. با تشکیل بسیج به عضویت بسیج درآمد و با جهاد سازندگی در کاشت و برداشت گندم ‌‌و جو همکاری می‌کرد.

شانزده‌‌ساله بود که راهی جبهه ‌‌و جنگ شد. چهار بار به جبهه رفت. در عملیات محرم از ناحیه کتف مجروح شد. بیش از ده ماه در جبهه حضور داشت.

آخرین بار به منطقه پنجوین عراق اعزام شد و در عملیات والفجر ۴ با مسؤولیت پیک گروهان شرکت کرد.  در یکم آذر هزاروسیصدوشصت‌‌ودو، با برخورد ترکش به قلبش به شهادت رسید. پس از چهار روز با تشییع امت حزب‌الله دامغان و روستای طزره در جوار امامزاده اسماعیل دفن شد.

 “راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

«ما راست قامتان جاودانه تاريخ خواهم ماند» شهيد مظلوم دكتر بهشتي

بسم رب الشهداءو الصدقين

الهم ارزقنا الشهاده خالصا في سبيلك تحت رايه نبيك مع اوليائك

اي خداي بزرگ و اي قادر متعال و اي رهنمون‌‌كننده سبحان ما را به اسلام حقيقي و راستين كه در اين زمان امام بزرگمان خميني بت شكن پرچمدار آن است رهنمون كن ، خدايا از تو خواستارم كه اگر شهادت را نصيبم كردي فقط به خاطر رضاي ذات مقدست باشد، بار خدايا شهادت را در راه اسلام نصيبم كن و مرا در صف شهداي اسلام قرار بده و ما را از بندگان مخلص خودت مومنين به پيامبرت حضرت محمد ص و از شيعيان وليت حضرت علي(ع) و از مطيعان ولي امرت حضرت مهدي (عج) و نائب بر حقش خميني عزيز قرار بده. خدايا از تو مي‌‌خواهم در لحظه اي كه مرگ برايم فرا مي‌‌رسد از تمام دوستي‌‌ها و عشق و محبت‌‌ها جز دوستي و عشق و محبت به خودت و از تمام وابستگي‌‌ها جز وابستگي به خودت آزادم سازي.

از شما اي امام عزيز مي‌‌خواهم كه در روز قيامت شفيع من باشي و از خداي متعال براي من طلب مغفرت كني چون ما در گذشته گنهكار و جاهل بوديم و اين تو بودي كه روحي تازه از اسلام به ما دميدي.

بار پروردگارا من با اين اميد به جبهه رفته‌‌ام كه بتوانم با ياري خداوند بزرگ به سهم خود ضربه‌‌ایي بر صداميان وارد آوردم و با سلاحم صداميان را نشانه روم و با خون ناچيز خود درخت اسلام را كه به وسيله خون علي ‌‌اكبرهاي زمان پر بار شده پربارتر سازم و نائب امام زمان خميني بت‌‌شكن را كه بت‌‌هاي زمان را يكي پس از ديگري شكسته و حالا هم نوبت به نوكر حلقه به گوش آمريكا يعني صدام يزيد كافر رسيده كه به رهبري امام امت و ياري مردم و پشتيباني الله به زودي مانند ديگر عمال آمريكا سرنگون خواهد شد.

از پدر و مادر و خواهرانم مي‌‌خواهم كه صبرپيشه نمايند  و بازگشت همه انسان‌‌ها را به سوي خدا يادآور باشند. از پدر و مادرم مي‌‌خواهم كه دختراني چون زينب پرورش دهند و از خواهرانم مي خواهم كه چون زينب(س) پيام رسان خون شهدا باشند.

من از تمام دوستان و خويشان مي‌‌خواهم كه لحظه اي از ياري امام امت وياران صديق او دريغ نورزيده و همواره پوينده خط ولايت فقيه باشند و شما اي برادران مسلمان حزب الله كه صادقانه در جبهه‌‌هاي نبرد حق عليه باطل مي‌‌جنگيد بدانيد كه خطرناك‌‌ترين سلاح شما در برابر دشمن عشق به شهادت شماست و خطرناك‌‌ترين سلاح شما در برابر دشمن ترس شماست و شما اي برادران شهادت را به عنوان يك آرمان و ايده و آرزو بپذيريد و به دشمن خدا و خلق بتازيد.

من از پدر و مادر و خواهرانم مي‌‌خواهم كه اگر شهيد شدم هيچ‌‌وقت به خاطر من گريه نكنيد چرا كه قرآن مي‌‌فرمايد: «گمان نبريد آنان كه در راه خدا كشته شد‌‌ه‌‌اند مرده‌‌اند بلكه زنده‌‌اند ودر نزد پروردگارشان روزي مي‌‌خورند»

و از پدر و مادرم مي‌‌خواهم كه يك سال براي من روزه بگيرند و نماز بخوانند و مرادر امامزاده اسماعيل دفن كنند و از خداوند تبارك و تعالي مي‌‌خواهم كه عمر امام عزيزمان را طولاني بفرمايد و انقلاب را تا ظهور حضرت مهدي (عج) پايدار و استوار نگه دارد واز خداوند تبارك وتعالي مي‌‌خواهم كه براي خانواده شهدا صبر كافي عنايت بفرمايد.

خدايا خدايا تو را به جان مهدي تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار براي حفظ اسلام از عمر ما بكاه بر عمر او بيفزا.  رزمندگان اسلام پيروزشان آمين يارب العالمين

«اين جنگ اگر 20 سال طول بكشد ما با تمام قدرت ايستاده‌‌ايم» امام خمینی

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته رجبعلي دهقان‌‌طزره

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.