جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید امرالله بختیان

فرازی از وصیت نامه:
شهید امرالله  بختیان

مادرجان هر وقتي‌كه براي من دلتنگ شدي يادي از خانواده شهدا و اجداد مكرمه‌ات كن كه چگونه بهترين جوانان خود را فداي اسلام كردند.  

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :امرالله  بختیان
نام پدر :حسین
تاریخ تولد :۱۳۳۸/۱۰/۲۰
محل تولد :دامغان
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۱ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۰/۰۵/۰۵
محل شهادت :سوسنگرد 
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت گلوله

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

بیستمین روز دی‌‌ماه سال هزاروسیصدوسی‌‌وهشت بود و سوز سرما؛ اما شوق دیدار روی نو‌‌رسیده، خانه را برای اهالی با صفایش گلستان کرده بود. در شهرستان دامغان به دنیا آمد و نامش را امرالله نهادند تا همیشه بنده‌‌ای مطیع برای مولایش باشد.

حسین‌‌آقا مردی که لحظه‌‌ای از کار و تلاش غافل نبود و رزق و روزی خانواده‌‌اش را با عرق جبین درمی‌‌آورد و در کاسۀ اخلاص، سر سفرۀ خانه و خانواده می‌‌گذاشت تا فرزندانی سالم و صالح تربیت نماید.

امرالله در آغوش مادری پاکدامن و پدری زحمت‌‌کش بزرگ شد. تحصیلاتش را تا پایان دوران متوسطه در هنرستان گذراند و با نمرات عالی دیپلم گرفت.  

هم‌‌زمان با دوران جوانی‌‌اش، فعالیت‌های انقلابی از گوشه و کنار شهر آغاز شده بود. در اکثر جریان‌های انقلاب حضور فعال داشت؛ از دیوارنویسی‌های شبانه گرفته تا تکثیر و پخش اعلامیه.

به علت فعالیت‌های سیاسی، دانشگاه قبول نشد. سربازی او، هم‌‌زمان با شروع جنگ بود. دوره آموزش تانک و نفربر را در شیراز گذراند و از آنجا خود را به جبهه‌های جنوب رساند و در سوسنگرد مشغول خدمت شد.

امرالله با خدای خودش عهد بسته بود که تا آخرین قطره خونش را فدای اسلام و وطن نماید. پنجم مردادماه سال هزاروسیصدوشصت در عملیات شهید چمران، او و خدایش هر دو به عهد و پیمان‌‌شان وفا کردند. او سر و جان به راه جانان داد و خدایش نیز او را در زمرۀ « فَادْخُلی‏ فی‏ عِبادی وَ ادْخُلی‏ جَنَّتی» پذیرا شد.   

   “راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

با درود فراوان به روان پاك‌باز شهداي اسلام و با سپاس از ايزد يكتا كه امت ما را امتي حق جو و ستيزه‌گر با دشمن اسلام و انسانيت آفريد بار پرودگار شكر كه امت ما را امامي بت‌شكن از سلاله پاك رسول‌الله(ص) عطا فرمودي.

و با سلام و درود بر تمامي رزمندگان اسلام كه با پيكار بي‌امان خود اسطوره‌اي از مقاومت و ايثار در مقابل  ملحدين و كفار ساختند و تداوم گر خط سرخ شهادت  مبارزه عليه قابيلان زمان شدند و اينك كه با ياري خدا و با عزمي جزم الهام گرفته از مكتب ايثار و جهاد و شهادت در مبار‌زه‌اي پيگير و بي‌امان روانه جبهه حق عليه باطل شدم ، خدا را شكر گذارم و پيامم را با خون اسلامي شما طليعداي است از انقلاب جهاني حجت خدا مهدي موعود و چنان سدي استوار و آهنين از اراده خلل‌ناپذير خود و اتكاء به مكتب انسان‌ساز خود بسازيد كه دشمن فكر خيانت به اسلام و مسلمين را نكند و با سلام به مادر عزيزم كه مرا در دامان  پاك خود پرورش كه قدم در راه اسلام گذارم ، مادرجان خداوند شما را صبر عطا فرمايد،

مادرجان هر وقتي‌كه براي من دلتنگ شدي يادي از خانواده شهدا و اجداد مكرمه‌ات كن كه چگونه بهترين جوانان خود را فداي اسلام كردند و با پيام و سلام من به برادران و خواهرانم كه تداوم‌گر راه خونين حسين و زينب باشيد اميدوارم بتوانم دين خود را به اسلام و امت اسلامي خود ادا نمائيم.

اسلام و مسلمين مزيد و مستدام باد. امير (امراله) بختيان

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.