جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید احمد سمیعی

فرازی از وصیت نامه:
شهید احمد  سمیعی

حال که بعد از هر زندگانی مرگی در پیش است پس بهترین آن را انتخاب کنیم که همان شهادت در راه خدا می‌‌باشد.سرور شهیدان امام حسین (ع)

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :احمد  سمیعی
نام پدر :حسن
تاریخ تولد :۱۳۳۱/۱۲/۰۸
محل تولد :روستای ابوالبق دامغان
شغل :کارمند آموزش و پرورش
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :مسئول ماشین آلات قرارگاه
سن :۳۰ سال 
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۲/۰۵/۰۲
محل شهادت :حاج عمران 
نام عملیات :والفجر۲
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به دست و سینه و پا و سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

احمد سمیعی فرزند حسن در سال هزاروسیصدوسی‌‌ویک در دامغان به دنیا آمد. پدرش کشاورز بود. تا ششم ابتدایی سابق درس خواند. سال پنجاه‌‌وچهار ازدواج کرد. از سال پنجاه‌‌وپنج تا پنجاه‌‌وهفت در مهدیشهر، از سال پنجاه‌‌وهفت تا شصت‌‌ویک در دامغان و از آن تاریخ به بعد در ارومیه زندگی کرد.

با شروع جنگ ابتدا برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به رزمندگان فعالیت می‌کرد. بعد از طریق جهاد سازندگی به منطقه اعزام شد.

به دلیل اشرافی که پیدا کرده بود مسؤول دستگاه‌‌های سنگین راه‌‌سازی جهاد استان در جبهه‌ها شد. به همین دلیل تقریباً در همه عملیات‌هایی که به عهده جهاد استان گذاشته می‌شد، حضور داشت. در زمان شهادت دو پسر و یک دختر داشت. بیش از چهارصدوسی روز در جبهه حضور داشت. در دوم مرداد شصت‌‌ودو در منطقه حاج‌‌عمران عراق عملیات والفجر۲ با ترکش توپ دشمن به شهادت رسید.

پیکر مطهرش را در گلزار شهدای دامغان، فردوس رضا، به خاک سپردند.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

"وملتی که شهادت برای او سعادت است پیروز است" (امام خمینی) (مورخه 1361/04/25)

« ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون... »

ای برادران و جوانان عزیز ایرانی به کمک برادران رزمنده خود بشتابید.(امام خمینی)

حضور محترم پدر عزیز و مادر مهربانم سلام عرض می‌‌کنم و از برای شما آرزوی توفیق حرکت در راه الله و رسول و امام و نائب بر حقش را بیش از پیش از خداوند تبارک و تعالی مسئلت می‌‌نمایم.

حال که بنا به فرموده امام عزیزمان خمینی کبیر که تکلیف شرعی و الهی دانسته‌‌اند شرکت در جنگ را و این حقیر ایشان را لبیک گفته و به طرف جبهه حق علیه باطل حرکت می‌‌نمایم بر خود لازم دیدم مواردی چند را متذکر بشوم.

1-حال که یقین حاصل شد که جان تمام مخلوقات جهان به دست توانای خداوند قادر متعال می‌‌باشد اوست که زنده می‌‌کند و تنها اوست که می‌‌میراند پس دیگر ناراحتی ندارد. 2- حال که بعد از هر زندگانی مرگی در پیش است پس بهترین آن را انتخاب کنیم که همان شهادت در راه  خدا می‌‌باشد.سرور شهیدان امام حسین (ع)

3- شما از بابت بنده اصلاً ناراحت نباشید و همه برادران را به خدا متعال بسپارید و تنها از شما تقاضای دعای خیر می‌‌نمایم اگر ان‌‌شاءالله این افتخار نصیب شد و به درجه رفیع شهادت نائل شدم که این آرزوی دیرینه‌‌ام جامه عمل پوشیده است و بس افتخار و یقیناً شما ها هم در این ثواب شریک می‌‌باشید.

و همگی‌‌مان در بهشت مهمان خداوند تبارک و تعالی می‌‌باشیم و اگر مشیت الهی بر این بود که ما زنده باشیم باز در خدمت اسلام بزرگ و شما عزیزان و سروران معظم خواهیم بود بر این بود که ما زنده باشیم باز در خدمت اسلام بزرگ و شما عزیزان و سروران معظم خواهیم بود. 4- باری به خدمت همسر عزیزم سلام ودعای فراوان می‌‌رسانم و صورت بچه‌‌ها را دیده‌‌بوس می‌‌نمایم و مواردی را چند به ایشان یادآوری می‌‌نمایم:

•    در حفظ و نگهداری و تربیت صحیح اسلامی فرزندانم نهایت دقت را مبذول فرمایید و آن‌‌ها را برای یاری به امام زمان(عج) آماده نمائید. •    در غیاب اینجانب سرپرستی خانواده اولاً به عهده آقا ولی عصر(عج)  و دوماً پدر و مادر و برادرانم می‌‌باشد با ایشان همکاری لازم را بنمایید که مورد خواست اینجانب نیز می‌‌باشد. •    از این‌‌که این مدت همچون گذشته شما رو بی خبر گذاردم نظر بدی نداشتم، ترسیدم یک وقت عاطفه پدر فرزندی مانع این وظیفه الهی بشود و ما در خسران و پشیمانی قرار بگیریم و راه برگشتی هم وجود ندارد و ما از این فیض الهی محروم بمانیم.

باری مادر فداکارم و همسر مهربانم هر وقت یاد من و خاطره من شما را ناراحت کرد به یاد خدا بیفتید چون یاد خدا دل‌‌ها را آرام می‌‌کند. (قرآن کریم) و هر وقت خواستید برای من گریه بکنید به یاد سرور شهیدان آقا اباعبداله‌‌الحسین بیفتید قضیه بنده حتماً فراموشتان می‌‌شود. باری به خدمت یکایک برادران نسبی و دینی خودم سلام می‌‌رسانم وامیدوارم که شماها پاسدار خوبی برای نگهداری از خون شهدا باشید و بتوانید راه آن‌‌ها را که همان راه انبیا می‌‌باشد ادامه بدهید دیگر عرضی ندارم. از شما تقاضای دعای خیر دارم.

والسلام علیکم و رحمه اله و برکاته احمد سمیعی

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.