جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید احمدرضا اصحابی

فرازی از وصیت نامه:
شهید احمد رضا  اصحابی

امیدوارم که همیشه مساجد که یکی از سنگرهای مهم انقلاب است را پر کنید چه در نمازهای جماعت و جمعه و چه شرکت در بسیج محلی خود که همین کار خود ضربه ای است برای نابودی منافقین داخلی که می خواهند به اسلام عزیز ضربه وارد کنند.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :احمد رضا  اصحابی
نام پدر :حسین علی
تاریخ تولد :۱۳۴۴/۰۶/۱۷
محل تولد :روستای زردوان دامغان
شغل :کارمند آموزش و پرورش - دانشجو
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :معاون دسته پیاده
سن :۲۱ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۰۴
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :کربلای ۴
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت گلوله به گردن

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

حسینعلی و ماه‌‌نسا اولین فرزند خود احمدرضا را در سال هزاروسیصدوچهل‌‌وچهار در آغوش کشیدند.

دو برادر و چهار خواهر دارد. تحصیلاتش را تا دوم ابتدایی در روستای چهارده (شهر دیباج) خواند و سپس به شهر دامغان نقل‌‌مکان کردند.

 بعد از گرفتن دیپلم، وارد تربیت‌‌معلم شهید باهنر دامغان شد و در رشته آموزش ابتدایی تحصیل را ادامه داد. در رشته دو و میدانی فعالیت می‌کرد.

از طرف بسیج به جبهه رفت و چندین بار از لشکر ۱۷ علی‌‌بن‌‌ابیطالب(ع) اعزام شد.

بعد از هر بار بازگشت از منطقه، به مشهد می‌رفت و بعد از زیارت حرم امام ‌‌رضا(ع) به دیدار خانواده می‌آمد.

مدت چهارصدوهشت روز در جبهه، با داشتن مسؤولیت‌هایی ازجمله معاون دسته خدمت کرد. در چهارم دی‌‌ماه هزاروسیصدوشصت‌‌وپنج در منطقه شلمچه، عملیات کربلای۴ با برخورد تیر به گردن و سر مجروح شد و به شهادت رسید. او را در گلزار شهدای فردوس‌رضای دامغان دفن کردند.

                     “راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

ان الله الشتري من المومنين انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه يقاتلون في سبيل الله فيقتلون و

يقتلون وعداً عليه حقاً في التوراة و الانجيل و القرآن . (قرآن كريم)

سلام به حسين تشنه‌لب كربلا قسم به خون پاكت راهت را ادامه خواهيم داد و به ياري خداوند مهربان ابتدا كربلا و سپس قدس را آزاد خواهيم كرد و اسلام را ان‌شاءالله به جهان صادر خواهيم كرد. حسين جان حماسه و ايثار رزمندگان ما كه در جبهه‌ها عليه دشمن انجام مي‌دهند مديون حماسه آفريني تو است.

اسلام با شهادت تو زنده ماند و اگر شهادت تو و 72 تن ديگر از شهداي كربلا نبود اسلام زنده نمي‌ماند همانطور كه تو در برابر ظالمان و دژخيمان و دشمنان تا دندان مسلح خود ايستادي و گفتي « و ان كان دين محمد لم يستقم الا بقتلي في سيوف خذيني » اگر دين جدم محمد(ص) با كشته شدن من استوار و جاويدان خواهد ماند پس اي شمشيرها مرا در برگيريد و قطعه قطعه كنيد و اي حسين جان ما هم تا موقعي كه جان در بدن داريم راهت را ادامه خواهيم داد، برادران عزيز مبادا در بي تفاوتي بميريد كه علي (ع) در محراب به شهادت رسيد، مادران مهربان اميدوارم در غم از دست دادن فرزندان خود ناراحت نباشيد هر چند كه از دست دادن يك عزيز ناراحتي دارد ولي اين را نبايد از ياد ببريد كه زينب در كربلا در غم 72 تن از عزيزانش صبر و استقامت كرد و هرگز در غم آن‌ها گريه نكرد تا دشمنان اسلام را با گريه كردن خود شاد كند .

برادران و خواهران گرامي اميدوارم هميشه از ولايت فقيه حمايت كنيد و سخنان آن‌ها را الگوي كار خود قرار دهيد و به جان امام امت و روحانيت مبارز دعا كنيد. هم‌كلاسيان عزيز و دانش آموزان گرامي اميدوارم كه درس خود را بخوانيد و به گفته امام مدرسه سنگر است و به شما بايد اين سنگر را با خواندن درس‌تان محكم كنيد اميدوارم همگي شما موفق باشيد و بتوانيد ان‌شاءالله در آينده فرد مفيدي براي جامعه خود باشيد و از هر جهت كشور عزيزمان را خودكفا كنيد.

برادران و خواهرانم رمز پيروزي رزمندگان در جبهه‌ها دعا و استغفارمي باشد اميدوارم كه هميشه دعاگوي رزمندگان اسلام باشيد تا اين رزمندگان پرتوان دين مظلوم اسلام را به جهان صادر كنند و حقوق مستضعفين را از مستكبرين جهان خوار بگيرند. و در پايان پدر و مادر مهربانم اميدوارم از من در اين مدت زندگي راضي باشيد و در صورت خطا مرا ببخشيد.

دوستانم، اگر خطايي نسبت به شما انجام دادم به بزرگي خود مرا ببخشيد ، برادران عزيزم اميدوارم كه هميشه مساجد كه يكي از سنگرهاي مهم انقلاب است را پر كنيد چه در نمازهاي جماعت و جمعه و چه شركت در بسيج محلي خود كه همين كار خود ضربه‌اي است براي نابودي منافقين داخلي كه مي‌خواهند به اسلام عزيز ضربه وارد كنند. در صورت شهادت مرا در كنار ديگر شهداي دامغان در فردوس رضا دفن كنيد . ديگر عرضي ندارم به جز سلامتي شما.

خدايا ـ خدايا ـ تا انقلاب مهدي ـ حتي كنار مهدي خميني را نگهدار

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

احمدرضا اصحابي ـ مورخ 62/12/05

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.