جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید ابوالفضل حیدرهایی

فرازی از وصیت نامه:
شهید ابوالفضل حيدرهايي

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :ابوالفضل حيدرهايي
نام پدر :احمد
تاریخ تولد :۱۳۴۹/۰۴/۳۰
محل تولد :تهران
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۴ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۴/۰۴/۱۷
محل شهادت :مهران
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سرو شکم

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

ابوالفضل حیدرهایی فرزند احمد، متولد سی‌‌ام ‌تیرماه ‌هزاروسیصدوچهل‌‌ونه شهر تهران، عضو بسیج، محل شهادت قلاویزان مهران. وی در خط پدافندی بر اثر اصابت تیر به پهلو در تاریخ هفدهم تیرماه هزاروسیصدوشصت‌وچهار به شهادت رسید.

دورۀ ابتدایی را در دبستان نهضت اسلامی دامغان به اتمام رسانید. ابتدا شغل مکانیکی خودرو را برگزید و سپس به حرفه نجاری روی آورد. بار اول که می‌خواست به جبهه برود سن‌‌وسالش کم بود. ابوالفضل عشق و علاقۀ زیادی به جبهه داشت. دوره آموزشی را در پادگان آموزشی شهمیرزاد سمنان گذرانید.

در مرحله نخست که به جبهه می‌رفت در جهاد سازندگی (حمزه سیدالشهدا) شهرستان ارومیه مستقر شد و جهاد در آن سال‌ها امور پشتیبانی جبهه‌ها را بر عهده داشت. وی مدت صدوچهل روز در جبهه‌های مختلف به سر برد و در مدتی که به خدمت‌رسانی و دفاع از میهن اسلامی سرگرم بود، نامه‌های زیادی به خانوادۀ خویش می‌نوشت.

پدر این شهید نیز هم‌زمان با شروع جنگ تحمیلی، با توجه به این‌که شغل وی در نیروی انتظامی بود، به مناطقی چون اهواز و کردستان برای مأموریت اعزام شده بود.

 ابوالفضل در یک خانواده مذهبی رشد یافت. وی چون سن کمی داشت و شرایط اعزام به جبهه را نداشت، برای آن‌که در جبهه حضور پیدا کند، او و یکی از بستگانش رفتند و با گرفتن یک برگ فتوکپی در شناسنامۀ خودشان دست بردند و دو سال سن‌شان را اضافه کردند تا شرایط حضور در جبهه را پیدا نمایند. بدین ترتیب ابوالفضل و یکی از اقوامش توانستند به جبهه بروند.

ابوالفضل مجموعا نه نامه از زمان اعزام به جبهه تا موقع شهادتش به خانواده نوشت که تمامی این نامه‌ها موجود است. پیکر مطهر این شهید با حضور مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار دامغان تشییع و در گلزار شهدای فردوس‌رضا به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.