جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید یحیی قاضی پور

فرازی از وصیت نامه:
شهید یحیی قاضی پور

خداوند انسان را از گل آفرید و خلقت را احسن گرفت و هیچ‌‌گاه نخواست که بنده‌اش را گمراه کند مگر این‌‌که خود بنده‌اش خواست گمراه باشد گمراه‌‌کننده بشر شیطان می‌باشد خداوند خواست بندگانش را هدایت نماید از حضرت آدم تا خاتم النبیین حضرت‌‌محمد (ص) هیچ‌‌وقت انسان را بدون راهنما آزاد نکرد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :یحیی قاضی پور
نام پدر :شعبانعلی
تاریخ تولد :۱۳۴۰/۰۱/۰۶ 
محل تولد :روستای طزره دامغان
شغل :کارگر ذوب آهن
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :کمک تیربارچی
سن :۲۵ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۰۴
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :کربلای ۴
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به دو پا

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :طزره
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای طزره

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

بهار بود و کوهسار شمالی دامغان، روستای طزره فرورفته در طراوتی سبز و شادابی محض با بوی جاری زندگی و عطر دل‌انگیز شکوفه‌های بهاری در هم آمیخته. خانوادۀ شعبانعلی در ششمین روز از اولین ماه فصل بهار سال ‌هزاروسیصدوچهل پذیرای مهمان نوروزی شدند که نعمت و عنایت خداوند به آنان بود.نام زیبای یحیی را برایش برگزیدند. آن روز که نامش را یحیی نهادند هیچ ‌کس نمی‌دانست او زنده ابدی برای همیشه تاریخ خواهد شد.

یحیی تنها پسر خانواده بود و نور چشمی پدر و مادر و دو خواهرش. دوران ابتدایی را در روستای طزره درس خواند و بعد از آن شرایط زندگی او برای ادامۀ تحصیل فراهم نبود. به دنبال کار و معاش رفت. بعد از چند سال کارهای گوناگون، سرانجام به استخدام شرکت ذوب‌آهن البرزشرقی درآمد و مدتی بعد ازدواج کرد.

یحیی بارانی از صفا و محبت بود. هرجا که پای می‌نهاد آرامش می‌‌آورد. طمأنینه‌ای که در کلامش بود و وقاری که در قامت رشیدش هویدا بود او را بیش از پیش در دل اهالی روستا جای داده بود.

مردانگی، جوانمردی، درایت و خوش‌فکری، ایمان سرشار از اخلاص و پاکی دل او را در بین خانواده محبوب کرده بود. سال‌های جوانی عمر یحیی با سال‌های دفاع جوانمردانه ملت ایران برای پاسداری از آب و خاک و آرمان‌ها هم‌آغاز بود. او از شرکت ذوب‌آهن داوطلبانه به عضویت بسیج درآمد و بسان بسیاری از جوانان میهنش تمام هستی‌اش را در طبق اخلاص نهاد و مردانه و شجاعانه بارها و بارها در جبهه‌ها حضور یافت.

با اعتقاد والا و عزم پولادینش سیصد روز تمام در جبهه‌ها ماند و جنگید و سرانجام، چهارمین روز دی‌‌ماه سال ‌هزاروسیصدوشصت‌وپنج در عملیات کربلای ۴ در رزمگاه شلمچه ردای شهادت را پوشید و زنده ابدی شد و روزی‌خور خوان «عند ربهم یرزقون». پیکر مطهرش در روستای طزره دامغان دفن شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله امواتا بل احیا ولکن لا تشعرون

به کسی‌‌که در راه خدا شهید می‌شود مرده نگویید آن‌ها نمرده‌‌اند بلکه زنده‌اند ولی شما این واقعیت را درک نمی‌کنید. به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و یاری‌‌کننده مستضعفان و آرام‌‌بخش قلب‌ها و نجات‌‌دهنده بشر از ضلالت‌‌های دنیا و با درود و سلام به حضور صاحب زمان که در انتظارش ماندیم ولی عاقبت رخ ماهش را ندیدیم و درود و سلام بر نائب بر حقش امام‌‌خمینی در هم شکن کاخ مستکبرین و امید مستضعفین و درود و سلام بر روان پاک تمام شهدا از صدراسلام تا به حال و آینده وصیت بنده حقیر از این قرار است.

خداوند انسان را از گل آفرید و خلقت را احسن گرفت و هیچ‌‌گاه نخواست که بنده‌اش را گمراه کند مگر این‌‌که خود بنده‌اش خواست گمراه باشد گمراه‌‌کننده بشر شیطان می‌باشد خداوند خواست بندگانش را هدایت نماید از حضرت آدم تا خاتم النبیین حضرت‌‌محمد (ص) هیچ‌‌وقت انسان را بدون راهنما آزاد نکرد در این میان 124000 پیامبر جهت راهنمایی بشر فرستاد که هر کدام صراط مستقیم را به انسان‌‌ها بنماید تا انسان‌ها با همت‌‌شان مسیر اصلی را انتخاب نمایند و از آن به بعد هم امامان راه پیغمبران را ادامه داند و بعد از 12 امام هم ولایت فقیه ادامه دهنده راه انبیا هستند پس به خود آیید و لحظه ای غافل نشوید فرمان پیغمبر گونه امام را از جان و دل بپذیرید به گوش باشید تا شیطان شما را از مسیر اصلی خارج ننماید که می‌گفتید اگر در کربلا بودیم امام حسین را یاری می‌کردیم.

هر که دارد هوس کرببلا بسم الله، امام‌‌حسین زمان را یاری کنید. پدر مادر همسر و فرزندانم و ای برادران عزیزم از اینکه مرا از دست دادید گریه و زاری نکیند که خداوند اجر شما را کم می‌کند اگر خواستید بگریید برای امام حسین و یارانش بگریید که غریبانه و مظلومانه شهید شدند اگر از بنده عملی سر زد که موجب نارضایتی تو پدر و مادر عزیز، همسر و بچه‌هایم و همکارهایم و دوستانم گشته است امیدوارم همه شما مرا عفو نمایید از درگاه خداوند برایم طلب مغفرت کنید و اشتباهات مرا به حساب مکتبم نگذارید امیدوارم همسرم بتوانی فرزندانم را طوری تربیت کنی که زینب وار در خدمت اسلام و انقلاب عمل نمایند. به گوش باشید شیطان شما را از مسیر اصلی خارج ننماید که می‌گفتید اگر در کربلا بودیم امام حسین را یاری می‌کردیم

و السلام علیکم و رحمه الله

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.