جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید غلامرضا قاسمی

فرازی از وصیت نامه:
شهید غلامرضا  قاسمی

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :غلامرضا  قاسمی
نام پدر :علی محمد
تاریخ تولد :۱۳۴۴/۰۱/۰۱
محل تولد :روستای مهماندویه دامغان
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۰۲/۰۹
محل شهادت :حاج عمران
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت گلوله به چشم و زیر بغل

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :مهماندویه
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای مهماندویه

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

غلامرضا فرزند علی‌‌محمد، در سال هزاروسیصدوچهل‌‌وچهار در روستای مهماندویه از توابع شهرستان دامغان به دنیا آمد. در خانواده‌‌ای زحمت‌‌کش و مذهبی. پدرش کارگر ذوب‌‌آهن بود و با عرق جبین معیشت خانواده را تأمین می‌‌کرد. شهید در کارهای کشاورزی کمک پدر بود و در کارهای خانه یاور مادر.

مجرد بود و فرزند دوم خانواده. تحصیلاتش را تا پنجم ابتدایی بیشتر ادامه نداد. بعد از آن به کار کشاورزی روی آورد و در کنار برادر در امر زراعت تلاش می‌‌کرد. صبور بود و آرام، منظم و دقیق. هرگز در مقابل مشکلات کم نمی‌‌آورد و با صبر و حوصله سختی‌‌ها را از پیش پای خود برمی‌‌داشت. به بزرگ‌‌ترها احترام می‌‌گذاشت و شاید یکی ازخصوصیات بارز ایشان همین صفت بود.

مقید به انجام واجبات بود و تحت هیچ شرایطی بر مرکب محرمات سوار نمی‌‌شد. در جلسات قرآن روستا که در مسجد برگزار می‌‌شد شرکت می‌‌کرد؛ اما شب و صبح آدینه خودش مراسم دعای کمیل و ندبه برگزار می‌‌کرد و همۀ دوستانش را دعوت می‌‌کرد تا در این امر معنوی حضور یابند. به حلال ‌‌و حرام خیلی اهمیت می‌‌داد و دیگران را نیز به رعایت این امر توصیه می‌‌کرد.

از یگان ارتش جهت خدمت سربازی اعزام شد و بعد از مدتی در تاریخ نهم اردیبهشت‌‌ماه سال هزاروسیصدوشصت‌‌وپنج در خط پدافندی حاج‌‌عمران، براثر اصابت گلوله به چشم و پهلو به ندای حق لبیک گفت و در زمرۀ عاشوراییان درآمد و به خیل شهدا پیوست.

پیکر پاکش پس‌‌ از تشییع در گلزار شهدای روستای مهماندویه به خاک سپرده شد اما روحش با قهقهه‌‌ای مستانه به جمع دوستان آسمانی‌‌اش پیوست.

“راهش جاوید باد”

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.