جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید غلامرضا رسولی پور

فرازی از وصیت نامه:
شهید غلامرضا رسولی پور

سعی کنید آمال به خود را ترک کرده و خود را در مقابل خدا و خون شهدا مسئول بدانید این تکلیف الهی برای ما عینیت دارد که اگر کفر در مقابل اسلام قرار گرفت نابودش کنیم.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :غلامرضا رسولی پور
نام پدر :حسن
تاریخ تولد :۱۳۴۶/۰۸/۰۳
محل تولد :روستای دروار دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :معاون دسته پياده
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۰۴/۲۹
محل شهادت :جزيره مجنون
نام عملیات :عملیات تک جنوبی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت گلوله آر پی جی به سر و سینه

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :دروار
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای دروار

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

سه ‌‌تا از فرزندان‌شان از دنیا رفتند. در سوم آبان سال چهل‌‌وشش، خدا غلامرضا را به آن‌ها داد. پدرش حسن، با شغل کشاورزی زندگی را اداره می‌کرد. مادرش از دوست‌‌داران اهل ‌‌بیت(ع) است.

در کودکی، بیمار شد و دستش بی‌حس گردید. با نذر و نیاز و متوسل‌‌شدن به حضرت‌‌‌‌ قمربنی‌هاشم(ع)، سلامتی‌اش را به دست آورد. ابتدایی را در دبستان پانزده‌ ‌خرداد و راهنمایی را در مدرسه ابوذر غفاری روستای محل زادگاهش، دروار، گذراند. برای خواندن دوره متوسطه به دبیرستان قدس دامغان رفت و در رشته ریاضی‌‌وفیزیک دپیلم گرفت. در همان مدت، داوطلب اعزام جبهه شد. شانزده‌‌سالش بود که برای گذراندن دوره آموزش نظامی به پادگان ۲۱ حمزه تهران رفت. با تمام‌‌شدن دوره، او را به کردستان بردند.

پنج ماه در آنجا بود و برگشت. بیش از هشت بار به جبهه اعزام شد و در عملیات‌هایی چون بدر، کربلای ۴ و ۵ که در منطقه شلمچه بود، شرکت داشت. در یکی از عملیات‌ها، شیمیایی شد و در یکی از بیمارستان‌های اهواز بستری و بعد از مدتی بهبود یافت.

در دانشگاه قبول شد، ولی باز هم جبهه‌‌رفتن هدف اصلی‌اش بود. به خواندن کتاب‌های مذهبی مانند جاذبه‌‌ و دافعه علی(ع)، جبهه و جهاداکبر، جنگ‌های پیامبر علاقه زیادی داشت. با صدای بلند در مسجد قرآن می‌خواند و اشک می‌ریخت.

در بیست‌‌ونه تیر سال هزاروسیصدوشصت‌‌وشش، در جزیره مجنون عملیات تک جنوبی با برخورد گلوله آرپی‌جی به سر و سینه شهید شد. جنازه مطهّرش بعد از گذشت نه سال به خانواده بازگشت و پس از تشییع، در زادگاهش روستای دروار به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

یا ایها الذین آمنو لا تلهکم اموالکم و لا اولادکم عن ذکرالله و من یفعل الله و من یفعل ذلک فاولئک هم الخاسرون (آیه 9 سوره منافقون)

و من یوخرالله نفسا اذا جاء اجلها و الله خبیر بما تعملون (آیه آخر سوره منافقون)

ترجمه : ای کسانی که ایمان آورده‌‌اید مبادا هرگز مال و فرزندانتان شما را از یاد خدا غافل سازد و کسانی که به امور دنیا از یاد خدا غافل شوند آن‌‌ها به حقیقت زیان‌‌کاران عالمند.

به این معنا که افرادی هستند که می‌‌خواهند به جبهه بروند اما چنان تحت‌‌ تأثیر اموال و فرزندان خود قرار می‌‌گیرند که از یاد خدا غافل می شوند و این‌‌ها زیان‌‌کارانند. آیه دوم می‌‌فرماید وقتی مرگ کسی فرا برسد تاخیری انداخته نمی‌‌شود و خدا به آن‌‌چه می‌‌کنید آگاه است (درباره این 2 آیه تفکر کنید)

اما هدف از این که به جبهه آمدم این بوده‌‌است که اطاعت امر خدا کرده‌‌باشم همان‌‌طور که 14 قرن قبل امام‌‌حسین (ع) برای اسلام شهید شد ما که ارزش نداریم که بخواهیم خود را از اسلام کنار بکشیم و اسلام را یاری نکنیم و این تکلیفی است که بر دوش ما است برای انجام تکلیف الهی بنا خواسته‌‌ام و شهادت را قبول کرده‌‌ام این را کسی می‌‌تواند درک کند که معشوق را بشناسد اما به‌‌خاطر کارهایی که کرده قلبش مهر سیاه خورده‌‌است و نمی‌‌تواند درک کند و آن بی‌‌خبرانی که بعد از شهادت هر شهید توصیه‌های غیر اسلامی می‌‌کنند سعی کنید آمال به خود را ترک کرده و خود را در مقابل خدا و خون شهدا مسئول بدانید این تکلیف الهی برای ما عینیت دارد که اگر کفر در مقابل اسلام قرار گرفت نابودش کنیم و رهبر کبیر انقلاب را که وصیت تمام شهدا است تنها نگذارید و تنها کسی می‌‌تواند رهبر انقلاب را بشناسد که اسلام را شناخته باشد واقعا رهبری‌‌ است کم‌‌نظیر که پیام‌‌هایش انسان را به یاد روز عاشورا می‌‌اندازد پس تا می‌‌توانید به حرف امام گوش کنید که رضای خدا در آن است.

به خانواده‌‌ام می‌‌گویم که در مصیبت ما صبر کنید و به آن‌‌چه خواست خداست فکر کنید و این را     می‌‌دانم که افرادی هستند که شما از این سرزنش‌‌ها ناراحت نشوید بلکه خوشحال باشید که کسانی که اصلاً انقلاب را درک نکرده‌‌اند شما را سرزنش می‌‌کنند.

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.