جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید علی محمد قربانیان

فرازی از وصیت نامه:
شهید علی محمد قربانیان

به ریسمان خداوند چنگ بزنیم و با شکستن بت‌های دنیوی و نفسانی و پیاده کردن قانون و مقررات الهی که همانا قرآن است که با راهنمایی پیغمبران خدا که قرآن مشخص نموده به هدف اصلی برسیم.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :علی محمد قربانیان
نام پدر :علی اکبر
تاریخ تولد :۱۳۵۰/۰۱/۱۵
محل تولد :روستای زردوان دامغان
شغل :کارگر
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تيرانداز
سن :۱۵ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۰۴
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :کربلای ۴
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :زردوان
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دیباج

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

علی‌‌محمد سال هزاروسیصدوپنجاه، در دامغان به دنیا آمد. چون در روز جمعه به دنیا آمده بود، نامش را علی‌‌جمعه گذاشتند.مدت‌ها دچار بیماری شد و حالش هر روز بدتر می‌شد. به پیشنهاد روحانی محل، نامش را علی‌‌محمد گذاشتند.تحصیلاتش را تا پنجم ابتدایی ادامه داد. برای این­که پدر بیمار بود و دست‌‌تنها، ترک تحصیل کرد و به یاری پدرش رفت.

اولین بار در سن پانزده‌‌سالگی به جبهه رفت و تک‌تیرانداز بود. صدوبیست‌‌وپنج روز در جبهه فعالیت کرد و سرانجام در چهارم دی هزاروسیصدوشصت‌‌وپنج، در عملیات کربلای ۴ منطقه شلمچه مفقودالأثر شد. جنازه‌اش بعد از عملیات کربلای ۵ پیدا شد و پس ‌‌از تشییع در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم ان لهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون

وعدا علیه حقا فی التواراته و الانجیل والقرآن به من اوفی بعهده به الله فاستبشروا بیعکم الذی بایعتم

به و ذالک هو الفوز العظیم ( 111 توبه)

سلام بر مهدی موعود (عج) منجی عالم بشریت و امید مظلومان جهان و عاشق دل‌های خداشناس و بر پاکننده عدل الهی بر روی زمین و درود و سلام بر نائب بر حقش که بر پا کننده جمهوری اسلامی در کشور ایران می‌باشد و سلام و درود بر سنگر نشینان و مجاهدان در راه خدا.

اینجانب علی محمد قربانیان فرزند علی اکبر که خود را حقیر تر و کوچک‌تر از آن می‌دانم و اعمالم را ناچیزتر از آن مخصوصاً در برابر ملت شهیدپرور ایران و در برابر خانواده‌‌های شهدا و اسرا و مفقودین که ملت شهیدپرور ایران را سفارش به دستور الهی بنمایم همین طور که سالار شهیدان امام‌‌حسین (ع) و بهترین یاران عزیزش که درخت اسلام را آبیاری نموده و اسلام را زنده کرده است و امیدوارم که مردم در راه رسیدن به هدف مقدس استوارتر باشند و فریادها این باشد که حفظ وحدت و انسجام مردم در جامعه اسلامی که منافقین بار دیگر دست پیدا نکند و امت حزب الله را از هم جدا کنند و جای پایی در جامعه باز کنند دست به دست هم و به ریسمان خداوند چنگ بزنیم و با شکستن بت‌های دنیوی و نفسانی و پیاده کردن قانون و مقررات الهی که همانا قرآن است که با راهنمایی پیغمبران خدا که قرآن مشخص نموده به هدف اصلی برسیم.

پدر و  مادر و برادرو خواهرم از شما طلب بخشش می‌کنم که من برای شما آنطور که وظیفه‌ام بود انجام نداده‌ام. و از شما می‌خواهم که صبر کنید و صبر شما در درگاه خداوند اجر عظیمی دارد و کاری نکنید که وسیله کوردل‌ها را فرهم سازید و اگر خاطره م شما را می‌آزارد دل خود را به کربلای معلی و به یاد علی‌‌اکبر حسین (ع) بندازید و به خاطر علی‌‌اکبر حسین (ع) گریه کنید.

الهی عاملنا بفضلک و لا تعاملنا بعدلک

علی محمد قربانیان 1365/09/29

شهادت عزت ابدی و حیات ابدی است (امام‌‌خمینی)

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.