جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید علی اکبر ربیع زاده

فرازی از وصیت نامه:
شهید علی اکبر ربیع زاده

الها، معبودا؛ اينك كه به نقطه اوج رحمت نزديك مي‌‌شوم و باران رحمت تو شامل حال من هم شده مي‌‌خواهم كه در آخرين لحظاتم چشم باطني من توانايي مشاهده جمال زيباي مهدي موعود(عج) را داشته باشد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :علی اکبر ربیع زاده
نام پدر :اسدالله
تاریخ تولد :۱۳۴۹/۰۶/۰۱ 
محل تولد :روستای طاق دامغان
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :فرمانده دسته پیاده
سن :۱۷ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۷/۰۱/۲۹
محل شهادت :جاده خندق
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به قلب

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

علی‌‌اکبر در سال هزاروسیصدوچهل‌‌‌ونه در روستای طاق، از توابع دامغان، به دنیا آمد. پدرش اسدالله ربیع‌‌‌زاده کارگر ساده و زحمت‌کش معدن زغال‌‌‌سنگ بود که با دستان سیاهش درس روشنی و پاکی را به فرزندانش می‌آموخت و مادرش کوکب‌‌‌خانم، زنی نجیب و باصفا که تمام هم و غمش تربیت سه پسر و دو دخترش بود.

علی‌‌‌اکبر مونس مادر بود و همدم لحظه‌های تنهایی پدر. خط خوش داشت و با وجود سن کمش ترجیح می‌داد اوقات فراغتش را با تلاوت قرآن و کمک به دیگران بگذراند.

تا دوم راهنمایی درس خواند و پس از آن به عضویت بسیج درآمد و عازم صحنه بی‌‌‌امان مبارزه با دشمن شد.

 پس از اولین اعزام به علت اصابت ترکش، مدتی تحت مداوا قرار گرفت. بعد از آن وارد سپاه پاسداران شد و در دومین اعزام از طرف سپاه، در واپسین روزهای فروردین شصت‌وهفت در جاده خندق به علت اصابت ترکش به شهادت رسید و در بوستان همیشه ربیع پروردگار مأوا گرفت. پیکر پاکش در فردوس رضای دامغان به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالي

«تواضع لله يرفعك» براي خدا تواضع كن تا خدا بلندت كند. امام علي (ع)

با نام او كه هستي دهنده جان‌‌هاست و آرامش‌‌دهنده دل‌‌هاست.

مـا در ره عشق نقض پيمان نكنيم        گر جان طلبد دريغ از جان نكنيم

دنيـا اگـر از يـزيد لبـريـز شــود         ما پشت به سالار شهيدان نكنيم

با سلام و درود بر منجي عالم بشريت آقا امام زمان(ع) و نايب بر حقش امام خميني و با سلام به تمامي شهدا و اسرا و مفقودين و مجروحين وكليه رزمندگان اسلام و با سلام به شما عزيزان و سروران بدون مقدمه بيان خويش را شروع مي‌‌كنم و مي‌‌گويم كه بار خدايا؛ شهادت مي‌‌دهم كه محمد(ص) رسول توست و جز تو خداي ديگري نيست.

الها، معبودا؛ اينك كه به نقطه اوج رحمت نزديك مي‌‌شوم و باران رحمت تو شامل حال من هم شده مي‌‌خواهم كه در آخرين لحظاتم چشم باطني من توانايي مشاهده جمال زيباي مهدي موعود(عج) را داشته باشد.

بار الها، تو مي‌‌داني كه نه به خاطر طمع بهشت تو عبادت كردم و نه به خاطر ترس از جهنم تو به جبهه آمدم. بلكه قصد و نيت و هدفم جز تقرب هرچه بيشتر به تو نبوده. بار خدايا؛ به خدايت قسم كه از جبهه ‌‌هاي نبرد به شهرم باز نخواهم گشت، مگر اين كه پيروز شويم و در حرم مطهر امام حسين(ع) نماز گزاريم. يا فيض شهادت را درك نمايم.

خدايا؛ چگونه من بدون تو به حيات خويش ادامه دهم. خدايا؛ تو گفتي كه شهادت برازنده آغوش همگان نيست اما خدايا به من لياقت شهادت عطا كن.

پدر و مادرم، اينك به خود مي‌‌نگرم و جز شرمندگي هيچ ندارم. در دنيا كاري از دستم بر نيامد كه برايتان انجام دهم. ولي ان‌‌شاء‌‌الله در پيشگاه ايزد منان اجر عظيمي خواهيد داشت. ان‌‌شاءالله رو سپيد خواهيد شد. مرا حلال كنيد و هميشه فكر خدمت به اسلام باشيد. امام را دعا كنيد و در دعاهايتان از خداوند بخواهيد كه رزمندگان را پيروزي عاجل برساند.

اما تو اي پدر جان:  من بر تو كه چون ابراهيم فرزند خويش را به فرمان خداي بزرگ به قربانگاه فرستادي افتخار مي‌‌كنم و اعلام مي‌‌نمايم كه اسماعيلت هرگز از فرمان باري‌‌تعالي سرپيچي نخواهد كرد. مردم: بدانيد كه خداوند لطف و عنايت خاصي به شما كرده‌‌است لذا به جاست كه قدر اين الطاف بيكران را بدانيد و همواره يار و ياور امام باشيد و به خود آييد و ببينيد كه انقلاب در حساس‌‌ترين شرايط خود قرار دارد اگر دست روي هم بگذاريم فردا جواب شهدا را چه خواهيم داد؟

: از چهارچوب خانه خويش خارج شويد و براي رضاي خدا گام برداريد و ببينيد اسلام مان در چه وضعيتي قرار گرفته است. ان‌‌شاءالله كه به فكر اسلام هستيد ان‌‌شاءالله.

ولي چند كلامي با برادرانم: با عرض سلام مجدد خدمت شما عزيزانم اميدوارم كه كسالتي نداشته باشيد تا در راه اسلام خدمت خوبي كنيد و اما شما راهي را انتخاب كنيد كه بر اساس شناخت وآگاهي دقيق و در نتيجه بر پايه ايمان باشد. پس بهترين راه راه خداست و با آگاهي كامل راه خدا را انتخاب كنيد و قرآن و اسلام را بشناسيد و به آن عمل كنيد و اما شما دوستان و همكاران خوب من بله شما دوستان و همكاران خوب من اولا بر حسب اعتقادات ديني ما دفاع بر كليه مسلمين واجب عيني مي‌‌باشد اين درباره جنگ و دفاع از اسلام.

دوماً بر شماست كه هميشه مواظب اعمال و رفتار خود باشيد و در انجام هر كاري خدا را در نظر بگيريد وائمه(ع) راسته مشق زندگي خود قرار دهيد ان‌‌شاءالله چنين باشد و اما شما خانواده عزيز من براي اينجانب سه ماه روزه بگيريد و دو سال نماز بخوانيد و قول داده بودم كه 5000 هزار تومان براي ساختن مسجد روستاي طاق بدهم اميدوارم كه شما از مقدار پولي كه من دارم براي اين مواردي كه بيان كردم استفاده كنيد (خيلي خيلي متشكرم)

اميدوارم همان‌‌طوري كه اول اشاره كردم با آگاهي كامل راه حق را انتخاب كنيد و در اين را استوار باشيد.(ان‌‌شاءالله)

خلاصه اگر پيكري داشتم  در فردوس رضاي دامغان در كنار همرزمانم به خاك بسپاريد و اگر پيكر نداشتم ناراحت نباشيد و خدا را شكر كنيد و بگوييد كه ما او را داديم پس پيكرش را نمي‌‌خواهيم و بدانيد كه شهدا  بي‌‌پيكر اجر عظيمي دارند براي اين جانب و تمامي شهدا از خداوند طلب آمرزش كنيد. متشكرم.

والسلام

شب جمعه مورخ 1366/10/31 برابر با 31 جمادي الاول 1408

علي اكبر ربيع زاده

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.