جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید سید جلیل میرصابر

فرازی از وصیت نامه:
شهید سید جلیل میرصابر 

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :سید جلیل میرصابر 
نام پدر :سید حمید
تاریخ تولد :۱۳۳۲/۰۶/۰۹
محل تولد :روستای وامرزان دامغان 
شغل :فرهنگی
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۳۳ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۰۳/۰۱
محل شهادت :بانه
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش خمپاره

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :مازندران
شهر :بهشهر
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای بهشهر 

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

گل‌‌خندهای شکرین پسته‌‌زارهای دامغان به بار نشسته بود که در خانواده‌‌ای از سلالۀ سادات در روستای وامرزان فرزندی به دنیا آمد. گویی پدر در سرنوشت او بزرگی را خوانده‌‌ بود که سیدجلیلش نام نهاد.سیدجلیل در آغوش گرم و پرمهر مادر و در زیر سایۀ پرنعمت پدر آرام آرام قد کشید و بالید. مثل همۀ بچه‌‌ها پا به دبستان گذاشت. ابتدایی را در زادگاهش به پایان رساند. پس از آن به‌‌همراه پدر و مادر به بهشهر عزیمت کردند و در آنجا به ادامۀ تحصیل پرداخت.

سیدجلیل اهل کار و تلاش و جدیت بود. روزها کار می‌‌کرد و شب‌‌ها درس می‌‌خواند. هجده‌‌ساله بود که ازدواج کرد و بعد از آن به خدمت سربازی رفت. بعد از اتمام سربازی‌‌اش به استخدام آموزش و پرورش درآمد.

سال‌‌های جوانی او هم‌‌زمان با زمزمه‌‌های انقلابی جوانان میهنش بود. به‌‌همراه آن‌‌ها در تظاهرات شرکت می‌‌کرد تا از قافله مبارزان و قهرمانان جانماند. پس از انقلاب آتش جنگ شعله‌‌ور شد و سیدجلیل تجاوز دشمنان به مرزوبومش را برنتافت. چنان آتش دفاع از میهن در عمق جانش زبانه ‌کشید که با وجود همسر و سه فرزند دل از خانه و کاشانه برید و داوطلبانه به‌‌همراه بسیجیان خاک پاک میهنش راهی جنگ شد.

سیدجلیل مردی گران‌‌قدر، منضبط، مؤمن، باتقوا و بامحبت و مهربان بود و در عین حال اهل تفریح و گشت‌‌وگذار. علاقۀ بسیاری هم به بازی فوتبال داشت.

سیدجلیل بارها و بارها در جبهه شرکت کرد و حماسه‌‌ها آفرید.

سرانجام نخستین روز خردادماه سال ‌‌هزاروسیصدوشصت‌‌وشش در منطقۀ بانه، اصابت ترکش خمپاره برای سیدجلیل بال پرواز به سوی عرش الهی شد و او نیز به جرگه شهیدان و شاهدان همیشه جاوید میهنش پیوست.

پیکر پاکش پس از تشییع در شهرستان بهشهر به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.