جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسین مقیمی

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسین مقیمی 

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسین مقیمی 
نام پدر :امرالله
تاریخ تولد :۱۳۳۴/۰۱/۰۹
محل تولد :روستای حداده دامغان 
شغل :ارتشی
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :خلبان
سن :۲۵ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۵۹/۰۷/۰۶
محل شهادت :خاک عراق
نام عملیات :برون مرزی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت گلوله آتشبار دشمن به جنگنده و مفقودالجسد شدن

شناسنامه تدفین

کشور :ایران 
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :حداده
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای حداده

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

حسین گلی از باغ بهشت بود که خداوند، روز نهم فروردین سال هزاروسیصدوسی‌وچهار، بعد از پانزده سال صبوری و چشم‌انتظاری به دامن پاک طوبی‌خانم بخشید. امرالله، پدرش، شاد از تولد اولین فرزند، به عشق امام شهیدان کودکش را حسین نام نهاد.خانوادۀ کوچک مقیمی اگرچه ساکن تهران بودند ولی سبزی و خرمی روستا از همۀ عادات و رفتارشان پیدا بود.

امرالله کارمند وزارت راه و ترابری بود. هر عید و تابستان را به روستای حداده برمی‌گشت تا دوباره با چشمه و درخت پیوند بگیرد و در کنار دوستان و بستگان، آسمان آبی و پرستارۀ روستا را به فرزندان نشان بدهد.

حسین روزهای کودکی و نوجوانی را در دامن پرمهر پدر و مادر گذراند. به مدرسه رفت. دیپلم گرفت و پس از آن راهی دانشکدۀ خلبانی شد. دو سال از تحصیلش را در آمریکا گذراند و سپس به ایران برگشت. تشکیل خانواده داد و در نیروی هوایی مشغول کار شد.

حسین جوان‌‌ترین خلبان دوران خود بود. این بلندآشیان آسمانی بعد از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی در پایگاه نیروی هوایی دزفول آشیانه گزید. صاحب فرزند شد و نامش را شاهین نهاد و شیرین‌ترین لحظه‌ها را برای خانواده‌اش به یادگار گذاشت.

حسین جوان‌ترین خلبان متعهدی بود که شجاعانه بارها و بارها در پروازهای برون‌مرزی و درون‌مرزی پهنۀ آسمان را درنوردید. سرانجام در برگ‌ریز سال هزاروسیصدوپنجاه‌ونه در بازگشت از عملیات برون­مرزی کمان۹۹ در منطقۀ عین‌خوش مورد اصابت گلولۀ آتش‌بار دشمن قرار گرفت و دیگر هیچ ‌وقت فرود نیامد.

“راهش جاوید باد”

یک دیدگاه برای “شهید حسین مقیمی”

  1. محمد زنگنه گفت:

    شهید حسین مقیمی
    روحش شاد و یادش گرامی
    اهل روستای حداده بود نرسیده به شاهرود ، از اقوام مادرم بود پس از عزیمت از آمریکا به جنگ رفت همیشه از خوبی ها و رشادت هایش شنیده بودم
    روحش شاد

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.