جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید یوسف پریمی

فرازی از وصیت نامه:
شهید یوسف  پریمی

برادران و خواهران مرگ حق است و سرانجام زندگي همه گذر از اين معبر است اما چه است مرگ در راه خدا ، دور از دلهره گناه و چه زيباست در امواج عشق الهي پرواز كردن و در قربانگاه عشق به لقاءا… رفتن .

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :یوسف  پریمی
نام پدر :علی اکبر
تاریخ تولد :۱۳۲۷/۰۶/۰۲
محل تولد :روستای خورزان دامغان 
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :تدارکات گروهان
سن :۳۶ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۳/۱۲/۲۴
محل شهادت :شرق دجله 
نام عملیات :بدر
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

تابستان بود. آخرین ماه فصل گرم سال؛ آرام‌آرام خنکای پاییزی از راه می‌رسید. یوسف در شهریور سال ‌هزاروسیصدوبیست‌وهفت در روستای خورزان دامغان در خانواده‌ای زحمت‌کش و متدین، ساده و بی‌ریا به دنیا آمد. مشهدی علی‌اکبر و همسرش، خدا را به ‌‌خاطر داشتن نعمت فرزندی سالم و زیباروی شاکر بودند. نامش را یوسف نهادند. دیری نپایید که یوسف کوچک طعم فراق پدر را در مذاق جانش احساس کرد و از خردسالی با کار و زحمت‌‌کشی خوگرفت. دوران کودکی و نوجوانی سخت و پرمشقتی را پشت سر گذاشت. زندگی در میان مردمانی کویری و سرد و گرم روزگار چشیده، از او مردی محکم و دین‌‌دار و در عین ‌حال ساده‌زیست و کوشا و مهمان‌نواز ساخت.

بعد از پایان دوران مقدس خدمت سربازی با خانواده‌ای از سلالۀ سادات وصلت کرد و برای امرارمعاش بهتر چاره‌ای جز ترک روستا و مهاجرت به شهر دامغان نداشت.

زندگی در جریان بود و ایام می‌گذشت و به سال‌های اوج‌گیری انقلاب اسلامی ایران نزدیک می‌شد. او به‌‌همراه تنی چند از دوستان مورد اعتمادش، گروه‌های مبارزاتی تشکیل داده بودند. بارها و بارها تحت تعقیب قرار گرفت. بعد از پیروزی انقلاب نیز کمر همت‌‌ بست به پاس‌‌داشت خون عزیزانی که در راه آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی جان فدا کرده بودند.

با شروع جنگ و رجزخوانی‌های دشمنان آب‌ و خاک وطنش، داوطلبانه به صفوف شیرمردان جبهه‌‌های حق پیوست.

او از جمله سعادتمندانی بود که به جبهه ارادت داشت. قبلۀ چشمانش کربلا بود و قرار قلبش امام‌‌ حسین(ع). ذکر مدام روز و شبش السلام علیک یااباعبدالله بود. سرانجام در عملیات بدر در بیست‌‌وچهارمین روز از آخرین ماه سال هزاروسیصدوشصت‌وسه، بعد از دویست‌‌وچهل روز حضور دلاورانه‌ در جبهه با اصابت ترکش به قلب، تا کربلا بال گشود و بر خوان «عند ربهم یرزقون» نشست. جان شیرینش از زندان تن رها شد و بر ملک عزت عزیز جاودانه شد. پیکر پاکش در فردوس‌‌رضای دامغان به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم رب الشهدا و الصديقين

«من المومنين رجال صدقوا ماعاهدوا... عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا»

اگر اين جنگ 20 سال هم طول بكشد ما با تمام قدرت ايستاده ايم    (امام خميني)

شهادت نقطه كمال يك انسان است اين راهي كه مي‌‌رويم با آگاهي كامل و براي پاسداري از اسلام و ايران است هرگز تن به خواري و ذلت نبايد داد و زير بار زور نبايد رفت كه ما شاگردان مكتب توحيد اين درس را از سرور شهيدان حسين‌‌بن‌‌علي(ع) آموختيم. كه در روز عاشورا فرمود (هيهات منا الذله) (كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا) اگر در سال 61 هجري يزيدان و پيروان شيطان فرزند پيامبر را در سر دو راهي تسليم كه همان ذلت باشد و كشته شدن قرار داده بودند امروز هم استكبار جهان‌‌خوار پيروان ملت ما در سر دوراه قرار داده‌‌اند يا تسليم و يا مرگ سرخ.

اي برادران و خواهران توجه داشته باشيد كه ملت ما با استقامت و ايثارگري خود توانست اسلام را دوباره در جهان احيا كند و امروز مسئوليت ما بسيار سنگين است كه بايد اسلام اين امانت الهي را حفظ كنيم.

برادر عزيز انقلاب اسلامي ايثار مي‌‌خواهد حال به هر نحو كه باشد اگر قرار است كه پرچم اسلام در سراسر دنيا به اهتزاز درآيد پس اين كه من هستي خود را در طبق اخلاص گذارم براي پيروزي اسلام بر كفر كار مهمي نكرده‌‌ام برادران و خواهران مرگ حق است و سرانجام زندگي همه گذر از اين معبر است اما چه است مرگ در راه خدا ، دور از دلهره گناه و چه زيباست در امواج عشق الهي پرواز كردن و در قربانگاه عشق به لقاءا… رفتن .

آيا اي امت اسلام امروز كه خداي بزرگ بر ما منت نهاده و رهبري آگاه دلسوز و خستگي‌‌ناپذير از ميان پيروان پيامبر به ما عطا نمود پس بر ما لازم است كه دستورات او را مو به مو عمل كنيم و سعي بكنيم هميشه در صحنه باقي بمانيم و مشت محكمي به دهان ياوه‌‌گويان بزنيم و راه شهدا را ادامه دهيم و اگر سلاح از دست رزمنده‌‌اي مي افتد ديگران راه آن‌‌ها را ادامه دهند و سلاح را به دست گيرند اما سخني با كوردلان ضد انقلاب كه فقط دلشان به تفسيرهاي راديوهاي بيگانه خوش است.

آيا شما ملت مسلمان را نشناخته‌‌ايد آيا شما خودتان شاهد نبوديد كه ملت ما دست خالي رژيم دو هزار و پانصد ساله را سرنگون كرد آيا شما خودتان شاهد اين نيستيد كه ملت پيروز بعد از گذشت چهار سال و نيم از جنگ كه همه دشمنان اسلام يك طرف قرار گرفته‌‌اند و ملت ما يك طرف ديگر جنگ هر روز كه مي‌‌گذرد ملت ما قوي تر مي‌‌شود و به حمدا… تمام توطئه‌‌ها را خنثي كرده اما شما هم كه ديگر مي دانيد قادر نيستيد كه در مقابل اراده اين ملت استقامت كنيد پس تا دير نشده به دامن اسلام برگرديد و الا دچار عذاب الهي در دنيا و آخرت خواهيد شد اميد است كه همه ما بتوانيم خدمتگذاران خوبي براي اسلام باشيم و بتوانيم راه شهدا را ادامه دهيم .

در خاتمه از کلیه کسانی که به هر نحوي در زندگي من مؤثر بوده‌‌اند و از كليه كساني كه اگر حقي از حقوق آن‌‌ها را ضايع كرده‌‌ام طلب عفو و بخشش مي‌‌كنم و از خانواده‌‌ام مي‌‌خواهم در صورتي‌‌كه اينجانب يوسف پريمي به آرزويم كه همان شهادت است رسيدم در انظار مردم گريه نكنند و سعي بكنند كه راه شهدا را ادامه دهند. از همسرم مي‌‌خواهم كه فرزندانمان كه يادگار زندگي ما هستند مانند زينب ام‌‌المصائب آن‌‌ها را تربيت كند.

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.