جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید مصطفی سمیعی زاده

فرازی از وصیت نامه:
شهید مصطفی  سمیعی زاده

سفارشم به تمام برادران و خویشاوندانم اینست که فقط مطیع فرامین این رهبر عزیز که به حق خداوند بر ما منت نهاده و آن را برای راهنمایی ما فرستاده باشند، زیر ا در غیر این صورت همان‌‌طور که در قرآن آمده سخت مورد عذاب الهی قرار خواهند گرفت.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :مصطفی  سمیعی زاده
نام پدر :یداله
تاریخ تولد :۱۳۴۰/۰۹/۰۲
محل تولد :دامغان
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :محافظ امام جمعه
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱ /۰۱/۲۶
محل شهادت :گرمسار 
نام عملیات : 
موضوع شهادت :ترور 
نحوه شهادت :ترور توسط منافقین

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

مصطفی فرزند یدالله، دوم آذرماه هزاروسیصدوچهل در شهرستان دامغان به دنیا آمد. پدر او در شهربانی خدمت می‌‌کرد. به همین دلیل در چهارسالگی به کاشان نقل مکان کردند.

تحصیلات خود را تا دوم راهنمایی در کاشان خواند و همراه خانواده به دامغان برگشت و بعد از گذراندن سوم دبیرستان با اوج‌گیری انقلاب، درس را رها کرد و به عضویت در حزب جمهوری اسلامی درآمد و فعالیت‌های انقلابی خود را پرشورتر ادامه داد. بعد از پیروزی انقلاب عضو بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم شد.

با شروع جنگ تحمیلی به جبهه رفت و به دفاع از مملکت اسلامی پرداخت.

مصطفی در تاریخ بیست‌وششم فروردین هزاروسیصدوشصت‌ویک در پی درگیری با گروهک‌های منافق در گرمسار براثر اصابت گلوله به گردن و قفسه سینه به مقام رفیع شهادت رسید و در فردوس‌رضای دامغان به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

در این لحظات حساس کنونی که مملکت و میهن عزیزمان مورد تجاوز ابرقدرت‌‌های شرق و غرب قرار گرفته بنا به امر و فرمان رهبر عظیم‌‌الشان‌‌مان امام‌‌خمینی وظیفه شرعی خود دانستم که در این جهاد مقدس شرکت کنم اگر در این راه ان‌‌شاءالله تعالی شهادت نصیبم شد سفارشم به پدر و مادرم عزیزم این است که مبادا ناراحت شوند زیرا تنها اتفاقی که افتاده این است که امانت را به صاحب اصلی آن یعنی خداوند متعال پس داده‌‌اند و این همان مصداق صحیحی آیه (انا لله و انا الیه راجعون) می‌‌باشد و در ضمن بر روی سنگ قبرم کلمه ناکام و یا هر کلمه‌‌ای به این مفهوم نوشته‌‌نشود زیرا کلمه شهادت عین سعادت و کام من بوده که به آن رسیدم و سفارشم به تمام برادران و خویشاوندانم اینست که فقط مطیع فرامین این رهبر عزیز که به حق خداوند بر ما منت نهاده و آن را برای راهنمایی ما فرستاده باشند، زیر ا در غیر این صورت همان‌‌طور که در قرآن آمده سخت مورد عذاب الهی قرار خواهند گرفت. این مکتوبه را با ذکر یک آیه از قرآن کریم به پایان می‌‌رسانم:

«جاءالحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا» به امید روزی که جماهیر اسلامی در سرتاسر دنیا گسترش پیدا کند.

والسلام علیکم و رحمه‌‌الله و برکاته

یک دیدگاه برای “شهید مصطفی سمیعی زاده”

  1. نا شناس غریب گفت:

    شهیدی با این همه افتخار و جوان مردانگی چرا ما نباید یکبار نام او یا عکس او را دیده باشیم

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.