جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمود کشاورزیان

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمود  کشاورزیان

ای انقلاب عزیز از خون ما سیراب شو و به ایستادگیت ادامه بده، ای بازوان انقلاب بجوشید از خون ما و به تداوم انقلاب ادامه دهید. ای مسلمانان برخروشید و به رهبری رهبر کبیر انقلاب امام امت پرچم اسلام را در سرتاسر جهان برپا کنید. ای جوانان همه مسئولید در برابر ملت‌‌های تحت ستم فلسطین لبنان و عراق برخیزید و بکوشید تا به یاری الله آن‌ها را از زیر یوغ چپاول‌‌گران نجات دهید.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمود  کشاورزیان
نام پدر :قربان
تاریخ تولد :۱۳۴۳/۰۲/۲۰
محل تولد :روستای وامرزان دامغان
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :مسئول مخابرات سپاه میرآباد
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :دو شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۲/۰۶/۲۶
محل شهادت :سردشت
نام عملیات :کمین دشمن
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت گلوله به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :وامرزان
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای وامرزان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

محمود فرزند قربان در سال هزاروسیصدوچهل‌‌وسه در وامرزان دامغان به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی‌اش را در همین روستا به پایان رساند. خانم کرامتی، معلم ابتدایی‌اش همیشه به او آفرین می‌گفت؛ به‌‌خاطر کنجکاوی و باهوشی‌اش. ادامه تحصیلاتش را در رشته برق در هنرستان دامغان گذراند.

در کارها با پدرش مشورت می‌کرد و همین مشورت‌ها باعث شده بود پدر هم به نظراتش توجه کند. همیشه مراقب خواهر نابینای خود بود و به او توجه می‌کرد. به قول مادرش وقتی محمود به‌‌ دنیا آمد، رونق و برکت زندگیشان زیاد شد.
کتاب‌‌های دینی و نهج‌البلاغه را مطالعه می‌کرد. از سال پنجاه‌‌ونه تا شصت‌‌ودو به کشاورزی مشغول بود تا به جبهه رفت و در نیروی زمینی خدمت کرد. شش ماه در جبهه حضور داشت. زمانی که سرباز سپاه بود هر وقت از جبهه برمی‌گشت، به کار کشاورزی می‌پرداخت.
سرانجام در بیست‌‌وششم شهریور شصت‌‌ودو مصادف با روز عید قربان در روستای میرآباد سردشت به شهادت رسید. پیکرش را پس از تشییع در گلزار شهدای روستای وامرزان دفن کردند.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

مورخه: 1361/07/02

و لا تحسین الذین قتلوا فی سبیل ا... امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

(خدایا شهادت در راه خودت را نصیب من گردان که شیرین‌ترین مرگ‌هاست)

ای ملت آزاده من چه می‌توانم برای شما بنویسم و چه سفارشی می‌توانم برای شما بنمایم این شما بودید که ما را پرورش دادید و این شماها بودید که ما را تشویق و راهنما بودید این شما بودید که ما را در ادامه راه امید می‌دادید این خون‌ها چه ارزشی دارد که در راه اسلام است ریخته نشود؟ ای انقلاب عزیز از خون ما سیراب شو و به ایستادگیت ادامه بده، ای بازوان انقلاب بجوشید از خون ما و به تداوم انقلاب ادامه دهید.  ای مسلمانان برخروشید و به رهبری رهبر کبیر انقلاب امام امت پرچم اسلام را در سرتاسر جهان برپا کنید.  ای جوانان همه مسئولید در برابر ملت‌‌های تحت ستم فلسطین لبنان و عراق برخیزید و بکوشید تا به یاری الله آن‌ها را از زیر یوغ چپاول‌‌گران نجات دهید.

ای مردم بی‌‌تفاوت نباشید و هر کدام به دست خودتان می‌توانید بکوشید کارگر در کارخانه و کشت‌‌زار، سرباز در جبهه، معلم در مدرسه، روحانی در اجتماع همه مردم در صحنه هر کدام تا می‌توانید فعالیت کنید تا این انقلاب را به پیروزی کامل برسانید که مقدمه‌‌ای برای انقلاب جهانی حضرت بقیه‌‌الله (عج) می‌باشد و در این راه از هیچ‌‌کس نهراسید.

پیام دیگر ای جوانان نکند در رختخواب ذلت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد به شهادت رسید.  ای جوانان مبادا در غفلت بمیرید که علی (ع) در محراب عبادت به شهادت رسید و مبادا در حال بی‌‌تفاوتی بمیرید که علی‌‌اکبر حسین در راه حسین و با هدف شهید شد. ای مادران مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری کنید که فردا در محضر خدا نمی‌توانید جواب زینب را بدهید که تحمل 72 شهید را نمود همه مثل خاندان وهب جوانانتان را به جبهه بفرستید و حتی جسد او را هم تحویل نگیرید زیرا مادر وهب فرمود: «سری را که در راه خدا داده‌ام پس نمی‌گیرم» ای اقوام و خویشان من، بر من اشک نریزید اگر واقعاً مرا دوست دارید و می‌خواهید اشک بریزید به جای اشک ریختن راه مرا ادامه بدهید و به شرکت در جبهه‌ها و کمک‌های مالی در پشت جبهه اسلام را یاری کنید.

من به بهترین راه رفته و به بهترین آرزوهایم رسیدم و این قابل درک نیست مگر برای آنان که خدا را کاملاً شناخته‌اند و او را از هر چیز بیشتر دوست دارند. ای مادر مهربانم یک پیام هم به شما دارم که مرا حلال کن مبادا در فقدان من گریه کنی در بالای خانه  پرچم‌‌های سبز سوار کن و افتخار کن که فرزندت در راه خدا به این مقام بزرگ رسیده است و امیدوارم که با صبر و استقامت و شکیبایی از انقلاب اسلامی دفاع کنی و همیشه به دعای خیر برای پاسداران و رزمندگان اسلام در هر کجای جهان مشغول باشی.

ای برادران عزیزم راه خدا بهترین و برترین راه‌هاست پوینده و کوشنده این راه باشید و ای خواهران مسلمانم شما نیز زینب زمان باشید و در راه خدا مبارزه کنید و ای امت شهیدپرور ایران تنها راه نجات اسلام و رهایی مستضعفین و پیروزی نهایی پشتیبانی قاطع و بی دریغ از امام امت و روحانیت مبارز در خط امام و از دولت جمهوری اسلامی و پیوستن به خط امام که همان خط اصیل اسلام و محمد (ص) است می‌باشد.

همیشه مواظب حرکات و رفتار دشمن باشید و آن‌ها را زود سرکوب کنید و برای دفن کردن من هر کجا که دوست داشتید دفن کنید این را بدانید اگر شهید شدم امام‌‌حسین را می‌بینم و اگر زنده ماندم قبر او را زیارت خواهم کرد.  برادر عزیزم یک چند نقطه بود که می‌خواستم با شما صحبت کنم اول آنکه به مقدار 26 روز روزه بدهکار هستم که نگرفته‌ام و مقدار 20/000 هزار ریال هم به بانک کشاورزی بدهکار هستم که آن را بدهید.

پیش به سوی حرم حسینی (لبیک یا خمینی)

محمود کشاورزیان

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.