جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمد صرفی

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمد صرفی

از خواهران و برادران مي‌‌خواهم كه زمينه‌‌هاي فساد و بي بند و باري از جمله بي‌‌حجابي و مواد مخدر را به طور كامل در شهرها و مملكت اسلامي از بين برده چرا كه تنها وسيله‌‌اي كه موجب شكست انقلاب مي‌‌شود، همين مفاسد و مسائل مي‌‌باشد...

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمد صرفی
نام پدر :عباس
تاریخ تولد :۱۳۴۸/۰۱/۰۳
محل تولد :تهران
شغل :دانشجو
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۷/۰۵/۰۵
محل شهادت :اسلام آباد غرب
نام عملیات :مرصاد
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :متلاشی شدن بدن

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :صیدآباد
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای صیدآباد

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

در بیست‌‌وسومین روز فروردین‌‌ماه سال هزاروسیصدوچهل‌‌و‌هشت عطر تولد محمد، بهاری در بهار بود تا به زندگی، خانه و خانواده عباس‌‌آقا طراوت و تازگی دیگری ببخشد. در خانواده‌ای مذهبی و دوست‌دار اهل ‌‌بیت(ع) چشم به عرصه هستی گشود.

از کودکی به‌‌همراه پدر به مسجد می‌رفت. روزهای جمعه از محضر آیت‌الله عرفانی در رشته تفسیر قرآن، سخنرانی، اخلاق و… بهره‌مند می‌شد. علاقه ویژه‌ای به روحانیت داشت و همیشه به آن‌ها احترام می‌گذاشت. فرزند اول خانواده بود و متأهل اما خود فرزندی نداشت.

دوران ابتدایی را در مدرسه شهید کریمی تهران گذراند و وارد مدرسه راهنمایی سیدعزیزالله شد. تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم ادامه داد و به دانشگاه رفت و در رشته صنایع مشغول تحصیل شد. همیشه در دوران تحصیل جزء شاگردان ممتاز کلاس بود و همه جا انیس و مونس و یار مهربان کتاب بود.

عضو بسیج هم بود و در انجمن اسلامی حضور فعال داشت و از پایگاه بسیج به جبهه اعزام شد و چندین بار به جبهه رفت.

دیگر دل‌‌خوش و پایبند لوح‌‌های تقدیر دنیوی نبود. رفته بود تا خودش مدال افتخاری دیگر بر سینۀ تاریخ مردمان میهنش باشد. سرانجام در پنجم مردادماه شصت‌وهفت در عملیات مرصاد، قبولی او را در آزمون بندگی و عبودیت تأیید کردند و به آرزوی دیرینه‌اش رسید و شهادت در راه خدا را با آغوش باز پذیرفت.

پیکر پاکش در شهرهای تهران، دامغان و روستای صیدآباد بر روی شانه مردم شهیدپرور تشییع و در روستای صیدآباد دامغان به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

«  و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون »

و مپنداريد كساني كه كشته شدند در راه خدا مردگانند بلكه زنده‌‌اند و نزد پروردگارشان روزي دارند.

با سلام و درود بيكران به پيشگاه محترم امام زمان(عج) و نائب بر حقش امام خميني و با سلام بر رزمندگان اسلام و امت شهيدپرور ايران و با سلام بر پدر و مادر عزيز و مهربانم كه با آموزش و صحيح خويش مرا در اين مسير قرار دارند و مرا براي شركت و حضور در جبهه‌‌هاي نبرد حق عليه باطل آماده نمودند اميدوارم جزاي خيرشان را در دنيا و آخرت از خداوند متعال گرفته و اين بنده حقير را حلال كرده و از من رضايت كامل داشته و در حق فرزند خويش دعاي خير بنمايند.

و اما از خواهر مهربان خويش مي‌‌خواهم كه زينب‌‌وار و مبلغ پيام خون شهيدان بوده و با حفظ حجاب خويش بر دهان دشمنان خارجي و داخلي مشت محكمي كوفته و ادامه دهنده راه شهيدان خويش باشند و اما از تمام دوستان و فاميل و نزديكان عفو و بخشش دارم و اميدوارم اگر بر خويش باشند و اما از تمام دوستان و فاميل و نزديكان عفو و بخشش دارم و اميدوارم اگر بر گردن اينجانب حقي دارند اين حقير را با لطف خويش ببخشايند.

و اما از جوانان حزب‌‌الله مي‌‌خواهم كه به حضور خويش در جبهه‌‌هاي نبرد حق عليه باطل ادامه داده و نيز در سنگر علم نيز كوشا و فعال بوده به اميد اين‌‌كه روزي برسد كه ما در تمام زمينه‌‌هاي اقتصادي، سياسي و نظامي و كشاورزي از كشورهاي بيگانه مستقل شده و به آن‌‌ها نيازي نداشته باشيم و ضمناً از خواهران و برادران مي‌‌خواهم كه زمينه‌‌هاي فساد و بي بند و باري از جمله بي‌‌حجابي و مواد مخدر را به طور كامل در شهرها و مملكت اسلامي از بين برده چرا كه تنها وسيله‌‌اي كه موجب شكست انقلاب مي‌‌شود، همين مفاسد و مسائل مي‌‌باشد.

واقعاً از امت حزب‌‌الله مي‌‌خواهم كه همواره گوش به فرمان امام عزيزمان باشند و دستورات و فرامين وي را بدون چون و چرا و بطور دقيق و كامل انجام دهند. حرفي ندارم جز اين‌‌كه يك بار ديگر شما را سفارش مي‌‌كنم به اين‌‌كه امام عزيزمان را فراموش نكرده و بطور كامل تابع ولايت فقيه باشيد.

والسلام محمد صرفي

مورخ 1367/04/31

و اما اگر امكانات داشتيد يكسال نماز و روزه براي اينجانب بدهيد.

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.