جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمد رهبری

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمد رهبری

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمد رهبری
نام پدر :سیف الله
تاریخ تولد :۱۳۴۹/۰۶/۱۵
محل تولد :تهران
شغل :صافکار
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :آر پی جی زن
سن :۱۷ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۷/۰۵/۰۵
محل شهادت :اسلام آباد غرب
نام عملیات :مرصاد
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

محمد فرزند سیف‌‌الله در پانزدهیمن روز از شهریورماه سال ‌هزاروسیصدوچهل‌ونه در یکی از محله‌های قدیمی تهران به دنیا آمد. نام محمد را پدرش برایش برگزیده بود.

زمان می‌گذشت و هر روز محمدرضا بزرگ و بزرگ‌تر می‌شد. دوران کودکی و شیطنت‌های شیرینش را پشت‌سر گذاشت و مثل همۀ بچه‌ها هفت‌ساله که شد به دبستان رفت و تا سوم ابتدایی را در تهران درس خواند. از آنجا که خانوادۀ محمد اصالتاً دامغانی بودند، محمد به‌‌همراه خانواده بعد از پیروزی انقلاب به دامغان برگشتند و به تحصیلاتش تا سوم راهنمایی ادامه داد.

محمد، آرام، صبور، کم‌توقع و پرتلاش بود. در اوقات فراغتش بیشتر به بسیج و مسجد می‌رفت. به نماز اول‌وقت خیلی اهمیت می‌داد. محمد در پی کسب‌‌وکار بود تا بتواند روی پای خودش بایستد. پس از اتمام تحصیلات راهنمایی به دنبال کار رفت و به شغل صاف‌‌کاری ماشین مشغول شد.

در زمان جنگ سن‌‌وسال کمی داشت. در اواخر جنگ هجده سال بیشتر نداشت که با شور و شوق و اشتیاق فراوان داوطلبانه به خیل بسیجیان پیوست و برای دفاع از سرزمینش، به رزمگاه شیران بیشۀ شجاعت شتافت.

عملیات مرصاد در پنجمین روز از پنجمین ماه سال ‌هزاروسیصدوشصت‌وهفت سرآغاز طلوع و جاودانگی‌اش بود و محمد ستارۀ دنباله‌داری شد تا برای همیشه نامش در زمرۀ شهیدان راه حق بر تارک میهن مقدسش بدرخشد. جسم نازنینش در گلزار شهدای دامغان در کنار هم‌‌رزمان شهیدش برای همیشه آرام گرفت.

نام و یادش جاودانه باد.

“راهش جاوید باد”

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.