جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمدرضا هراتیان

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدرضا هراتیان

آري اي ملت عزيز ما پيروزيم چون ما خدا را داريم از هيچ‌‌كس نمي‌‌ترسيم الا ذات بي‌‌منتهاي او.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدرضا هراتیان
نام پدر :محمد حسین
تاریخ تولد :۱۳۴۵/۰۶/۱۸
محل تولد :دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۳/۱۲/۲۲
محل شهادت :شرق دجله
نام عملیات :بدر
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر و شکم

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

هجدهمین روز شهریورماه سال ‌‌هزاروسیصدوچهل‌‌وپنج روستای حاجی‌‌آباد بستجان دامغان شاهد رویش جوانۀ وجودش بود. در خانوادۀ متدین، مذهبی و زحمت‌‌کش آقا محمدحسین و در فضای ساده و صمیمی روستا بالید و قد کشید.دوران شیرین خردسالی‌‌اش از میان مزرعه، باغ و در و دشت گذشت و پای به دوران نوجوانی نهاد. در عین تحصیل درس، پایش به بسیج هم باز شد.

اهل کتاب و کتاب‌‌خوانی بود. از کودکی قرآن را به‌‌خوبی می‌‌خواند و پدربزرگش قرآنش را به او هدیه داده بود. با نمره‌‌های عالی در درس‌‌هایش قبول می‌‌شد. در عین خردسالی، بزرگ‌‌اندیش بود. صداقت، پاکی، امانت‌‌داری و اخلاص و ادبش زبان‌‌زد خانواده بود.

محمدرضا نوجوان فهمیدۀ روستای حاجی‌‌آباد که دلی به پاکی و زلالی آب‌‌های قنات‌‌های کویر داشت، دل نازکش تحمل هجوم بیگانگان به آب و خاک پاک میهنش را نداشت.

وقتی که دین و آیینش را در خطر دید، راهی جبهه‌‌ها شد و جبهه را به درس و بحث و مدرسه و خانه و کتاب‌‌خانه ترجیح داد و در بسیج، مدرسۀ عشق، ثبت‌‌نام کرد.

سال هزاروسیصدوشصت‌‌وسه برای اولین بار به جبهه رفت و پس از آن دو بار دیگر نیز به جبهه‌‌‌‌ها اعزام شد. با عشق و ارادت و عزمی راسخ و پولادین دویست‌‌وپانزده روز در سرزمین‌‌های نور ماند و پایداری کرد و سرانجام در عملیات بدر، شرق دجله پس از اصابت ترکش به سر مبارکش، سر و جان به راه جانان داد و شهد شیرین شهادت را چشید و در آغوش خدای مهربانش جای گرفت. پیکر پاکش در گلزار شهدای دامغان به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

به نام خداوند بخشنده مهربان

« فرحين بما اتيهم ا...من فضله و يستبشرون بالذين لم يلحقوا بهم من خلفهم الا خوف عليهم

ولاهم يحزنون »

(آل عمران آيه 169 )

شهيدان به فضل و رحمت الهي شادمانند و به آن مؤمناني كه هنوز به آن‌‌ها نپيوسته‌‌اند

بشارت دهند كه از مردن هيچ نترسند و از فوت متاع دنيا هيچ غم نخورند.

به نام او كه هم از اوييم و به سوي اوييم و به خاطر اوييم كه همه از اوييم و آنگاه باز هم به او یا الله یا الله یا الله  ملحق مي‌‌شويم كه خدا آن‌‌گاه در قرآن مي‌‌فرمايد: انا لله و انا اليه راجعون. به نام خدايي كه آفريد ما انسان‌‌ها را و سپس هدايت كرد ما را به سوي خودش.

با درود و سلام بر منجي عالم بشريت آقا امام زمان(عج) و نايب بر حقش امام امت خميني بت شكن و با درود و سلام بر پدران و مادراني كه فرزندانشان را براي خدا و جهاد در راه خدا همچون حسين(ع) و فاطمه(س) فدا كردند تا اسلام بجا بماند و قرآن پاينده باشد.

آري ما رفتيم و مي‌‌رويم چون فرمانده‌‌مان امام حسين(ع) رفت و چون اسلام به اين خون‌‌ها و شهادت‌‌ها احتياج داشته و دارد و خواهد داشت و ما چون جنود خدا بوديم و پشتوانه‌‌مان الهي بود و از اسلام و حق تعالي دفاع مي‌‌كرديم و چون مورد نظر امام زمان(ع) بوديم مطمئن بوديم كه پيروز مي‌‌شويم.

چه شهيد بشويم و چه پيروز، حركت كرديم تا نداي مظلوميت اسلام را از ستمكاران بگيريم. آري اي ملت عزيز ما پيروزيم چون ما خدا را داريم از هيچ‌‌كس نمي‌‌ترسيم الا ذات بي‌‌منتهاي او. حال كه اين روزها شور و حالي ديگر در بين ما است و چون هر روز به عمليات نزديك‌‌تر مي‌‌شويم بر آن شدم كه وصيت‌‌نامه‌‌اي را داشته باشم و  به شما ملت عزيز اين نكات را يادآور مي‌‌شوم كه:

1 ـ از ولايت فقيه تا آخرين لحظه دفاع كنيد و به گفتارش بهاء بدهيم زيرا كه او منشأ رهبري واقعي است و با خدا از طريق امام زمان در ارتباط است و اين نكته را مي‌‌گويم (امام ستاره اي نوراني است در بين سيارات كه اين سيارات از تابش نور اين ستاره استفاده و بهره مي‌‌برند) 2 ـ جنگ را آنقدر ادامه دهيد تا آمريكا را به زانو در آورده و آن‌‌چنان كنيد كه امام فرمود (راه قدس از كربلا مي گذرد و بايد اسرائيل را نابود كنيد)

3 ـ به گفتار و سخنان خدا كه در قرآن آمده عمل كنيد و اسلام را تا آخرين قطره خونتان ياري نماييد كه اين راه و وظيفه الهي است كه پروردگار عالم سرانجام بهشت را نصيب شما مؤمنان خواهد كرد و وصيت ديگر به همسنگران دانش‌‌آموزم كه درستان را آن چنان واقعي بخوانيد و به آن عمل كنيد و نگذاريد منافقين به دانشگاه‌‌ها راه يابند كه فردا نگهبانان و حافظان اين مرز و بوم شما هستيد.

در آخر اين‌‌كه اي ملت به خانواده‌‌هاي شهدا بيشتر احترام بگذاريد و نگذاريد دل شكسته آنان شكسته‌‌تر بشود و حال اين نداي تمامي شهيدان را همه با هم سر بدهيد كه :

خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خمنيي را نگهدار

جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم

محمد رضا هراتيان 63/12/10

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.