جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمدرضا علیزاده

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدرضا علیزاده

اي جوانان مبادا در غفلت بميريد كه علي در محراب عبادت شهيد شد مبادا در حال بي‌‌تفاوتي بميريد كه علي‌‌اكبر حسين در راه حسين با هدف شهيد شد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدرضا علیزاده
نام پدر :علی محمد
تاریخ تولد :۱۳۴۵/۰۳/۲۹
محل تولد :دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تيرانداز
سن :۱۶ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۸/۱۴
محل شهادت :عین خوش
نام عملیات :محرم
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصایت ترکش به پهلو

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

محمدرضا فرزند علی‌محمد، در تاریخ هزاروسیصدوچهل‌وپنج در دامغان متولد شد. در خانواده‌ای متعهد و مذهبی پرورش پیدا کرد. چون پدر کار در دستگاه دولتی را مناسب نمی‌دانست به شغل آزاد پرداخت.

رضا در سن هشت‌‌سالگی تلخی ازدست‌‌دادن پدر را تجربه کرد و مادر مسؤولیت سنگین تربیت شش دختر و سه پسر را به عهده گرفت. مردانه و مادرانه تلاش کرد تا آنان را متدین و مؤمن بارآورد.

محمدرضا تحصیلات خود را تا دوم هنرستان خواند و با شروع جنگ تحمیلی در صدد رفتن به جبهه برآمد. هر چند جلب رضایت مادر کار بسیار سختی بود اما محمدرضا در تصمیمش راسخ‌تر از آن بود که کسی بتواند جلوی رفتنش را بگیرد. لذا در خواب اثر انگشت مادر را پای رضایت‌‌نامه می‌زند و عازم جبهه می‌‌شود.

چهاردهمین روز از آبان هزاروسیصدوشصت‌ویک در عملیات محرم، با اصابت ترکش خمپاره به شهادت ‌رسید و پیکر پاکش در فردوس‌‌ رضای دامغان آرام گرفت.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

« و اقتلوهم حيث ثقفتموهم و اخرجوهم من حيث اخرجوكم و الفتنه اشد من القتل و لا تقاتلوهم عند المسجد الحرام حتي يقاتلوكم فيه فان قاتلوكم فاقتلوهم كذلك جزاء الكافرين »

و بكشيدشان هر جا كه بيابيدشان و بيرون كنيدشان بدانسان كه بيرون كردندتان و آشوب و نيرنگ سخت‌‌تر است از كشتن و پيكارشان نكنيد نزد مسجد حرام تا پيكارتان كنند در آن پس اگر كشتند شما را، بكشيد ايشان را چنين است كيفر كافران.

   آن‌‌كس كه توراشناخت جان را چه كند     فرزنـد و عيال و خانمان را چه كند

   ديوانه كنـي هر دو جهانـش بخشـي       ديوانـه تو هـر دو جهان را چه كنـد

بنابر وظيفه شرعي و اسلامي كه بر دوش من بود قصد مبارزه و جهاد را نمودم تا جهاد را كه از واجبات دين مي‌‌باشد بجا بياورم و دشمن قهار را كه قصد ذليل كردن ما را داشت از كشورم برانم و اولي‌‌تر از همه مكتب و دينم را محافظت نمايم و به كفار و مهاجمان به مكتبم قدرت اسلام و ايمان را بفهمانم و شر خصم مهاجم را كه به ما تجاوز نموده از سر امت رنجديده خوزستان كم كنم تا به خواست خدا از رستگاران شوم.

سلام و درود فراوان بر رهبر انقلاب اسلامي ايران امام خميني سلام بر امت شهيد پرور ايران سلام بر خانواده شهدا كه با مقاومت و صبر خود پوزه منافقان را به خاك مي‌‌مالند سلام بر مجروحان انقلاب اسلامي سلام بر رزمندگان اسلام كه با پيكار خويش آمريكا و شوروي را به زانو درآورده‌‌اند امت مسلمان اميد است هيچ‌‌وقت امام را تنها نگذاريد امام را ياري كنيد امت مسلمان نماز شب را به پا داريد دعاهاي خود را زياد كنيد كه ما هر چه داريم از اين دعاها است سعي كنيد بعد از نماز دعاي فرج را بخوانيد.

اي امت مسلمان اي اسلاميان برخروشيد به رهبري اين رهبر كبير پرچم  اسلام را در سرتاسر جهان بر پا كنيد. اي جوانان نكند در رختخواب ذلت بميريد كه حسين در ميدان نبرد شهيد شد اي جوانان مبادا در غفلت بميريد كه علي در محراب عبادت شهيد شد مبادا در حال بي‌‌تفاوتي بميريد كه علي‌‌اكبر حسين در راه حسين با هدف شهيد شد.

اي مادران مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه نبرد حق عليه باطل جلوگيري كنيد و تو اي مادر مهربانم قامتت را بلند گير و ندای  الله اكبر خميني رهبر سرده و سخن شهيدان راه خدا را به مردم برسان كه همانا سخن ما پيروي كردن از خدا و قرآن مي‌‌باشد و شما اي خواهران من اميدوارم كه با صبر خود پوزه آمريكا و منافقان را به خاك بماليد و شما اي برادرهايم اميدوارم كه با صبر خود كمر منافقان را بشكنيد اي مادر مهربانم در صورتي كه خدا خواست از شما مي خواهم كه در جلوي مردم اشک نريزي و اگر هم مي‌‌خواهي اشک بريزي سعي كن كه دور از جمع اشک بريزي كه منافقان سوژه به دستشان نيايد و حتماً در مجلس عزاداري من قرآن تلاوت شود. در آخر از خانواده عزيزم  و از ملت مسلمان ايران مي‌‌خواهم كه در نمازها و دعاهاي خود حتماً امام و رزمندگان اسلام را دعا كنند.

محمدرضا علیزاده

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.