جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمد خادمی

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمد خادمي

و تو اي خواهرم بايد زينب‌‌‎وار در صحنه باشي و مقاومت كني و با حجاب خود نشان بدهي كه تو خواهر شهيد هستي.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمد خادمي
نام پدر :علي اکبر
تاریخ تولد :۱۳۴۷/۰۱/۰۲
محل تولد :روستای صالح آباد دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :معاون دشته پیاده
سن :۱۷ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۴/۱۱/۲۱
محل شهادت :اروندرود
نام عملیات :والفجر ۸
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :تفحصي (مفقود الجسد)

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :وامرزان
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای وامرزان (قبرنما)

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

 

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

هم‌‌زمان با باران‌‌های بهاری سال هزاروسیصدوچهل‌‌وهفت که بوی برکت را به همراه داشت، اولین ماه بهار و روز دوم آن در روستای صالح‌‌آبادو دامغان، محمد چشم گشود.

 محمد فرزند پنجم خانواده، هنوز تجربه‌‌های کودکی را به پایان نرسانده بود که تجربه تلخ جدایی از پدر برایش رخ داد.او دوران ابتدایی را در همان روستا و در دبستان حافظ گذراند.

انسان‌‌ها گاهی در گذرگاه‌‌هایی از زندگی خود قرار می‌‌گیرند که حق انتخاب ندارند بلکه انتخاب می‌‌شوند تا رسالتی را که بر عهده‌‌شان قرار می‌‌گیرد، به‌‌ انجام ‌‌رسانند. محمد نیز انتخاب شده بود تا در ابتدای نوجوانی تن به قهر روزگار دهد.

بعد از ازدواج برادران و خواهر بزرگ‌‌تر و فوت پدر، حالا او مسؤولیت بزرگ پدری را با همه کوچکی‌‌اش برعهده داشت. باید برای خواهران و برادر کوچکش جای خالی پدر را پر می کرد. پس روزها مشغول کار در آهنگری آقای کاوه و مطهری‌‌نژاد می‌‌شد و شب‌‌ها درس می‌‌خواند.

دوره راهنمایی را به پایان رساند درحالی‌‌که جوش‌‌کار ماهری بود. همچنین توانسته بود اندکی از رنج نبودن پدر را برای اعضای خانواده، حتی مادر خود بکاهد.احترام به مادر و بزرگان فامیل و محبت به کوچک‌‌ترها ویژگی بارزش بود.

در مسیر رشد انقلاب و پیروزی با توجه به تمام مشقات زندگی و مسئولیت سنگین خانواده‌‌اش بازهم سعی می‌‌کرد تا از مسائل انقلاب آگاهی یابد و در این راه قدم بردارد.

پس‌‌از پیروزی انقلاب و شروع جنگ، زمان آن رسیده بود که به تکلیف بزرگ‌‌تر بپردازد. محمد که از چشمه جوشان عشق به حق، ذره‌‌ای آگاهی نصیبش شده بود، ماندن و تلاش برای دنیا، دیگر برایش معنا نداشت. باید می‌‌رفت تا به آنچه که رضای حق در آن بود برسد.

 با پایان دوره راهنمایی او حالا یک بسیجی هم بود. دویست‌‌وپنجاه‌‌وچهار روز در جبهه حضور داشت. رسالتش را در عملیات والفجر ۸ با سمت معاونت دسته در تاریخ بیست‌‌و‌‌یکم بهمن سال هزاروسیصدوشصت‌‌وچهار در این دنیا به پایان رساند. رسالتی که ثمره‌‌اش تمرین انتظار و صبوری برای نزدیکانش بود. بیست‌ویک آبان‌‌ماه هزاروسیصدوهفتادوشش آخرین جلوه رسالتش در شهر کوچک­مان تشییع شد. آن روز مشام خیابان‌‌های شهر با عطر یاس و نرگس و انتظار، تا فردوس رضای شهیدان معطر شدند.

   “راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالي

به نام رب عالميان به نام اميد دل‌‌هاي شكسته و بي‌‌حجاب درگاه الهي با سلام به محضر اقدس الهي كه اين  دل‌‌ها با تمسك به منبع عظيم الهي در شب‌‌هاي عمليات در سختي‌‌ها بر اين سختي‌‌ها چيره مي‌‌شوند خداوندي كه مبدا و مقصد تمام عالم است و با سلام به محضر اولين رسول و آخرين رسول پيامبر اكرم محمد(ص) و اولين امام مظلوم آقا علي(ع) كه درد دل‌‌هايش را بعد از زهرا آن مادر مطهر به چاه مي‌‌گفت.

و با سلام به محضر آقا امام زمان(عج) كه در شب‌‌ها به سنگر سربازانش سركشي مي‌‌كند و دست نوازش بر سرشان مي‌‌كشد و در هنگام شهادت با مادرش بر بالين سرشان مي‌‌نشيند و دست نوازش را بر سرشان مي‌‌كشد.

و با سلام به رزمنده عزيز اين عزيزاني كه قدم جاي پاي امام زمان بگذارد مقامش كم نيست عزيزان رزمنده شما بايد خودتان را در راستاي كربلا ببينيد حال كسي كه اينگونه باشد بايد كمتر از ياران امام حسين نباشد. عزيزان پشت جبهه شما نيز مظهر اميد مردم هستيد تقاضا دارم بياييد جبهه‌‌ها را پر كنيد همان‌‌گونه كه تا اكنون پر كرده‌‌ايد همچنين اين پيام كه بروي خون شهيدان بدستمان رسيد كه قدر امام را بدانيد قدر انقلاب اسلامي را بدانيد.

و تو اي مادرم بايد در مقابل سختي‌‌ها مقاومت كني و گريه براي من نكني تا دل دشمن خوشحال شود.

و تو اي خواهرم بايد زينب‌‌‎‎وار در صحنه باشي و مقاومت كني و با حجاب خود نشان بدهي كه تو خواهر شهيد هستي.

و تو اي برادرم بايد در هنگام شهيد شدن من سلاح را برگيري و بر قلب دشمنان بزني تا كه دشمنان اسلام و تو آن را نابود كني و در آخر از تمام قومان و خويشان كه ذكر نامشان ممكن نيست حلاليت طلبيده و چشم اميدم به دعاهاي شماست. در هر محلي كه مادرم رضايت داد دفن كنيد.

خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار

ما زنده به آنيم كه آرام نگيريم

موجيم كه آسودگي ما عدم ماست

والسلام عليكم و رحمه ا... و بركاته

محمد خادمي 64/11/18

التماس دعا

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.