جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید فتحعلی آل حکمت

فرازی از وصیت نامه:
شهید فتحعلی  آل حکمت

برادران عزیزم با دشمن دین در هر کجا و با هر لباسی هست مبارزه کنید. ای خواهران عزیز و مهربانم شما زینب­گونه باشید و با رعایت حجابتان مشت محکمی بر دهان ابرقدرت­ها بکوبید و در همه ­جا و در برابر مصیبت صبر کنید تا رستگار شوید. نماز رابه پا دارید و روزه بگیرید در نماز جمعه حتما شرکت کنید.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :فتحعلی  آل حکمت
نام پدر :اسداله
تاریخ تولد :۱۳۴۱/۰۶/۲۶
محل تولد :دامغان
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :سیم بان مخابرات
سن :۲۱ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۲/۱۲/۱۹
محل شهادت :جزیره مجنون
نام عملیات :خیبر
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

مهربانی خداوند در شهریورماه سال چهل‌‌ویک شمسی هنگامی که خورشید بیست‌‌وششمین روز آن پرتوهای لطف خالقش را بر روی نیازمندان عالم فرو می‌‌ریخت، جلوه‌‌گری کرد و اسدالله از مردان نیک‌‌بخت کویر، ششمین فرزند خود را در آغوش گرفت.

آقای آل‌‌حکمت ایمان داشت که زندگی در این عالم بیهوده نیست و آمدن و رویش هر ذره را حکمتی است. پس با ایمان و عشق، نام فرزندش را فتحعلی گذاشت تا این فرزند نیز مانند دیگر فرزندانش در کنار نفس گرم او و مادرش به دنبال هدف بزرگ زندگی باشد و بندگی خالق خود کند و بفهمد آن‌‌چه را که باید.

تحصیلات دوره ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت در زادگاهش دامغان به پایان رساند و تا اول دبیرستان به تحصیل ادامه داد. در سال شصت که کوله‌‌بار فتحعلی پر از اتفاقات مهم بود و عضو فعال بسیج، راهی میدان شد. دوران خدمت خود را نیز در میدان‌‌های رزم در کنار دوستان مؤمن خود گذراند. دستش در عملیات رمضان مجروح شد. در مخابرات فعالیت می‌‌کرد. بیست‌ودوم خرداد سال شصت‌ویک به عضویت سپاه درمی‌‌آید. دوباره راهی میدان شد اما این‌‌بار عملیات خیبر محل رزمش بود.

حالا نوزدهم اسفندماه سال شصت‌‌ودو است و هوای شرجی جزیره. این بی‌‌دل در انتظار یار در میان آتش و دود و گلوله‌‌ چشم‌‌به‌‌راه آسمان است. سرانجام پیام‌‌آوران آتشین‌‌پر رسیدند و در غروب نیزارهای سوخته، ترکش‌‌های سرخ او را به مهمانی معبود فراخواندند و او عاشقانه بر دستان یار بوسه زد. پیکر مطهرش در گلزار شهدای شهر دامغان آرام گرفت.

    “راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل ا.. امواتا تابل احياءعند ربهم يرزقون

(قران كريم )

گمان نكنيد آن ها كه در راه خدا كشته شده اند مرده اند بلكه انان زنده اند و نزد پروردگار خويش

روزي مي خورند.

سلام بر مهدي (ع)و درود به نائب بر حقش اما م خميني و سلام بر امت شهيد پرور ايران (و اللهم جعل من شهد سبيلك ) خداوندا مرا از شهيدان راهت قرار ده، ملت عزيز ايران  ملتي كه تا به حال نشان داديد كه بغير از خدا از هيچ ابر قدرتي نمي ترسيد ،امروز شما از امام حنايت كنيد كه حمايت از امام حمايت از اسلام است و بمبارزه خود تا انقلاب مهدي ادامه دهيد و دست اين گروهكهاي مزدور امريكا را از شر اين ملت كوتاه كنيد،

اينها مي خواهند دوباره امريكا را برگردانند  اما كور خوانده اند ملت ما ديگر نم گذارد امريكا و ايادي فاسدش در مملكت اسلامي ما راه پيدا كندو تنها وصيت من به ملت شهيد پرور ايران اين است فقط راه امام را كه راه خدا و راستين و راه سالار شهيدان حسين (ع) است برويد واز دستورات او پيروي كنيد  تا پيروز وسرافراز باشيد.

و اما پدر و مادر در حالي كه اين اخرين نامه مرا مي خوانيد  كه من در كنار شما نيشتم از شما مي خواهم برايم گريه نكنيد و صبر كنيد و شكيبا باشيد. تا خدا شما را در صف صالحان قرار دهد و مرا ببخشيد كه فرززند خوبي براي شما نبودم و شم برادران عزيزم با دشمن دين در هر كجا و با هر لباسي هست مبارزه كنيد و اي خواهران عزيز و مهربانم شما زينب گونه باشيد و با رعايت حجابتان مشت محكمي بر دهان ابر قدرتها بكوبيد و در همه جا ودر برابر مصيبت صبر كنيد تا رستگار شويد.

نماز را بپا داريد وروزه بگيريد  در نماز جمعه حتما شركت كنيد من چون مقلد امام هستم با تقليد از امام كه نتوانستم به اسلام عزيز خدمت كنم شايد مرگم باعث خدمتي شود . چند وصيت دارم اول اينكه 60 ركعت نماز برايم بخوانيد و حدود يك ماه روزه بگيريد وهر چه از  مال دنيا برايم است به جنگ زدگان بدهيد

والسلام - فتحعلي آل حكمت 60/02/19

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.