جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید غلامرضا خانمحمدی

فرازی از وصیت نامه:
شهید غلامرضا خان محمدی

همیشه مواظب اعمال و رفتار خود باشید و در هر کار و عملی را که انجام می‌‌دهید با یاد و برای خدا باشد و همیشه در زندگی خود از ائمه(ع) سرمشق بگیرید و یکدیگر را امر به معروف ونهی از منکر کنید، که اگر درجامعه‌‌ای امر به معروف و نهی ازمنکر نباشد آن جامعه رو به زیان وتباهی می‌‌رود و حافظی برای انقلاب اسلامی و پیرو خط ولایت فقیه باشید و همیشه امام این پیرجماران را دعا کنید که هر چه داریم از برکت این بزرگوار است...

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :غلامرضا خان محمدی
نام پدر :محمدعلی
تاریخ تولد :۱۳۴۶/۰۱/۲۰
محل تولد :روستای غنی آباد دامغان
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۵ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۱۱/۲۰
محل شهادت :فکه
نام عملیات :والفجر مقدماتی
موضوع شهادت :جبهه 
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :تهران
شهر :تهران
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :بهشت زهرای تهران

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

غلامرضا زادۀ روستای غنی‌آباد دامغان، فرزند خانواده‌ای مؤمن، ساده و مهربان، در بیستمین روز از بهار سال چهل‌وشش چشم به جهان گشود.

غلامرضا دو سال داشت که خانواده در تهران ساکن شدند. همان روزها بود که غلامرضا از جمع گرم خانواده و حلقۀ باصفای بچه‌های جنوب تهران، درس غیرت و دین‌داری آموخت و برای تحصیل درس و مشق، شاگرد دبستان یغمای ‌‌جندقی گشت.

برای بچه‌های محل و غلامرضا، مسجد پایگاه خوبی بود که هم قرآن را می‌آموختند و هم از محضر دانشجویی مبارز، درس زندگی می‌گرفتند. اگرچه این پایگاه خیلی زود تعطیل شد ولی به همت پدر، خانۀ کوچک آن‌‌ها خانه امید بچه‌ها شد و جلسات ادامه پیدا کرد.

غلامرضا همراه با برادر بزرگ‌ترش محمدرضا در مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی شرکت داشت و بعد از انقلاب هم جزء اولین کسانی بود که به عضویت بسیج محل درآمد و خیلی زود با دست‌‌کاری شناسنامه‌اش در صفوف رزمندگان غیور میهن جای گرفت و سپس بیستم بهمن‌ماه شصت‌ویک در منطقۀ فکه، عملیات والفجر مقدماتی بر اثر اصابت ترکش به شکم، مهمان خوان ‌‌الهی شد.

مزار غلامرضا در بهشت‌‌زهرای تهران، هنوز آرام‌بخش دل و جان بچه‌های محل و عاشقان راه حقیقت است.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

والعصر ان الانسان لفی خسرلاا الذین امنوا و عملوالصالحات و تواصوا بالحق و تواصو بالصبر

قسم به عصر که همه انسان‌‌ها در زیان و ضررند مگر آنان که به خدا ایمان آورده و نیکوکار شدند و به درستی و راستی و پایداری در دین یکدیگر را سفارش کردند و در کارها شکیبا بودن. (قرآن کریم)

قل ان کان آباوکم و ابناوکم  و ازواجکم و عشیرتکم و اموال اقترفتموها و تجاره تخشون کسادها

و مساکن  ترضعونها احب الیکم من الله و رسوله و جهاد فی سبیله فتربصوا حتی یاتی الله

بامره و لله بامره و لله لا یهدی القوم الفاسقین. (24سوره توبه)

ای رسول ما بگو امت را که ای مردم اگر شما پدران و پسران و برادران و زنان و خویشاوندان

خود را اموالی که جمع آورده‌‌اید و مال التجاره که از کسادی آن بیمناکید و منازل که به آن

دلخوش داشته‌‌اید بیش از خدا و رسول و جهاد در راه او دوست می‌‌دارید منتظر باشید تا امر

نافذ جاری گردد و خدا فاسقان و بدکاران را هدایت نخواهد کرد.

فرمود امام حسین(ع): اگر دین محمد(ص)جز با کشتن من استوار نمی‌‌گردد پس ای شمشیرها مرا در آغوش بگیرید.

بار خدایا؛ حمد و سپاس به درگاهت که به من فرصت دادی تا اسلام را بشناسم و تا با جهل و نادانی از دنیا نروم. بار خدایا و پروردگارا؛ تو می‌‌دانی که به خاطر تو به جبهه آمدم و به خاطر نابودی دشمنان اسلام و مسلمین به جبهه‌‌ها پا گذاشتم ولی خداوندا از تو عاجزانه تقاضا دارم که مرا یاری کنی تا بر هوی نفس خود در همه زمان غلبه کنم.

بار خدایا؛ مرا ببخش از این که نتوانستم دستوراتت را به خوبی بیاموزم و انجام دهم. بارالها؛ مرا ببخش از این که خوب در خط ولایت فقیه نبودم و مرا ببخش از این که انقلاب اسلامی با این همه عظمت و بزرگی و رهبری با آن بزرگی به ما عطا کردی و ما قدر آن را ندانستیم.

بار الها؛ مرا ببخش از این که حق مجروحین و شهدا و خانواده آن‌‌ها را به خوبی اعدا نکردم. بار خدایا پروردگارا؛ مرا ببخش از این که نماز را کوچک شماردم.

با سلام به پیشگاه ولیعصر(عج) و منجی بشریت و با سلام و درود بر نایب بر حقش خمینی بت‌‌شکن. با درود به روان پاک شهیدان راه خدا و سلام بر جانبازان و شهیدان همیشه شاهد انقلاب پدر و مادر عزیزم از این که بزرگم کردید و روانه جبهه حق علیه باطل نمودید خدارا شکر.

و پدر و مادر عزیزم امیدوارم که مرا ببخشید و حلالم کنید، و اگر خواستید برایم گریه کنید به یاد صحرای کربلا و برای حسین و قاسم و علی‌‌اصغر آن طفل شش ماهه حسین(ع) گریه کنید و طوری گریه کنید که دشمنان اسلام و قرآن شاد نشوند و  باید بدانید و آیندگان هم بدانند که این راه را ما از رهبر آزادگان حسین ابن علی(ع) آموختیم  و بدانید که راه مستقیم همین راه است و شهدا نعمت آن را بردند و نیز همین راه است ونیز همیشه امام را دعا کنید که هرچه داریم از برکت امام عزیزمان است. همچنین از مال دنیا مقداری پول دارم که 500تومان آن را خمس بدهید و بقیه را اگر به کارتان آمد از آن استفاده کنید و در غیراین صورت به دولت جمهوری اسلامی واگذار کنید ونیز همچنین مقدار 230 تومان این بیشتر که دردفترچه بانک نوشته شده است را بهتر است آن نیز به جنگ زدگان بدهید.

برادارن عزیزم امیدوارم که این حقیر گناهکار را حلال کنید و امیدورام همچون اباالفضل پ(ع) که تا آخرین نفس حسین(ع) راتنها نگذاشت و شما هم همیشه ادامه دهنده را شهیدان باشید و اسلحه آن‌‌ها رازمین نگذارید و پیرو خط ولایت فقیه باشید و مواظب اعمال و رفتار خودباشید که از خط ولایت فقیه خارج نشوید. خواهرعزیزم امیدوارم که این حقیر راحلال کنید و امیدوارم که همچون زینب کبری(س) بعد از شهادت برادرش چه کرد شماهم دنباله رو خط زینب کبری(س) باشید.

دوستان و برادران بچه‌‌های محله عزیزم امیدورام هرچه بدی از این حقیرگناهکار دیدید به بزرگی خودتان حلالم کنید چون خداوند از حق الناس نمی‌‌گذرد. و برادران و سروران گرامی چند یادآوری به شما می‌‌کنم،

همیشه مواظب اعمال و رفتار خود باشید و در هر کار و عملی را که انجام می‌‌دهید با یاد و برای خدا باشد و همیشه در زندگی خود از ائمه(ع) سرمشق بگیرید و یکدیگر را امر به معروف ونهی از منکر کنید، که اگر درجامعه‌‌ای امر به معروف و نهی ازمنکر نباشد آن جامعه رو به زیان و تباهی می‌‌رود و حافظی برای انقلاب اسلامی و پیرو خط ولایت فقیه باشید و همیشه امام این پیرجماران را دعا کنید که هر چه داریم از برکت این بزرگوار است، به امید پیروزی حق علیه باطل و برافراشته شدن پرچم الله اکبر به تمام بلندی های جهان.

خدایا خدایا ستاره‌‌ها (شهدا) که رفتند تو خورشید (خمینی) را نگهدار.

والسلام علیکم

وصیت نامه غلامرضا خان محمدی 1361/11/18

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.