جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید علی الیاسی

فرازی از وصیت نامه:
شهید علی الیاسی

چرا در اتیوپی قحطی می­آید و مردم از گرسنگی جان می­دهند این­ها همه­اش از شرق­زدگی و غرب­زدگی است چون غربی­ها و شرقی­ها در سازمان ملل دور هم می­نشینند و صحبت­های بیخودی می­کنند و میلیاردها دلار خرج می­کنند که توطئه بر علیه ایران و لبنان و ملت­های ضعیف دیگر بکنند و به آن­ها حمله می­کنند.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :علی الیاسی
نام پدر :صادق علی
تاریخ تولد :۱۳۴۴/۰۷/۰۸
محل تولد :روستای تویه رودبار دامغان
شغل :چوپان - عشایر
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۴/۰۲/۰۱
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :تویه رودبار
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای تویه رودبار

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

علی فرزند صادق‌علی، متولد هشتم مهرماه هزاروسیصدوچهل‌‌وچهار روستای تویه‌رودبار دامغان است.

تحصیلاتش را تا پنجم ابتدایی در دبستان فردوسی زادگاهش گذرانید اما با آن‌‌که در این مقطع وضعیت درسی خوبی داشت و از تمکن مالی نیز برخوردار بودند. به‌‌ خاطر نبودن مدرسه راهنمایی در تویه مجبور به ترک تحصیل گردید و در کنار پدرش به امور کشاورزی و دامداری پرداخت و تا رفتن به خدمت سربازی هم‌چنان به شغل گله‌داری سرگرم بود.

علی در سمت پاسدار وظیفه در تیپ ۱۸ الغدیر به خدمت گرفته شد.

پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به جبهه اعزام شد و در خط پدافندی شلمچه بر اثر اصابت ترکش شهید شد.

مدت حضورش در جبهه‌ها هفت ماه به ثبت رسیده‌‌ است. تاریخ شهادت ایشان در یکم اردیبهشت‌‌ماه هزاروسیصدوشصت‌‌وچهار بود.

محل دفن این شهید سرافراز، گلزار شهدای تویه رودبار دامغان است.

این شهید به‌‌قدری مظلوم و صبور بود که در بین خانواده و فامیل و اقوام شهرت به «علی مظلوم» داشت. از دوستان و هم‌‌رزمان علی الیاسی می‌توان به آقایان محمد گیلان، محسن نوروزی، محمد خزایی و محسن شنایی اشاره نمود.

چندی است پدر شهید علی الیاسی دعوت حق را لبیک گفته‌‌ است.

قوم و قبیله علی الیاسی، شهیدان زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی نموده و بزرگترین برادر این شهید، عبدالحسین می‌باشد که از نیروهای رزمنده جبهه و جنگ بوده ‌‌است و بارها در جبهه حضور یافته و مجروح گردیده ‌‌است.

 

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

ولا تحسبن الذين  قتلوا في سبيل ا امواتا بل احياء عند ربهم  يرزقون

با درود بر امام امت خمينی كبير و سلام بر شهدا عزيز اسلام و درود بر امت شهيدپرور ايران و با اميد به پيروزي نهایي رزمندگان اسلام بر كفر جهاني و بر فتح كربلاي حسيني. امت شهيد پرور چند كلمه  در مورد رفتن به جبهه دارم كه خدمت شما عرض مي‌كنم.

برادران عزيز امروز شرعاً تكليف است و بايد تمام افراد به مقامات مسئول مراجعه كنند و اگر مقامات مسئول تشخيص دادند كه مي‌توانند به جبهه بروند، بروند. زيرا كه الان جبهه به شما احتياج دارد. نگویيد كه ديگر از دست ما بر نمي‌آييد. من مي‌بينم در جبهه پيرمردهايي هستند كه كمر آن‌ها خم شده‌است آيا شما از آن‌ها كمترايد.

حتماً نبايد اسلحه به دست بگيريد و بجنگيد و اگر مي‌توانيد بجنگيد و اگر نمي‌توانيد كار خيلي زياد است. مسئله ديگري كه سفارش مي‌كنم كمك به رزمندگان است. برادران عزيز، من و تو  كه اين‌جا نشسته‌ايم و راحت زندگي مي‌كنيم.

رزمندگان اسلام در غرب و جنوب مشغول حفاظت از ميهن اسلامي هستند. پس ما بايد در پشت جبهه  را محكم نگهداريم نگویيد ما نمي‌توانيم، بايد تابع اسلام باشيم تا خداوند هم پشتيبان ما باشد، چرا در اتيوپي قحطي مي‌آيد و مردم از گرسنگي جان مي‌دهند اين‌ها همه‌اش از شرق‌زدگي و غرب‌زدگي است چون غربي‌ها و شرقي‌ها در سازمان ملل دور هم مي‌نشينند و صحبت‌هاي بيخودي مي‌كنند و ميلياردها دلار خرج می‌كنند كه تؤطئه بر عليه ايران و لبنان و ملت‌هاي ضعيف ديگر بكنند و به آن‌ها حمله مي‌كنند و مهم‌تر از آن‌چه كه ما در جبهه مي‌بينيم  جاي سوال است كه چرا يك بسيجي به جبهه مي‌آيد و براي چه مي‌جنگد؟ مي‌گوييد براي اسلام.

ما اين‌جا از خدا فقط شهادت مي‌خواهيم و اين خود يك مسئله خیلی بزرگ است. به كليه برادران و خواهران سفارش مي‌كنم در نمازهاي جمعه و جماعت و دعاها شركت كنند و امام را تنها نگذاريد و از روحانيت در خط امام پشتيباني كنيد و در پايان از خانواده محترم خود، پدر و مادرم به خاطر زحماتي  كه براي من كشيدهاند حلاليت مي‌طلبم.

در شهادتم ناراحت نباشيد و صبر كنيد كه خدا با صابرين است از همه دوستان مي‌خواهم كه جبهه‌ها را محكم نگه داريد و از برادران بسيجي مي‌خواهم  كه بسيج را هميشه پر كنيد و فعاليت خود را بيشتر كنيد.

علي الياسي 63/10/30

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.