جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید علیرضا عرب لنگه

فرازی از وصیت نامه:
شهید علیرضا عرب لنگه

از امت اسلامي مي‌‌خواهم كه پيام‌‌گذار شهيدان باشند و در آن راه بكوشند كه شهيدان در اين راه جان خود را فدا كردند و گوش به فرمان رهبر عالي مقام انقلاب اسلامي، كوبنده هر نوع گرايش به چپ و راست باشند و خطوط انحرافي را با بينش درهم كوبيده و در صراط مستقيم الله حركت نمايند.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :علیرضا عرب لنگه
نام پدر :علی اکبر
تاریخ تولد :۱۳۴۵/۰۳/۲۵
محل تولد :دیباج
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۵ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۰/۰۹/۲۸
محل شهادت :بانه
نام عملیات :عملیات پاکسازی جاده بانه - سردشت
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش خمپاره

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :قلعه
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دیباج

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

 

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

علیرضا در سال هزاروسیصدوچهل‌‌وپنج، در دیباج دامغان به‌‌ دنیا آمد. نام پدرش علی‌‌اکبر بود. تحصیلاتش را تا سوم راهنمایی ادامه داد. ارتباطی نزدیک و صمیمی با روحانی مسجد داشت. با سن کمی که داشت، خودش را در دل همه جا کرده بود. در کلاس‌هایی که تشکیل می‌شد، شرکت می‌کرد. در اعیاد مذهبی و مراسم عزاداری پیش‌‌قدم بود.

از طریق بسیج عازم جبهه شد. مدت حضورش در جبهه، چهل‌‌وهشت روز بود.پانزده سال زیست. چهل‌‌وهشت روز جان خویش را بر کف نهاد تا وقتی رخ دوست را می‌‌بیند، تقدیم او کند.

سرانجام در بیست‌‌وهشتم آذرماه هزاروسیصدوشصت، در عملیـات پاک‌‌سازی جادۀ بانـه-سردشت با برخورد ترکش خمپاره به سر به شهادت رسید. هم‌‌اکنون تربت پاکش در گلزار شهدای دیباج، زیارتگاه دل‌‌سوختگان است.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم ان ا...يحب الذين يقاتلون في سبيله صفا كانهم بنيان مرصوص . سوره صف

وصيت‌‌نامه اينجانب عليرضا عرب‌‌لنگه فرزند علي‌‌اكبر متولد 1345 چهارده دامغان

(قل ان كان ابائكم و اخوانكم و ازواجكم و عشيرتكم و اموال افتر قتموها و تجاره تخشون

كسادها و مساكن ترضونها  و رسوله و جهاد في سبيله فتربصوا حتي ياتي ا... بامره) سوره توبه

بگو اگر پدران ، فرزندان ، برادران ، همسران و طايفه آنان نيز اموالي كه كسب كرده و به دست آورده‌‌ايد و تجارتي كه از كساد شدنش بيم داريد و مساكني كه بدان دل‌‌بسته و خشنوديد در نگاهتان از خداوند و رسولش و جهاد و پيكار در راه خدا محبوب‌‌تر و والاتر است؟ در انتظار اين باشيد كه خداي عذابش را نازل كند.

با ايمان به يگانگي خداوند متعال و اين‌‌كه او خالق ماست و ايمان به نبوت و معاد و عدل و امامت دعوت الهي را لبيك گفته و عازم جبهه شدم كه خدا و جهاد في سبيل‌‌الله را از هر چه بيشتر دوست مي‌‌دارم.

پدر، مادر، برادر، خواهرم زندگي را تنها به دستور خدا و در جهت خدا دوست داشتم و به دستور خدا عازم جبهه نبرد با كفر و حق شدم باشد كه خداوند از من بپزيرد و شهادت نصيبم كند كه مقام بس والايي مي‌‌باشد و شهيد هم‌‌طراز انبيا مي‌‌باشد.

از امت اسلامي مي‌‌خواهم كه پيام‌‌گذار شهيدان باشند و در آن راه بكوشند كه شهيدان در اين راه جان خود را فدا كردند و گوش به فرمان رهبر عالي مقام انقلاب اسلامي، كوبنده هر نوع گرايش به چپ و راست باشند و خطوط انحرافي را با بينش درهم كوبيده و در صراط مستقيم الله حركت نمايند خطي كه شهيد مظلوم بهشتي و شهيد باهنر و شهيد مطهري و شهيد رجايي پويندگان آن بودند.

از پدرم مي‌‌خواهم كه خدا را شكر كند كه اين نعمت را به او ارزاني داشتند كه پدر شهيد باشد و از خدا مي‌‌خواهم كه اجر شهيد را به او ارزاني نمايد و مادر جان كه خدا حافظت باد، صبر به تو عنايت نمايد من زندگيم را به تو مديونم و در ازاي خدمات تو كاري انجام نداده‌‌ام از خدا مي‌‌خواهم كه به تو اجر شهيد عنايت فرمايد و خداوند تو را به حضرت فاطمه(س) محشور نمايد و در بهشت هم‌‌نشين حضرت فاطمه(س) باشي برادرنم با درس خواندن و مبارزه نمودن تفنگم را بر دوش كشيد و با تبليغ اسلام كفر را نابود سازيد و آن كنيد كه حضرت امام حسين(ع) نسبت به حضرت ابوالفضل نمود.

خواهرم معصومه تو هم‌‌چون زينب باش و پيامبري خونم را به عهده بگير كه هر حسيني را با زينبي باشد و تو هم زينب من باش.

 

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.