جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید علیرضا شامانی

فرازی از وصیت نامه:
شهید علیرضا  شامانی

اگر مي‌‌خواهيد انقلاب اسلامي باقي بماند بايد با تمام قدرت و توان از آرمان آن پشتيباني شود.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :علیرضا  شامانی
نام پدر :حسن
تاریخ تولد :۱۳۴۲/۰۴/۰۶
محل تولد :دامغان
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :فرمانده گروهان پیاده
سن :۲۳ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۱/۲۴
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :کربلای ۵
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

وقتی که آمد، شش روز از تیرماه گذشته بود. مثل خورشید تیرماه گرم بود اما کوچک. چون گلی که هر گلبرگش پرتوی بود از نور خداوند.

نامش را علیرضا گذاشتند. حسن‌‌‌آقا فرزندش را با صفای دل و پاکی روح، زیستن آموخت. در کنار هر رنجی با نیروی ایمان، صبوری را به او می‌‌‌آموخت و روزهای طاقت‌‌‌فرسای زندگی را با ذکر دوست و تنها با نزدیک‌‌‌شدن به معبود معنا می‌‌‌نمود.

علیرضا در چنین مکتبی در کنار اهل خانه رشد کرد. تحصیلات خود را تا پایان دورۀ متوسطه در زادگاهش، دامغان به پایان رساند. در رشتۀ برق دیپلم گرفت.

مسجد محل و اهالی مؤمن آن از دوستان خوب او بودند. همان کسانی که در کارهای خوب از هم سبقت می‌‌‌گرفتند. بعد از پیروزی انقلاب علیرضا با آنان در جاده‌‌‌ای به‌سمت خدا، هم‌‌‌قسم شده بود تا رهبرشان را تا آخرین نفس، تا آخرین قطرۀ خون یاری کنند.

جنگ شروع شده بود و بسیج پایگاه آنان. هنگامۀ وفای عهد انسان‌‌‌های خوب فرا رسیده بود. از دوست اشارتی و از آنان به سر دویدن.

علیرضا راهی میدان شد. ابتدا این بسیجی مخلص به عضویت رسمی سپاه درآمد. بیست‌‌‌وپنج‌‌‌ ماه در میدان‌‌‌های عشق و شهادت مشتاقانه و مردانه جنگید. فرمانده گروهان گردان روح‌‌‌الله بود. بذر عشق خدا در وجودش گلی شده بود و هر گلی را ریشه‌‌‌ای باید…

علیرضا دچار شده بود. دچار همان دردی که درمانش با وصل میسر می‌‌‌شد. در شلمچه و عملیات کربلای۵ از ناحیه شکم و نخاع مجروح شد؛ اما نه درد تن که درد دیدار داشت.

بیست‌‌‌وچهار بهمن شصت‌‌‌وپنج، بیمارستان قائم مشهد شاهد    بی‌‌‌قراری‌‌‌های تن مجروح و روح بی‌‌‌تاب علیرضا بود و در واپسین ثانیه‌‌‌های روز، خداوند به تمام بی‌‌‌قراری‌‌‌هایش پاسخ گفت.

تن مجروح او در شهیدآباد شهر در کنار دوستان شهیدش آرام گرفت؛ درحالی‌‌‌که تنها یادگارش، حسین با مویه‌‌‌های آرام مادر بر مزار پدر به خواب رفته بود.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

قل ان صلوتي و نسكي و محياي و مماتي لله رب العالمين . (قرآن مجيد)

«اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمد رسول الله و اشهد ان علي ولي الله »

السلام عليك يا ابا عبد الحسين(ع) ضمن عرض ادب به پيشگاه امام زمان(عج) ارواحنا له الفداء و با سلام  و درود به محضر مقدس نائب بر حق رهبر كبير و بنيان‌‌گذار جمهوري اسلامي ايران و با درود و سلام بر ارواح پاك و مطهر شهداي گلگون كفن از كربلاي حسيني(ع) تا كربلاي خميني  درود و سلام بر اسرا و جانبازان و مجروحين و معلولين.

درود و سلام بر خانواده‌‌هاي محترم  و ايثارگر شهدا، اسرا  و مفقودين انقلاب اسلامي. سپاس خدايي را كه نعمتي بزرگ به ما عطا كرد تا در خدمت اسلام  و انقلاب اسلامي باشيم. خدا را سپاس كه باري ديگر توفيق آمدن به جبهه  و رزميدن براي بقاي اسلام و جمهوري اسلامي پيدا كردم. بلكه  با ريختن چند قطره از خون ناقابل اين حقير دين خود را به اسلام  و انقلاب اسلامي ادا كرده باشم عزيزان بايد از سرور و سالار شهيدان مولاي مان حسين‌‌بن‌‌علي(ع) آموخت كه چگونه با دادن خون  خود اسلام را بيمه كرد.

امت حزب‌‌الله هر كاري بر انسان مشقت و سختي‌‌هايي در پيش دارد هر انقلابي احتياج به خون دارد انقلاب حسين(ع) در كربلاي معلي  با خون امضا  شد و نيز انقلاب اسلامي ايران هم بايد با خون امضا شود درخت اسلام احتياج به آبياري دارد و جز با خون به چيز ديگر نمي‌‌شود آن را آبياري كرد.

اگر مي‌‌خواهيد انقلاب اسلامي باقي بماند بايد با تمام قدرت و توان از آرمان آن پشتيباني شود. اگر مي‌‌خواهيد انقلاب اسلامي باقي بماند بايد هر چه سريع‌‌تر اين جنگ خانمان‌‌سوز كه از طرف مزدوران شرق و غرب و دشمنان قسم خورده اسلام به اين ملت مظلوم تحميل شده به پيروزي صددرصد قواي اسلام بر قواي كفر بيانجامد كه خداي نكرده سستي در اين امر مهم  و حياتي به منزله شكست در جنگ و شكست در جنگ به معناي شكست اسلام  و دفن اسلام براي هميشه خواهد بود.

امت حزب‌‌الله دعا براي بقاي طول عمر امام عزيزمان فراموشتان نشود كه هر چه ما داريم از رهنمودها  و رهبري هاي پيامبرگونه امام امت مي‌‌باشد. امت حزب‌‌الله وقتي من پيش خودم فكر مي‌‌كنم كه انقلاب براي ما چه كرده اين سوال بر من پيش مي‌‌آيد كه من براي انقلاب چه كرده‌‌ام  من احساس مي‌‌كنم كه شخصيت واقعي خود را ازسال 57 يافتم. امت حزب‌‌الله « واعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا » اين وحدت  و يكپارچگي امت هست كه دشمنان اسلام نمي‌‌توانند به انقلاب و اسلام ضربه بزنند وحدت خود را حفظ كنيد.

سخني چند با پدر و مادر گرامي و ارجمندم، پدر و مادر عزيزم درست است كه من فرزند خوبي براي شما نبودم اميدوارم مرا ببخشيد و حلالم كنيد. پدر ومادر عزيزم اگر توفيق شهادت نصيب اين حقير شد مبادا ناراحت باشيد چون من امانتي از جانب خداوند در دست شما بودم. سخني چند با همسر  و فرزند گرامي، همسرم اگر از اين‌‌كه در طول اين دو سال از مدت آشنايي تا كنون شوهر خوب و دلسوزي براي تو نبودم عذر مي‌‌خواهم و اميدوارم اگر بدي از من سرزده مرا به بزرگي خود ببخشي. همسرم از تربيت فرزندم حسين مبادا باز بماني تو مسئوليت سنگيني در قبال ايشان داريد اميدوارم فرزندم را طبق موازين اسلامي تربيت كرده و تحويل جامعه بدهيد.

حسين جان فرزندم عزيز و گرامي اگر خداوند به شما عمري داد سعي كنيد بيهوده عمرت را تلف نكنيد و همواره درراه خدا و خدمت به اسلام  و مسلمين كوشا باشيد. خواهر محترم  و گرامي سعي كنيد زندگي  و صبر زينب‌‌گونه را پيشه كنيد از برادران اگر كسي مرا مي‌‌شناسد از ايشان حلاليت مي‌‌طلبم. والسلام

و من الله توفيق الحقير عليرضا شاماني65/10/02

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.