جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید عباس صادقچه

فرازی از وصیت نامه:
شهید عباس  صادقچه

امت قهرمان اسلام را یاری کنید و تا آخرین قطره خونی که در بدن دارید از اسلام دفاع کنید

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :عباس  صادقچه
نام پدر :حسن
تاریخ تولد :۱۳۴۴/۰۲/۰۷
محل تولد :روستای صید آباد دامغان
شغل :جهادگر
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :مسئول ماشین آلات و تعمیرگاه 27 حضرت رسول قرارگاه حمزه
سن :۲۱ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۲۱
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :کربلای ۵
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر و پهلو

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :صید آباد
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای صید آباد

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

فرزند اول حسن در سال هزاروسیصدوچهل‌‌وچهار به دنیا آمد. پدربزرگ، او را عباس نامید به عشق علمدار کربلا.

عباس در همان زادگاهش، روستای صیدآباد دامغان، به مدرسه رفت و به علت سردردهای شدید تا اول راهنمایی بیشتر نتوانست تحصیل کند. رفت و شاگرد مکانیک شد. در کشاورزی و دامداری هم به پدرش کمک می‌کرد.

چیزی که برای بچه‌های روستا معنا نداشت اوقات فراغت بود. برای کار هر روز می‌رفت دامغان و غروب برمی‌گشت صیدآباد.

شوخ‌‌‌طبع بود و دوست داشتنی؛ اما هنگام کار بسیار جدی. اهل صله رحم بود و فامیل دوست.

پانزده شانزده سالش بیشتر نبود که رفت و جهادگر ‌‌شد. مدت سه سال در جبهه‌های غرب و جنوب خدمت کرد. در منطقه همه کاره بود؛ ماشین‌آلات را تعمیر می‌کرد؛ رانندگی می‌کرد؛ سنگر می‌ساخت؛ خاک‌‌ریز می‌زد؛ اگرچه کار اصلی او مکانیکی و مسؤولیت تعمیرگاه بود.

عاقبت در بیست‌‌ویکم دی‌‌ماه شصت‌‌وپنج در عملیات کربلای۵، شلمچه تیری به پهلویش خورد و به بیمارستان اهواز منتقل و چند روز بعد مهمان بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) شد.

جنازه شهید عباس صادقچه سوم بهمن شصت‌‌وپنج تشییع و در گلزار شهدای صیدآباد به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم رب الشهدا والصدیقین

بسم الله الرحمن الرحیم

«  ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیا ءعند ربهم یرزقون »

گمان مکنید کسانی که در راه خدا کشته شده‌‌اند مرده‌‌اند بلکه زنده‌‌اند ونزد پروردگارشان روزی می‌‌خورند.

با نام الله و با نام او که همه چیزاز اوست. به نام او که زندگی هم ازاوست. در جهت اوست. به نام او که زنده به اویم. به نام خدایی که انسان را که آفرید و به او هستی دادکه بتواند زندگی کند و برای راهنمایی او پیامبرانی فرستاد و به نام اوکه زنده بودنم به خاطر اوست و رفتنم از اوست، یادم اوست. جانم اوست. معشوقم اوست. معبودم اوست. ای که همه چیزم از توست و همیشه به یاد تو هستم به یادم باش که بی تو هیچ وپوچ هستم.

با درود سلام بر منجی عالم بشریت امام زمان(عج) و نایب بر حقش امام امت خمینی بت‌‌شکن و به امید پیروزی رزمندگان اسلام. و با سلام به پدر ومادر عزیزم که هیچ‌‌وقت زحمات آن‌‌ها را فراموش نمی‌‌کنم. ای حباب‌‌ها کنار روید و ای سپهرها کنار روید که من با خدای خود پیمان بسته‌‌ام، پیمان دوستی، پیمان محبت و نیکی، پیمان به عمل صالح و پیمان مبارزه، مبارزه با کفر وشرک.

ای پدر و مادر عزیزم شما می‌‌دانید که من به عنوان مسئولیتی که داشتم و به خاطر خداوند و برای نابودی کفر در سرتاسردنیا به جنگ رفتم تا بتوانم مقداری ناچیز برای اسلام خدمت کنم. تا بتوانم خداوند متعال و بلند مرتبه را از خود راضی کنم و خداوند ازمن خشنود باشد.

و ای پدر و مادر،  من از شما درخواست می‌‌کنم که اگر در خانه نتوانستم برای شما یک فرزند خوب باشم من را ببخشید. چون معلوم نیست که آیا هم‌‌دیگررا ملاقات کنیم و اگر شما ناراضی باشید آن دنیا نمی‌‌توانم جواب خداوند را بدهم . ای مادرم مثل کوه باش و چون کوه استقامت کن. هیچ لحظه از یاد خدا غافل مشو و در راه دین خدا کوشا باش که هرچه را هم درراه خدا خداوند بکوشی کم است.

مادرم و ای پدر ما آمدیم تا این که از دنیا برویم. نه این که دراین دنیای فانی بمانیم. آمدیم تامثل انبیا و حسین(ع) و همچون یاران باوفای او برویم.

ای پدر و مادرم؛ بدانید که همان‌‌طور که حسین(ع) مشتاق شهادت بود من هم دلم می‌‌خواست که مثل حسین(ع) در میدان نبرد قطعه قطعه بشوم و جان ناقابل خودرا فدای اسلام کنم.

پس بدانید که این راه را خودم انتخاب کردم وآرزوی من هم همین بود و حال ای مادر دلم می‌‌خواهد که بعداز شهادت من، تو زینب‌‌وار باشی و همچون زینب(س) استوار باشی، تا دشمنان چنان ضربه محکمی بخورند و بفهمند که آن‌‌ها کوردلان نمی‌‌توانند با شهید کردن جوان‌‌های این مملکت اسلام را به خطر بیندازند و بدانند که هرچه ما شهید بیشتر بدهیم مردم ما بیشتر آگاه می‌‌شوند و مشت محکم‌‌تری به دهان یاوه‌‌گویان می‌‌زنند. و از تو ای مادر می‌‌خواهم که بعداز شهادت من گریه مکن، چون دشمنان با گریه کردن تو شاد می‌‌شوند.

و تو هم‌‌چون کوه استوار باش و افتخار کن که توانستی امانت خداوند را صحیح، سالم پس بدهی و توانستی چنین فرزندی را تربیت کنی وآن را فدای اسلام کنی، پس باید به این شهادت فرزند خود افتخار کنی. و تو ای خواهرم، تو هم باید زینب‌‌وار باشی و هیچ ناراحت نباشی از این که برادر تودر راه اسلام فدا شده است و باید افتخار کنی.

و یک پیام به تو ای برادر عزیزم دارم، که هیچ‌‌و‌‌قت از خدا غافل مشو، که واقعاً ما هر چه داریم از خداوند داریم وخودمان هیچ و پوچ هستیم و همیشه کارهایت را خالص کن برای خدا و برای بنده غیرازخدا کار مکن.  و از شما عاجزانه تقاضا می‌‌کنم که هیچ‌‌وقت امام عزیز را فراموش مکنید و همیشه دعا به جان امام کنید. و همین‌‌طور برای رزمندگان اسلام.

و یک پیام به شما دوستان عزیزم دارم که اولاً هیچ‌‌وقت ازیاد خدا غافل مشوید و از امام هم یادتان نرود و همیشه دعا به جان امام کنید و تا آخرین قطره خون خودتان امام را یاری کنید و هیچ‌‌وقت جبهه‌‌ها را خالی نگذارید و در راه خدا جهاد کنید و دشمنان اسلام را از پای درآورید. در ضمن من خیلی خودم را کوچک‌‌تر از آن می‌‌دانم که پیامی به این امت شهیدپرور بدهم. ولی به عنوان یک مسئولیت به گردنم است این را عرض می کنم که:

"امت قهرمان اسلام را یاری کنید و تا  آخرین قطره خونی که در بدن دارید از اسلام دفاع کنید و همیشه امام را یاری کنید و هیچ‌‌وقت امام را تنها نگذارید و همیشه به جان امام دعا کنید و دیگر این که جبهه‌‌ها را خالی نگذارید، تا که دشمنان بتوانند خدای ناکرده به اسلام ضربه وارد کنند. پس همیشه حضور خود را در جبهه‌‌های حق اعلام کنید و چنان درسی به دشمنان بدهید که تا دنیا دنیاست یادشان نرود."

در ضمن از شما خانواده عزیزم تقاضا می‌‌کنم که مقداری روزه دارم برایم بگیرید، که در جبهه بودم و آن‌‌ها را نگرفتم بیست‌‌وپنج روز، روزه برایم بگیرید و یک ماه نماز برایم بخوانید. دیگر بیش از این سر شما را درد نمی‌‌آورم و باز هم می‌‌گویم که از امام یادتان نرود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

گهواره عشق ناب خون می‌‌خواهد

پیمانه حق شراب خون می‌‌خواهد

ای دوست مسلسلی که ایمان به خداست

بارون شرف خشاب خون می‌‌خواهد

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

از عمر ما بکاه بر عمر او افزا

رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما

آمین یا رب العالمین

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.