جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید عباسعلی خراسانی

فرازی از وصیت نامه:
شهید عباسعلی خراسانی

از کلیه برادران و خواهران و مادران و پدران می‌‌خواهم که مرا حلال فرمایید و انتظار و امید و درخواست من از شماها این است که راه امام که راه حسین (ع) و راه خداست را بپیمایند و به هل من ناصر حسین زمان انشاءالله گوش دل بدهند و فرمان بردارید. انشاءالله مادران و پدران همچو نباشید که فردای قیامت سر به زیر و سر افکنده باشید...

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :عباسعلی خراسانی
نام پدر :علی اکبر
تاریخ تولد :۱۳۴۵/۱۰/۰۵
محل تولد :روستای خورزان دامغان
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :دو شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۲۲
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :کربلای ۵
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :خورزان
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای خورزان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

در پنجم دی­ماه صدای فریاد کودکی در روستای کویری خورزان بلند شد. انگار لابه‌‌لای گریه‌‌هایش قول ماندنی کوتاه در زمین را از خدا می‌‌گرفت. با آمدن هر نوزادی هزار آیه محبت بر دل پدر و مادر و اهل خانه نازل می‌‌شود. به شکرانه سلامتش نامش را عباسعلی گذاشتند تا در سایه صاحبان نامش، جوانمردی و مهربانی و بخشندگی و دست‌‌گیری بیاموزد. دم گرم پدر و مادر، در جان کودک می‌‌پیچید و رشد می‌‌کرد. عباسعلی فرزند کویری بود که خداوند با هزاران معجزه از دستان خشک و ترک‌‌خورده‌‌اش گندم می‌‌رویاند.

دوران کودکی‌‌اش گذشت و زمان علم‌‌آموزی فرارسید. تحصیلات دوره ابتدایی را در همان روستا به پایان رساند. شوق کار و کمک به پدر و حضورش در تمام صحنه‌‌ها و مردمی بودنش، سبب شد از ادامه تحصیل منصرف شود. به‌‌همراه برادرش به حرفه آلومینیوم‌‌سازی پرداخت و هر دو استاد این حرفه شدند. دوازده سال داشت وقتی انقلاب پیروز شد. قلب او و تمام مردم و جوانان می‌‌تپید با فریادهای امام و مقتداشان خمینی(ره).

 عباسعلی هم­چنان به کار در کنار پدر و آلومینیوم‌‌سازی مشغول بود که آتش جنگ شعله‌‌ور شد و جوانانی چون او، مشتاق به نبرد علیه باطل؛ اما او هنوز سنش کم بود. اولین اعزامش سال شصت‌‌ویک و به‌‌عنوان یک بسیجی داوطلب بود. مراحل اعزامش تا دو دوره دیگر هم تکرار شد.

سال شصت‌‌وپنج بود و شلمچه و عملیات کربلای ۵٫ او که کربلای ۴ را پشت ‌‌سر گذاشته بود، بی تاب رفتن بود و دریا دریا عشق نوشیده بود. هر لحظه که نفس می‌‌کشید، هجوم گاز خردل جگرش را می‌‌سوزاند؛ اما آتش هجران کجا و سوزش گاز خردل کجا؟!

چه شیرین بود برایش آتشی که او را مهیای پرواز می‌‌کرد! آتشی که در بیست‌‌ودوم دی‌‌ماه سال شصت‌‌وپنج به انتظار دویست‌‌و‌‌سی‌‌وهشت‌‌روزه‌‌اش پایان خوشی داد. عباسعلی نیز مانند اهالی شلمچه نام خود را در ردیف فداییان زهرا(س) ثبت نمود. روستای خورزان هم میزبان برادرانی شد که با هم رفته بودند بر عهدشان ماندند و در یک روز کوچیدند.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

« و قاتلوا فی سبیل الله و اعلموا ان الله سمیع علیم»

جهاد کنید در راه خدا و بدانید که خداوند به گفتار و کردار خلق دانا و شنواست.

اینجانب عباسعلی خراسانی از آن‌‌جا که دفاع از آئین مقدس اسلام را خداوند بر ما واجب نمود و بر ما منت گذاشت که از دین و آئین اسلام حفاظت و حراست و از خون پاسداران رشید صدر اسلام که آن خون  حسین‌‌بن‌‌علی (ع) است باید حفاظت کنیم و همانطوری که خداوند فرمود باید جنگ نمود تا رفع فتنه در کل عالم و همانطوری را که پیامبر اسلام (ص) فرمود که من دو چیز را بین شما می‌‌گذارم و باید آن را حفظ فرمایید یکی قرآن و دیگری عترت من، ای مردم مسلمان باید بدانید که این دشمنان از خدا بی‌‌خبر می‌‌خواهند ما را از قرآن و عترت اهل بیت پیامبر (ص) جدا کنند.

عزیزان به هوش باشید و آگاه‌‌تر باشید که امروز دشمنان اسلام آمریکای جنایتکار که این نوکر سر سپرده مزدور که به نام صدام ظالم است را بر علیه ما تحریک نمود و این ما هستیم که باید جلوی این دشمن سرسخت اسلام را بگیریم و نگذاریم که اسلام عزیز را از ما بگیرد.

ای پیامبر بدان که برای حفظ قرآنت و عترت به‌‌پا خواسته‌‌ایم و امید آن داریم که هرچه زودتر مرقد مطهر سردار رشید اسلام از چنگ دشمنان اسلام آزاد گردد ان‌‌شاءالله. و ای حسینجان ما به عشق تو آمدیم و به عشق تو و به عشق قرآن خدایت رو به سوی جنگ نمودیم و امیدوارم که مرا قبول و مورد شفاعت خودت در فردای قیامت شویم ان‌‌شاءالله.

و اما ای پدر و مادر عزیز شاید که فرزند شایسته و خوبی برای شما نبودم امیدوارم که مرا حلال فرمایید و امیدوارم که با صبر و استقامت مشت محکمی بر دهان یاوه‌‌گویان و از خدا بی‌‌خبران بزنید ان‌‌شاءالله و از خواهرانم می خواهم که همانند زینب کبری (س) در سرزمین کربلا صبر و استقامت بنمایید و بدانید که رضای خدا را حتماً با صبر و استقامت خود به‌‌جا آوردید و از برادران خود می‌‌خواهم که راه مرا ادامه دهند و آن‌‌چنان زندگی کنند که رضای خدا در آن می‌‌باشند و راه خدا را بپیمایید که حق را سعادت و خیر است از کلیه برادران و خواهران و مادران و پدران می‌‌خواهم که مرا حلال فرمایید و انتظار و امید و درخواست من از شماها این است که راه امام که راه حسین (ع) و راه خداست را بپیمایند و به هل من ناصر حسین زمان انشاءالله گوش دل بدهند و فرمان بردارید. انشاءالله مادران و پدران همچو نباشید که فردای قیامت سر به زیر و سر افکنده باشید. بدانید که ادامه دادن راه شهدا رضای خداوند در آن است.  و اگر جنازه ام به دست شما رسید در زادگاهم دفن کنید.

والسلام خداحافظ مورخ  1365/09/30  عباسعلی خراسانی

شهادت عزت ابدی و حیات ابدی است.

« امام خمینی»

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.