جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید شعبان سجادی

فرازی از وصیت نامه:
شهید شعبان سجادی

درود بر تمامي شهيدان از كربلاي حسيني تا كربلاي ايران كه با خون خود ريشه‌‌هاي راستين اسلام را آبياري كردند و در برقراري آن جان خود را فدا كردند.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :شعبان سجادی
نام پدر :احمد
تاریخ تولد :۱۳۴۶/۰۱/۰۳
محل تولد :روستای طزره دامغان
شغل :کارمند آموزش و پرورش
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۰۴
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :کربلای ۴
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :طزره
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای طزره

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

شعبان، فرزند دوم احمد سجادی، سومین روز فروردین‌‌ماه سال هزاروسیصدوچهل‌‌وشش در روستای طزره از توابع شهرستان دامغان دیده به جهان گشود.تحصیلاتش را در زادگاهش شروع کرد و تا سطح دیپلم با نمرات عالی پیش رفت. در دامغان دانشجوی تربیت‌‌معلم شد و تابستان‌‌ها را هم در طزره کارگری می‌کرد تا هزینۀ تحصیل و کرایه اتاقش را فراهم نماید.

در نیم‌‌سال سوم تربیت‌‌معلم مشغول تحصیل بود که قید درس را زد و عازم جبهه گردید. صدوپنج روز در جبهه‌ها با مسؤولیت تک‌تیرانداز حضور داشت.

چهارمین روز دی‌‌ماه سال شصت‌‌وپنج در عملیات کربلای ۴ منطقه شلمچه براثر اصابت ترکش دشمن به ران و پهلویش و جراحات بسیار به شهادت رسید.

سه روز بعد پیکرش در گلزار شهدای روستای طزره دامغان دفن شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل ا... امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون

سپاس بي پايان خداوندي را كه پروردگار عالم وجود، هستي بخش آفريدگان و پديدآوردنده

آسمان‌‌ها و زمين است.

درود فراوان به روان پاك پيامبر برگزيده خدا محمد مصطفي(ص) باد كه نخستين بنده شايسته خدا و افضل پيامبر مقرب او و بهترين آفريده او در رحمت و مكرمت او به سوي جهانيان است و به عترت پاك و معصوم وجود آن مقدس كه از هر آلودگي و ناپاكي منزه و مبرايند و با درود و سلام فراوان به يگانه منجي عالم بشريت حضرت امام زمان(عج) و نايب بر حقش خميني بت‌‌شكن آن پير جماران و قلب تپنده امت و اميد تمامي مستضعفين جهان و امت شهيد پرور انقلاب اسلامي و با درود بر تمامي شهيدان از كربلاي حسيني تا كربلاي ايران كه با خون خود ريشه‌‌هاي راستين اسلام را آبياري كردند و در برقراري آن جان خود را فدا كردند.

هم اكنون چند پيام به شما پدر و مادر عزيزم و برادرم و امت شهيد پرور انقلاب اسلامي دارم كه به قرار زير است . شما اي پدر و مادر عزيزم الان هنوز نمي‌‌دانم عازم كدام جبهه مي باشم ولي ان‌‌شاءا... به هرجبهه‌‌اي كه مي‌‌روم هدفم برچيدن كفر است و هدفم بر عليه آن‌‌هاييست كه در مقابل اسلام ايستاده‌‌اند و از شما پدر و مادر عزيزم خيلي خيلي ممنون هستم كه مرا بزرگ كرديد و به جبهه فرستاديد كه با دشمن خدا و خلق بجنگيم و از شما تنها خواهشي كه دارم اين است كه اگر به خواست خداوند شهادت نصيبم گرديد برايم گريه نكنيد كه من پيش خداي خودم خواهم رفت و اين كه خون من از خون شهيدان از كربلاي حسين تا كربلاي ايران باارزش‌‌تر و رنگين‌‌تر نيست و از شما مي‌‌خواهم براي سلامتي و طول عمر امام دعا كنيد و هميشه به ياد خدا باشيد و در راه خدا قدم برداريد و از شما پدر و مادر عزيزم حلاليت مي‌‌طلبم و از زحماتي كه براي من در طول زندگي كشيده‌‌ايد ارج مي‌‌نهم و از خداوند متعال براي شما اجر و شكيبايي خواستارم.

اما سخني كه با شما برادر عزيزم دارم اين است كه دين خود را نسبت به خالق ادا كن و بار تكليفي كه بر دوش تو نهاده شده است به منزل برسان . وظايف مذهبي خويش را آن چنان كه خواست خداست انجام ده.

باشد كه پروردگار آن‌‌ها را از تو بپذيرد. زنهار كه از امر خدا سرپيچي نمايي يا به محرمات و معاصي دامن خويش را آلوده سازي و از شما برادر عزيزم خواهش مي‌‌كنم كه مرا حلال كنيد كه اگر چنان‌‌چه در طول زندگي براي شما مزاحمت ايجاد كردم اميدوارم مرا ببخشيد و عفو نماييد تا شايد از گناهانم اندكي كاسته گردد.

از آشنايان و اقوام مخصوصاً شما دایي عزيزم و ساير عزيزان حلاليت مي‌‌طلبم و اميدوارم مرا حلال كنيد و خداوند همه شما را موفق و سلامت بدارد خواهشي كه از شما امت حزب‌‌ا… دارم اين است كه پشتيبان رهبر باشيد و از رهبري او اطاعت كنيد و دليرانه در برابر مفسدين و جباران تاريخ با توكل بر خدا ايستادگي كنيد كه نصرت شما در آن است و اين وعده‌‌اي است كه خدا داده است و خوف از خدا در خود بالا ببريد و پشتيبان سرسخت ولايت فقيه باشيد و هميشه در پي حق و حقيقت باشيد و ذكر و هدفتان فقط براي الله باشد چون در اين صورت است كه صراط المستقيم را طي خواهيد كرد جنگ را فراموش نكنيد و آن را يك امر مهم بشماريد.

و اگر شما در صحراي كربلا حضور نداشتيد كه سيدالشهدا را ياري نماييد الان مي‌‌توانيد جوابگوي هل من ناصر سيدالشهدا باشيد و سخن ديگري را كه با بعضي از مردم دارم اين است كه مي‌‌گويند اينها از درس فرار كردند و رفتند شما اين را نمي‌‌دانيد و فهم اين را نداريد كه بفهميد كه به خاطر امر خدا به جبهه‌‌ها رفتيم.

و وصيت ديگر من به امت حزب‌‌ا… اين است كه هر وقت نفسشان اسيرشان كرد به جبهه‌‌ها بيايند با فاتحه و قرآن خواندن و صلوات در هر روز جمعه اين گناهكار را شاد كنيد و نكته ديگر اين كه امام را تنها نگذاريد و از رهبري او اطاعت كنيد و به خانواده‌‌هاي شهدا سر بزنيد و به ديدار معلولين و مجروحين برويد و هركس با انقلاب امام مخالف است مديون هستيد كه بگذاريد در تشييع جنازه من بيايد و مديون هستيد كه با هر فاميل ضد انقلاب در رابطه باشيد چه دوستان و چه آشنايان در آخر سفارشي كه به شما پدر و مادر عزيز و برادر و ساير عزيزان دارم اين است كه راضي نيستم كه به خاطر من خودتان را به خرج بيندازيد و آن خرجي را كه به خاطرمن  مي‌‌خواهيد ختم كنيد براي جبهه بفرستيد.

والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.