جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید سید مهدی سیادت

فرازی از وصیت نامه:
شهید سید مهدی  سیادت

دوستان محصلم تحصيل را بهانه خود نسازند ببينند مملكت به چه چيز احتياج دارد تحصيلاتتان را براي خدا انجام دهيد اگر به جايي رسيديد مغرور نشويد كه باعث سرافكندگي شما خواهد شد نماز جماعت را به پاي داريد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :سید مهدی  سیادت
نام پدر :سید ابوالقاسم
تاریخ تولد :۱۳۴۵/۰۲/۲۰
محل تولد :تهران
شغل :دانشجو
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :فرمانده دسته پیاده
سن :۱۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۳/۱۲/۲۴
محل شهادت :شرق دجله
نام عملیات :بدر
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

سید مهدی در سال هزاروسیصدوچهل‌‌وپنج در تهران به دنیا آمد. پدر و مادرش، سیدابوالقاسم و هاجر نام داشتند. به‌‌خاطر هم‌‌زمانی با ولادت امام‌‌زمان(عج) مهدی نام گرفت. وی از همان دوران کودکی به‌‌همراه پدر و مادر خود به مسجد می‌رفت و در مراسم عزاداری شرکت می‌کرد.

دوره ابتدایی را در مدرسه نهضت‌‌ اسلامی دامغان، دوره راهنمایی و دبیرستانش را در مدرسه شهید اختری و مجتمع امام ‌‌خمینی(ره) گذراند. درسش را ادامه داد و در رشته فیزیک دانشگاه مشهد قبول شد. به‌‌علت رفتن به جبهه نتوانست به دانشگاه برود و درسش را ادامه دهد.

دهم تیرماه هزاروسیصدوشصت‌‌ودو از طریق بسیج‌‌ به جبهه اعزام شد. مدت سیصدوبیست‌‌وشش روز در جبهه فعالیت داشت و در آخرین مأموریتش به‌‌‌‌‌‌‌‌عنوان کمک‌‌‌آرپی‌‌‌جی‌‌‌زن نقش ایفا کرد. سرانجام بیست‌‌وچهارم اسفندماه هزاروسیصدوشصت‌‌وسه در شرق‌‌دجله در عملیات بدر به‌‌علت اصابت ترکش به سر به شهادت رسید. مدفنش در گلزار شهدای دامغان است.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

انا لله و انا اليه راجعون

سلام عليكم .با سلام و درود بر امام زمان شفاعت كننده شهيدان و نايب بر حقش امام روح الله شاهد شهيدان كربلاي ايران و با سلام بر شهيدان انقلاب و جنگ تحميلي اين شافعان ملت اسلام . سلام بر ملت شهيدپرور ايران به خصوص مردم عزيز و گرامي دامغان كه اين‌‌گونه فرزندان خود را به سوي جبهه‌‌ها روانه مي‌‌كنند تا شايد شفيعي براي خود در آخرت داشته باشند. اين بنده حقير و ذليل خدا سيد مهدي سيادت نام پدر سيد ابوالقاسم دارنده شماره شناسنامه 1185 صادره از تهران با اعتقاد داشتن به يگانگي خداوند متعال و ايمان به رسول خدا و اعتقاد به ائمه اطهار و قبول داشتن قرآن به عنوان آخرين كتاب آسماني و اعتقاد داشتن به اسلام به عنوان آخرين دين.

من با توجه به فرمان امام  و رهبر كبير انقلاب به پا خاستم  و هيچ‌‌گاه با تبليغات سوء اين راه را انتخاب نكردم و تا آخرين نفس و آخرين قطره خون در اين راه جانبازي خواهم كرد تا هنگامي كه خداوند مرا لايق شهادت دانست و جان ناقابل مرا ستاند من خود را در مقامي نمي‌‌بينم كه شايستگي پيام دادن به شما ملت شهيد پرور را داشته باشم ولي بر حسب وظيفه نكته‌‌اي چند را متذكر مي‌‌شوم.

1- هميشه و در تمام هنگام پشتيبان ولايت فقيه بوده و در خط ولايت قرار بگيريد. 2- دل امام را به درد نياورده و هميشه دعا گوي امام باشيد. 3- نمازهاي جماعت و جمعه را به پا داريد كه اصل پيروزي ما را تشكيل داده است. 4- هرگز بر پيروزي‌‌هاي بسيار خود مغرور نشويد كه مايه شكست شما خواهد بود. 5- به دنيا دل نبنديد و كارهايتان را فقط به فقط براي خدا انجام دهيد و دنيا را بهانه نسازيد كه از آخرت غافل خواهيد شد و اين غفلت را جبران نتوان كرد.

و حال پدر و مادر عزيزم شما خود مي‌‌دانيد كه من از شهيدان صدر اسلام تاكنون، شهيداني چون علي‌‌اكبرها ، قاسم‌‌ها، بهشتي‌‌ها بهتر نيستم و به مراتب مقامي بس كمتر و پايين تر دارم پس از شما  مي‌‌خواهم  كه در مرگ من زياد خود را ناراحت نكنيد كه از ثواب اخروي شما كاسته خواهد شد.

پدر عزيز تو خود با راه من يعني راه امام من موافق بودي و هستي پس آن را ادامه بده كه پايان آن ختم به بهشت است مرا حلال كن. مادر گرامي از تو مي‌‌خواهم كه از شهادت من خشنود باشي و بر آن افتخار كن تا شايد خداوند گناهانت را ان‌‌شاءالله بيامرزد. حلالم كن مادر عزيز.

خواهرانم وصيت من بر شما حفظ حجاب و زينب‌‌گونه بودن است و نماز را به پاي داريد كه ستون دين است وصيت من بر همكلاسي‌‌ها و دوستان محصلم اين است كه تحصيل را بهانه خود نسازند ببينند مملكت به چه چيز احتياج دارد تحصيلاتتان را براي خدا انجام دهيد اگر به جايي رسيديد مغرور نشويد كه باعث سرافكندگي شما خواهد شد نماز جماعت را به پاي داريد به نماز جمعه حتما برويد طبق وصيت امام حتماً قرآن را بخوانيد پيام من به دشمنان اسلام اين است كه ديگر فاتحه كفر و شرك و نفاق را بخوانند كه اسلام سفره اين ابر جنايتكاران را از زمين بر خواهد چيد كه ديگر ظلم بر زمين نماند.

ما شيشه ايم باك نيست از شكست *** شيشه چو بيشتر شكند تيزتر شود

وقت آن آمد كه من عريان شوم *** جسم بگذارم سراسر جان شوم

اقتـلـونـي اقتـلـونـي يـا ثقــات *** اجتــذب قلبـي وجــدلي بـالقــا

يك ماه روزه قرض دارم كه تقاضا دارم برايم بگيريد پدرم در تمام موارد بر من اختيار تام دارد. اشهد ان لا اله الاالله. اشهد ان محمد رسول‌‌الله. اشهد ان علی ولی‌‌الله. در پايان از تمام ملت شهيد پرور و امام امت حلاليت مي‌‌طلبم. خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار.

 والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

بنده حقير خدا سيد مهدي سيادت 62/12/06

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.