جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید سید مجتبی شمسی نژاد

فرازی از وصیت نامه:
شهید سید مجتبی  شمسی نژاد

مي‌‌رويم به ياري الله و رهبري امام عزيز پرچم اسلام را بر سراسر گيتي به اهتراز درآوريم و به قول امام انقلاب حق را صادر كنيم و نسيم حق را به مشام حق‌‌جويان تشنه عالم تحت سلطه كفر برسانيم و در اين راه بايد گذشت داشت تا به پيروزي برسيم

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :سید مجتبی  شمسی نژاد
نام پدر :سید عباس
تاریخ تولد :۱۳۳۷/۰۲/۰۲
محل تولد :روستای خورزان دامغان
شغل :کشاورز
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۶ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۳/۱۲/۲۴
محل شهادت :شرق دجله
نام عملیات :بدر
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :خورزان
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای خورزان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

 

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

از اهالی اردیبهشت بود و از عشیره عاشوراییان. فرزند سیدعباس. لیلازاده‌ای که خون مجنون در رگ‌هایش می‌دوید. سیدمجتبی در خانواده نه‌نفره خود در خاک شور کویری خورزان دامغان در کنار پدر بذر همت می‌کاشت و محصول شیرین غیرت برمی‌داشت. درس جهد پدر او را برای اولین بار راهی جهاد کرد تا تجربه اولین حضورش در جبهه قرین مبارزه پشت خاک‌ریز بی‌سنگری‌ها باشد.

سیدمجتبی در آخرین اعزام، آرزوی دیدن بزرگ‌سالی فرزندش را در کوله‌بار مردانگی‌هایش بست و عازم آزمون بدر شد تا در شرق دجله که با زلف فرات گره‌ خورده است به جریان جوشان عاشورا بپیوندد. مجتبی هفتادویک روز کوله‌‌اش را با تمام اندوخته‌‌اش که همان رنج و نبرد و صبوری بود، به حرمت بال‌‌های آسمانی‌‌اش با پای جان به آخر رساند.

پیشانی‌بند «یازهرا» گنج گمنامی را بیش از ده سال در دست خوش‌نامی‌اش گذاشت تا سرانجام بچه‌های گردان‌های تفحص در مردادماه هفتادوچهار آخرین لبخندهای او به شهادت را در شرق دجله یافتند و سنگینی داغ و سبکی تابوتش را برای تشییع در زادگاهش به گلزار شهدای خورزان دامغان رساندند.

سنگ مزارش تا همیشه شناسنامه بهار او در اسفند هزاروسیصدوشصت‌وسه است.

دیروز اگر سوخت ای دوست غم برگ‌وبار من و تو

امروز می‌آید از باغ بوی بهار من و تو

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالي

با عرض سلام به حضرت ولي‌‌عصر منجي عالم بشريت(عج) حجت و نايب برحق او امام امت رهبر كبير انقلاب.

و سلام  و درود بر ارواح طيبه شهداي اسلام  و رزمندگان كفر ستيز و سازش‌‌ناپذير و پرورده مكتب سرخ

حسين(ع) « و مالكم لا تقاتلون في سبيل الله و المستضعفين »

چه شده است شما را كه در راه خدا پيكار نمي‌‌كنيد و از مستضعفين كه از شما كمك مي‌‌خواهند دفاع نمي‌‌كنيد اي تربيت شدگان مكتب حضرت رسول(ص) اي بازماندگان من، بنا بر قول آيه شريفه فوق از قرآن كريم در شرايطي كه اسلام و مسلمين، خطر مشركين و منافقين قرار گرفته و در مظلوميت خاص كه همه جهان كفر با توجه به مشاهده حقيقت حكومتش باز هم بر عليه اين مكتب انسان‌‌ساز متحد شده‌‌اند و در صددند كه ارزش‌‌هاي بدست آمده از خون هزاران شهيد اين ديار را از بين برده و يكي از حربه‌‌هايشان بعد از همه رضالت‌‌هاي بر ملا شده‌‌شان علم كردن صدام بر عليه اسلاميان بود و بر من بود كه همچو ديگر برادران همرزمم در اين شرايط حساس دست از زندگي و دنيا كشيده و براي نابودي خصم دون عازم(جبهه) گرديدم و هم اينك نيز افتخار اين را دارم كه در صف مجاهدان آزاده و حق طلب قرار گرفته‌‌ام و مي‌‌رويم به ياري الله و رهبري امام عزيز پرچم اسلام را بر سراسر گيتي به اهتراز درآوريم و به قول امام انقلاب حق را صادر كنيم و نسيم حق را به مشام حق‌‌جويان تشنه عالم تحت سلطه كفر برسانيم و در اين راه بايد گذشت داشت تا به پيروزي برسيم و با زيارت كربلاي حسين(ع) به آغوش شما برگرديم و ما چون امام حسين(ع) مولايمان پيروز مي‌‌گرديم و از تحت سلطه بيگانگان بي‌‌وطن مزدور و اياديان شيطان خارج مي‌‌شويم و تسليم  نمي‌‌پذيريم انسان اين‌‌گونه در هر دو صورت پيروزي نصيبش گشته و طبق فرموده امام حسين(ع) انساني است آزاده.

خود شما خانواده محترم هم دقت داشته باشيد در هر دو شرايط سرفراز هستيد زيرا رزمنده‌‌اي را درآغوش و دامان خود پرورش داده‌‌ايد كه دشمنان دين ما را به وحشت انداخته است و فرداي قيامت هم افتخار مي‌‌كنند اما بايد استمرار داشته باشند و در جهت هدفي  كه بر دوش داريد حركت نماييد. امام زمان(عج) و امام ، انقلاب و شهداي انقلاب را از خود راضي داشته باشيد كه همانا رضايت خداوند با رضايت آن‌‌ها تعلق مي‌‌پذيرد. به اميد زيارت كربلاي حسين(ع) و نجف(ع) و كاظمين(ع) و پيروزي اسلاميان به رهبري انقلاب.

سید مجتبی شمسی نژاد جان نثار مكتب اسلام

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.