جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید سید علی حقایقی

فرازی از وصیت نامه:
شهید سید علی حقایقی

انسان بايد صفات خداگونه را در روى زمين پيدا كند همان‌‌طورى كه خدا بخشنده و الرحم الراحمين است و يا صفت ديگر خداوند كه ستار العيوب است شما همه عيب‌‌هاى يكديگر را بپوشانيد و از همديگر عيب‌‌جويى نكنيد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :سید علی حقایقی
نام پدر :سید حسین
تاریخ تولد :۱۳۴۵/۰۲/۰۶
محل تولد :روستای حیدرآباد دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۷ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۲/۱۲/۱۷
محل شهادت :جزیره مجنون
نام عملیات :خیبر
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :حیدرآباد
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای حیدرآباد

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

پدرش سیدحسین، سلاله پاک حضرت زهرا(ع) بود و زادگاهش حیدرآباد از توابع شهرستان دامغان. هشتمین فرزند خانواده در سال هزاروسیصدوچهل‌‌وپنج به دنیا آمد.

دوران ابتدایی را در همان‌‌جا پشت سر گذاشت. اواخر دوره راهنمایی او مصادف بود با شکل‌گیری انقلاب.

خیلی وقت‌‌ها به اسم مدرسه بیرون می‌رفت و پنهانی در راه‌‌پیمایی‌های اوایل انقلاب شرکت می‌کرد.

 با ثبت‌نام در هنرستان در رشته برق، ادامه تحصیل داد. با صدور فرمان امام(ره) برای حضور در جبهه، درس را رها کرد و حدود دو ماه را در کردستان گذراند.

بار دوم در بیست‌‌وپنجم بهمن سال شصت‌‌ودو به جبهه اعزام شد و پس از بیست‌‌وسه روز حضور داوطلبانه، سرانجام هفدهم اسفند در عملیات خیبر، جزیره مجنون این پرنده شیدا با اصابت ترکش به سر از قفس تن رها و تا بارگاه بی‌‌نهایت رب به پرواز درآمد. مزار این شهید عزیز در زادگاهش است.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم رب الشهدا والصدیقین

به پدر و مادرم وصيت مى‌‌كنم اگر بنده لياقت شهادت را پيدا كردم در مجالس بنده روزهاى سوم و يا هفتم و يا چهلم گريه نكنند و هر جمعه به سر مزارم بيايند اميدوارم كه برادران و خواهرانم پيرو راه  اينجانب باشند و نگذارند اسلام تنها  بماند در ضمن خواهرم مانند زينب حجاب خود را حفظ كند  و پيام رسان خود شهدا باشد ان‌‌شاءالله.

ناگفته نماند از زحمات پدر و مادر بسيار تشكر مى‌‌كنم و اگر در زندگى هم شما را ناراحت كرده ام  ان‌‌شاءالله ما  را مى‌‌بخشيد و همينطور برادران و خواهران اينجانب. ابتدا از دوستان و آشنايان و مربيان و معلمان و كساني كه نسبت به بنده حق دارند از همگى آنان طلب عفو و بخشش مى‌‌نمايم چرا كه انسان بايد صفات خداگونه را در روى زمين پيدا كند همان‌‌طورى كه خدا بخشنده و الرحم الراحمين است و يا صفت ديگر خداوند كه ستار العيوب است شما همه عيب‌‌هاى يكديگر را بپوشانيد و از همديگر عيب‌‌جويى نكنيد. همين‌‌طور عزيزان پشت سنگر را رها نكنند و جبهه‌‌ها را  فراموش ننمايند و امام را تنها نگذايد و هميشه ايشان را دعا نماييد.

سید علی حقایقی 61/05/11

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.