جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید سید رضا حسینی پور

فرازی از وصیت نامه:
شهید سید رضا حسینی پور

امید عفو و بخشش از خدای منان را دارم و در این راهی که گام برداشته‌‌ام از خدای خود مسئلت دارم هرچه صلاح می‌‌داند مقرر فرماید که من نیز رضا به رضای اویم. باری اولین توصیۀ من به کسان وخویشان است که در مرگ من روی خود نخراشند و صبر وبردباری را پیشه خود سازند که خدای کریم با صابران است.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :سید رضا حسینی پور
نام پدر :سید ابوالقاسم
تاریخ تولد :۱۳۳۳/۰۸/۲۳
محل تولد :دامغان
شغل :کارمند دادگستری
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تخریب چی
سن :۲۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۲/۰۱/۲۳
محل شهادت :فکه
نام عملیات :والفجر ۱
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

اواسط پاییز هزاروسیصدوسی‌‌وسه بود که خدا گل وجود سیدرضا را شکوفا کرد. سیدرضا در هُرم نفس مادر و زیر سایۀ سبز پدر درس انسانیت، غیرت و مسلمانی آموخت. رشد کرد، بالید و بالغ شد. نوجوان بود که به تهران رفت. کار کرد و در کنارش درس خواند و سپس به استخدام دادگستری تهران درآمد.

سیدرضا خوش‌خو و خوش‌اخلاق بود و درعین‌‌حال در حساب و کتاب دقیق. بیهوده و بلند نمی‌خندید. در کار و مسئولیتش جدی بود و در رفتار با دوستان و خانواده بسیار مهربان. تا مادر زنده بود پرستار مادر بود و بعد از فوت مادر رزمندۀ جبهۀ جنگ حق علیه باطل. می‌گفتند در جبهه مسؤول  توپ‌‌خانه بوده و پس از آن تخریب‌‌چی.

سرانجام بیست‌وسوم فروردین هزاروسیصدوشصت‌ودو در عملیات والفجر ۱ در منطقه فکه به علت اصابت ترکش به سر به شهادت رسید. گل‌های روییده بر مزار سیدرضا در فردوس رضای دامغان تا قیامت عطر یاد او را در گوش نسیم زمزمه خواهند کرد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

« وصيت نامه شهيد سیدرضا حسینی‌‌پور »

عضویت : بسیجی

تاريخ شهادت :1362/01/13

محل شهادت : فکه

« الحمدلله رب العالمین و الصلاه و اللهم علی خیر خلقه محمد و آله الطاهرین و لعنته الله علی اعدائهم اجمعین»

اینجانب سیدرضا حسینی‌‌پور متولد سال 1333  شماره شناسنامه 283 دامغان فرزند ابوالقاسم در کمال صحت و سلامتی و عباسعلی شیخ‌‌الاسلامی فرزند حسین که پسردایی‌‌ام می‌‌باشد به عنوان وصی خود انتخاب نموده و امید عفو و بخشش از خدای منان را دارم و در این راهی که گام برداشته‌‌ام از خدای خود مسئلت دارم هرچه صلاح می‌‌داند مقرر فرماید که من نیز رضا به رضای اویم.

باری اولین توصیۀ من به کسان وخویشان است که در مرگ من روی خود نخراشند و صبر وبردباری را پیشه خود سازند که خدای کریم با صابران است.

2 . کسان من به هیچ‌‌عنوان حق دریافت هیچ‌‌گونه مبلغ و کمکی را به عنوان حق شهید و غیره مستعمرۀ حقوق و هر نوع کمکی را ندارند. خلاصه کلام مبلغ 600000 ریال که عبارت از شصت هزار تومان می‌‌باشد نزد آقای نعمت‌‌الله مرتضوی به عنوان رهن در مورد خانه می‌‌باشد که از مبلغ مذکور 300000 ریال که عبارت از سی هزار تومان می‌‌باشد به آقای سیدعلی    حسینی‌‌پور برادرم تعلق دارد که به عنوان قرض به اینجانب پرداخت کرده بوده است در حساب صندوق قرض‌‌الحسنه مبلغ 545000 ریال موجود است و مقداری هم در حساب بانکی‌‌ام می‌‌باشد که باید جمعاً 1450000 ریال که عبارت از یکصد و چهل و پنج هزار تومان می‌‌باشد به عنوان امانت نزد من بوده و متعلق به برادرم سیدعلی می‌‌باشد پس از کسر بدهی‌‌ها و پرداخت‌‌ها مبلغ سی‌‌هزار ریال به عنوان ردمظالم، بیست هزار ریال به عنوان خمس، مبلغ 50000 ریال بابت خرج دفن و به مدت 5 سال نماز و روزه اختصاص داده می‌‌شود.

پس از فروش یخچال و تلویزیون رادیوضبط و رادیو و بخاری مابقی نیز بابت کارهای عام‌‌المنفعه اختصاص دارد. دوربین و دیگر متعلقات به برادرم سیدعلی تعلق می‌‌گیرد. فرش‌‌ها را به مسجد بلوارجنوبی دامغان (صاحب‌‌الزمان) تحویل، کتاب‌‌هایم را به یکی از کتاب‌‌خانه‌‌ها تحویل و قرآن‌‌ها نیز متعلق به مسجد بلوارجنوبی دامغان تعلق دارد. محل دفنم نیز شهرستان دامغان می‌‌باشد.

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.