جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حمیدرضا محمودزاده

فرازی از وصیت نامه:
شهید حمیدرضا محمودزاده

با سلام بر شهيدان اسلام، عزيزاني كه با ايثار خون پاكشان درخت پر بركت انقلاب اسلامي را آبياري كردند و با درود بر شما امت شهيد پرور شما كه در راه پيروزي اسلام از ايثار جان و مال خود دريغ ننموديد، شما كه به حق به كلمه امت واحده عينيت كامل بخشيديد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حمیدرضا محمودزاده
نام پدر :اسماعیل
تاریخ تولد :۱۳۴۶/۰۲/۱۰
محل تولد :روستای امام آباد دامغان
شغل :روحانی
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :کمک آر پی جی زن
سن :۱۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۴/۰۳/۱۹
محل شهادت :طلائیه
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر و صورت

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :امام آباد
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای امام آباد

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

آقای اسمعیل محمودزاده و همسرش زهرا، نام پنجمین فرزند خود را حمیدرضا گذاشتند. سال هزاروسیصدوچهل‌وشش بود که روستای امام‌‌آباد پذیرای جدیدترین ساکن خود شده بود. حمیدرضا دوران ابتدایی را در زادگاهش گذراند. سپس برای ادامۀ تحصیل در علوم حوزوی وارد حوزۀ علمیۀ فتحعلی‌‌بیک در دامغان شد. مدتی بعد برای اعزام به جبهه به بسیج اعلان آمادگی نمود و تا مدتی در آنجا فعالیت نمود.

شانزدهم آذر سال شصت‌وسه بود که از طریق سپاه دامغان به تیپ ۲۸ صفر اعزام شد. برای دومین بار، در سی‌امین روز فروردین سال شصت‌وچهار به جبهه رفت که در نوزدهم خردادماه همان سال در منطقۀ طلاییه براثر اصابت موشک دشمن، آن‌‌قدر از ناحیۀ سر و صورت و گلو ترکش خورد که کارت شناسایی‌اش اولین ملاک شناسایی‌اش شد.

مدتی بعد روستای امام‌‌آباد بار دیگر پذیرای حمیدرضای تازه­تولدیافته بود. گلزار شهدای امام‌‌آباد از همان سال پیکر مطهرش را در آغوش خود گرفته است.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

انا لله و انا اليه راجعون: همه از خداييم و همه به سوي او باز مي‌‌گرديم.

به نام الله پاسدار حرمت خون شهيدان. خدايي كه ياري كننده مستضعفان و مصلحان و در هم كوبنده ستمگران و ظالمان است و با سلام و درود بر مهدي موعود يگانه منجي عالم بشريت و با درود بر نايب بر حقش امام روح‌‌ا... و با سلام بر شهيدان اسلام، عزيزاني كه با ايثار خون پاكشان درخت پر بركت انقلاب اسلامي را آبياري كردند و با درود بر شما امت شهيد پرور شما كه در راه پيروزي اسلام از ايثار جان و مال خود دريغ ننموديد، شما كه به حق به كلمه امت واحده عينيت كامل بخشيديد.

اما بعد در ابتدا روي سخنم با شما برادران حزب‌‌الله و پيروان خط سرخ روح‌‌الله است به وصيت مولا علي(ع) عمل نماييد كه شما را به تقواي الهي و نظم در كارها امر نموده است. اي برادران رهنمودهاي امام امت را سرلوحه زندگي خود قرار دهيد و جبهه‌‌ها را خالي نگذاريد و لحظه‌‌اي از مرگ غافل نباشيد.

و شما اي خواهران، سفارش من به شما حضرت زهرا مي‌‌باشد كه شما را به حفظ حجاب امر كرده است. اي عزيزان و اي برادران راهتان راه شهدا، هدفتان خدا و وسيله شما براي رسيدن به اين هدف جهاد در راه خدا باشد. اي هموطنان اگر خدا مرا به ميهماني خود طلبيد آن‌‌هايي كه پيرو رهبر و رهرو شهدا نيستند در تشييع جنازه من شركت نكنند كه (انا بري منه). بگذاريد كه همه جسدم را ببينند تا منافقان بدانند كه اگر پيكرهاي ما قطعه قطعه هم كه شود حرف و هدف ما خداوند است.

و اما شما اي پدر و مادرم از شما تشكر مي كنم، كه توانستيد فرزندي چون من را تربيت كنيد و اين امانت حقير را به صاحبش بر گردانيد. بر مرگ من نگرييد كه گريه شما باعث خوشحالي دشمنان است و من مي‌‌روم تا خانه ابدي را براي شما آماده كنم، امام را دعا كنيد و راه شهيدان را ادامه دهيد. و اما شما اي طلاب محترم: راهتان راه بهشتي‌‌ها و با هنرها باشد كه آينده اين انقلاب به دست شماست در پايان از همه شما طلب آمرزش مي‌‌كنم و از پدر و مادرم مي‌‌خواهم كه نمازهاي قضا شده مرا بخوانند و از خداوند براي من طلب آمرزش كنيد.

خداوندا : حزب‌‌ا‌‌… را تحت رهبري روح‌‌ا… كه در لشگر جندا… بر عليه عدوا… مبارزه مي‌‌كنند ياري بفرما.

آمين خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار.

حميدرضا محمودزاده

یک دیدگاه برای “شهید حمیدرضا محمودزاده”

  1. محمودزاده گفت:

    چقد جای خالی ات بیش از پیش احساس می شود…کاش بودی و مرحم دلتنگی های مادر و پدر میشدی…

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.