جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسین کوثری

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسین کوثری

1) تقوا که سرآمد همۀ کارهاست. 2) تلاوت قرآن را از دست مده و یاد خدا بسیار کن که که تو را در آسمان یاد کنند و در زمینی روشن و نورانی باشی.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسین کوثری
نام پدر :علی اصغر
تاریخ تولد :۱۳۳۵/۱۱/۲۲ 
محل تولد :شاهرود
شغل :کارگر مغازه
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :تک تيرانداز
سن :۲۳ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۵۹/۰۸/۱۲
محل شهادت :کرخه نور
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش خمپاره

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :شاهرود
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای شاهرود

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

حسین فرزند علی‌‌اصغر در بیست‌ودومین روز از یازدهمین ماه سال ‌هزاروسیصدوسی‌وپنج در شهرستان شاهرود، در خانواده‌ای متوسط، مؤمن و زحمت‌کش به دنیا آمد. در دامن پاک مادر و آغوش گرم پدر آرام‌‌آرام بالید و قد کشید و تا کلاس ششم ابتدایی را در شهرستان شاهرود درس خواند. بعد از آن با وجود سن‌‌وسال کمی که داشت به دنبال کار و کسب معاش رفت.

دوران پرشور و نشاط نوجوانی و جوانی را سپری کرد و سال ‌هزاروسیصدوپنجاه‌وچهار به خدمت سربازی رفت. سال‌های اوج‌گیری انقلاب اسلامی فرارسید و او نیز مانند بسیاری از جوانان میهنش در تظاهرات همراه مردم شهرش شرکت می‌کرد و ندای آزادگی سر می‌داد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ‌هزاروسیصدوپنجاه‌وهشت با دختری از سلالۀ سادات از شهرستان دامغان ازدواج کرد. حسین حالا برای خودش کسب‌‌وکاری راه انداخته بود و امورات خانواده‌اش را از طریق یک مغازۀ خواربارفروشی می‌گذراند. او ذاتاً فردی پرتلاش و سخت‌کوش در عین حال قانع و راضی بود. به نماز اول ‌‌وقت اهمیت می‌داد.
بسیار باایمان و باحجب‌‌وحیا بود. با شروع جنگ تحمیلی و یورش ددمنشانه دشمنان به وطن عزیزتر از جانش درنگ را جایز ندانست و با وجود داشتن همسر و یک فرزند سه‌‌ماهه داوطلبانه به صفوف دلاورمردان غیور میهنش پیوست و در دوازدهمین روز از آبان سال ‌هزاروسیصدوپنجاه‌ونه در منطقه کرخه نور براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و پیکر پاکش در گلزار شهدای شاهرود دفن شد.


“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب حسین کوثری فرزند علی‌‌اصغر در کمال صحت و سلامت مبادرت به نوشتن این وصیت‌‌نامه در حضور برادرم محمدعلی در تاریخ 1359/07/05 نمودم. 1 . کلیۀ اموال منقول و غیرمنقول پس از کسر مهریه همسرم مابقی به تنها فرزندم مژگان کوثری برسد. 2. به فرزندم سفارش می‌‌کنم که در همه حال خدا را در نظر بگیرد و به پدر و مادر و بستگان احترام و نیکی نماید و امید دارم فرزندم این چند پند از حضرت رسول(ص) را به کار گیرد.

1) تقوا که سرآمد همۀ کارهاست.

2) تلاوت قرآن را از دست مده و یاد خدا بسیار کن که که تو را در آسمان یاد کنند و در زمینی روشن و نورانی باشی.

3) جهاد در راه خدا را فراموش مکن.

4)همیشه به زیردست بنگر نه بالادست تا نعمت‌‌هایی که خدا داده حقیر نشماری.

5) در کارهای خدایی از ملامت کسی نهراس.

6) همیشه به یاد خدا باش و نماز را به پا دار تا رستگار شوی و زندگی دنیوی را به آخرت ترجیح نده زیرا آخرت بهتر و پاینده‌‌تر است.

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.