جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسین شیرپور

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسین  شیرپور

برادران و خواهران عزيزم در حفظ اسلام کوشا باشيد و نگذاريد زالو صفتان خفاشان شب و كسانى كه ظلمت آن‌‌ها را فرا گرفته با نقشه‌‌ها و توطئه‌‌هاى خود آن را خدشه‌‌دار كنند مواظب ابرقدرت‌‌ها باشيد كه هر روز و هر ساعت و هر دقيقه در فكر از بين بردن اين انقلاب هستند

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسین  شیرپور
نام پدر :رحمت اله
تاریخ تولد :۱۳۴۳/۰۳/۲۰
محل تولد :دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :آرپی جی زن
سن :۱۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۸/۱۱
محل شهادت :عین خوش
نام عملیات :محرم
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت تیر به قلب

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

بیستم خرداد سال چهل‌‌‌وسه، به ارادۀ خالقش چشم‌‌‌هایش را گشود تا در عالم خاک نفس بکشد.

آمدن نوزاد در ماه محرم، رحمت‌‌‌الله را بر آن داشت تا نام فرزند را به حرمت ندای «هل من ناصر ینصرنی» مولایش حسین، حسین برگزیند. حسین در خیمه‌‌‌گاه مولایش رفته‌‌‌رفته تنش جان شد و جانش جانان. پس از آن پای در راه نهاد که باید بی‌‌‌سر و پا و ‌‌‌تن می‌‌‌رفت. از خود گذشت تا به ملکوت رسید.

حسین کودکی‌‌‌اش را در کنار خانواده در دامغان گذراند. تحصیلاتش را تا سوم متوسطه گذراند. از آن پس بسیجی عاشق شد و پای در میدان گذاشت. با جوانان شهر مشتاقانه در عرصه‌‌‌های مختلف انقلاب حضور فعال داشت.

او که بر سفرۀ پدر نان حلال خورده بود و در رگ‌‌‌هایش خون غیرت جریان داشت، پس از آغاز جنگ، از طریق سپاه راهی میدان شد. در منطقۀ عملیاتی عین‌‌‌خوش در کنار یاران و دوستان مبارزش عطر بهشت مشام جانش را نوازش می‌‌‌داد.

عملیات محرم او را تا حوالی کوی دوست برد و بی‌‌‌تاب لحظه دیدارش کرد. در یازدهم آبان‌‌‌ماه شصت‌‌‌ویک ثانیه‌‌‌ها بی‌‌‌تاب عروج حسین بود و حسین بی‌‌‌تاب دیدار. قلب این آرپی‌‌‌جی‌‌‌زن با غیرت، آماج گلوله‌‌‌های دشمن قرار گرفت و در ماه محرم، به کاروان عاشوراییان پیوست و ردای سرخ عاشقی را با اشتیاق بر تن کرد. پیکر پاکش در فردوس شهیدان شهر دامغان آرام گرفت.  

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم رب الشهدا و الصدیقین

بسم الله الرحمن  الرحيم

« الهم الجعنى من  جندك  هم الغالبون و اجلعنى  من  حزبك ما حزبك  هم  المفلحون و

الجعنى من اولئك فان اوليائك  لا  خوف  عليهم و لا هم يحزنون »

خداوندا مرا از لشگريان خود قرار بده كه همانا لشكر تو پيروز و غالب است پروردگارا مرا از

حزب خودت قرار بده همانا حزب تو فلاح و رستگاران هستند خداوندا  مرا از دوستان خودت

قرار بده كه همانا دوستان تو از هيچ ترسى واهمه‌‌اى ندارند.

با شكرگزارى به درگاه پروردگار متعال و با صلوات به  رسول خدا حضرت محمد(ص)  و اهل بيت او و با سلام خدمت منجى عالم بشريت ياور رزمندگان امام زمان و با سلام و درود خدمت رهبر كبير انقلاب و فرمانده كل  قوا و نايب بر حق امام عصر كه با رهبرى خود آن‌‌چنان اسلام را زنده كرد  كه پيامبر و امام حسين كردند و سلام و درود و آرزوى پيروزى براى رزمندگان اسلام  و امت حزب‌‌الله و سلام بر شهيدان و خاندان آ‌‌ن‌‌ها و سلام بر معلولين و مجروحين و خاندان آن‌‌ها و سلام بر رزمندگان و خاندان آنان.

وصيت‌‌نامه الحقير حسين شيرور فرزند رحمت‌‌الله به شناسنامه 7 ساكن دامغان. وصيتى ندارم كه بكنم اما آنچه اسلام بر عهده من گذاشته انجام مى‌‌دهم چون كه قابل وصيت كردن نيستم اما هدف از آمدنم به جبهه حق عليه باطل اين بود كه توانسته باشم دين خود را به اسلام و  قرآن ادا كرده باشم از آنچه كه اسلام دين حق و جهان‌‌گستر است و توسط پيامبر براى نجات مردم آورده‌‌شد و براى تحقق بخشيدن به آن چقدر زحمت و مشقت كشيد و ادامه تحقق آن را به امامان سپرد و ائمه هم با نثار جان خود و ريختن خون خود اين امانت را نگهدارى و تحقق بخشيدن امام حسين با وجود كمبود ياور در مقابل كفر يزيدى ايستادگى كرد و عاشورا را به وجود آورد و بهترين يارانش و حتى تمام يارانش را در آن روز هديه اسلام كرد و خودش هم در آخر فداى قرآن و اسلام كرد و اما با كشته شدنش اسلام از بين نرود بلكه پايه‌‌هاى اسلام مستحكم‌‌تر شد چون كه امام حسين و يارانش شهيد شده بودند و خود را زنده نگه داشتند و اين اسلام كه امروز بدين صورت به دست ما سپرده شده است اسلامى كه طاغوتيان و خاندان پهلوى با الهام از سرپرست خود يزيد  ابن معاويه در پى اين بودند  كه آن‌‌ها را به  شيوه كه شده است از بين ببرند  و كفر را جايگزين آن‌‌ها كنند اما نصرت خداوند فرا مي‌‌رسد و امام را براى يارى اسلام و رهبرى مردم مى فرستد و اسلام را از نابودى نجات مى‌‌دهد و اين هديه خدادادى هم به وسيله شهيدان  انقلاب استمرار و پا بر جاى ماند و خطرهايى را براى كفرصفتان زمان جهان‌‌خواران غرب و شرق به وجود آورده و آن‌‌ها را از منافع، با زور دستاورد خود به دور كرده و اين كفاران با به وجود آوردن توطئه‌‌هايى از قبيل جنگ تحميلى عراق  عليه ايران اسلامى در پى نابودى  قرآن و ايران اسلامى كمر همت بستند  و من هم به خاطر حفظ دستاورد خون شهيدان قدم بر جبهه نهادم و افتخار هم مى‌‌كنم كه پادر جبهه و در صف مجاهد مردان قرار گرفتم.

رزمندگان اسلام در راهى قرار گرفتند كه تا پايان اين راه ابدى است و من كه در اين راه نهاده شده‌‌ام اگرخداوند توفيق به شهادت نصيبم كرد اين افتخار و سعادتى است كه خداوند به من عطا فرموده است و ما هم به خاطر اين كه شهادت را ادامه راه حسين و سعادت براى انسان مى‌‌دانيم براى شهادت حاضريم همان‌‌طوري‌‌كه امام عزيزمان فرمود همين شهادت‌‌ها است كه پيروزى را بيمه و دشمن را رسوا مى‌‌كند.

برادران و خواهران عزيزم در حفظ اسلام کوشا باشيد و نگذاريد زالو صفتان  خفاشان  شب و كسانى كه ظلمت آن‌‌ها را فرا گرفته با نقشه‌‌ها و توطئه‌‌هاى خود آن را خدشه‌‌دار كنند مواظب ابرقدرت‌‌ها باشيد كه هر روز و هر ساعت و هر دقيقه در فكر از بين بردن اين انقلاب هستند و اگر شما امت حزب‌‌الله را بينيد كه از بيدارى خود كاسته‌‌اند حتما بدانيد كه جز به انقلاب اسلامى خواهد زد مواظب بالقوه امپرياليسم باشند از منافقين و كفار داخلى كه درداخل كشور قد علم نكنند برادران ضربه اين‌‌ها بيشتر است از آن ضربه جهانخواران چون كه اين‌‌ها چهره اسلامى به خود گرفته‌‌اند خلاصه بر برادران و امت حزب‌‌الله حضور خود را در صحنه حفظ كرده و مواظب توطئه‌‌هاى داخلى و خارجى باشيد، اين‌‌ها تحقق نمي‌‌یابد مگر اين‌‌كه دنباله رو رهبر كبير انقلاب باشيد و حرف شما حرف او راه شما راه او باشد كه در اين حال است كه پيروزيد و اگر خداى ناكرده در اين امر سهل‌‌انگارى بشود و دوباره دوباره  كفرت  مستقر  خواهد شد.

از شما امت حزب‌‌الله التماس دعا دارم براى سلامتى امام امت براى فرج و ظهور حضرت مهدى در پيروزى رزمندگان  اسلام  و به خصوص جبهه، جبهه‌‌ها فراموش نكنيد. اى جوانان آموزش‌‌ديده و عاشقان كربلا بشتابيد به سوى جبهه‌‌ها براى فتح كربلا.

خدمت خانواده عزيزم مخصوص  پدر و مادرم؛ از شما درخواست مى‌‌كنم كه ازمن راضى باشيد و خوشحال باشيد از اين‌‌كه توانستم در جبهه حضور يابم و هيچ ناراحتى نداشته باشيد.

پدر و مادرم  اگر خداوند متعال مرا شهيد كرد شما افتخار كنيد به شهادت فرزندتان كه لااقل در راه خدا شهيد شدم و فرزندى را تربيت كرديد كه جز منافقين نشد و جزكسانى نشد كه در مقابل اسلامى قرار گيرد و از شهادت هم هيچ  اندوهى نداشته باشيد و دل خود را  ببريد پيش پدران و مادران ديگر شهيدان و اين را در نظر داشته باشيد كه امام امت در موقعي كه فرزند برومندش را حاج آقا مصطفى را به شهادت رساندند امام در مقابل شهادت فرزند خود هيچ اندوهى از خود نشان نداد و اين شهادت را يكى از الطاف خفيه الهى دانست ببينيد حال آنان چطور است. شما هم امام را الگو قرار دهيد و يا زمانی كه امام حسين فرزند كوچكش على‌‌اصغر و جوانش على‌‌اكبر را خوشحال و با خيال راحت نثار اسلام كرد و شما هم بايد امام حسين را الگو قرار دهيد و همين‌‌طور كه در محرم براى شهادت امام حسين گريه و عزادارى مى‌‌كنيد،

خواهرانم سنگر خودت كه حجاب است حفظ كن و در حفظ انقلاب  كوشا باشيد. برادرم نعمت‌‌الله  نگذار اسلحه‌‌ام به زمين بيفتد و تو حمل‌‌كننده اسلحه من هستيد از تو مى‌‌خواهم راه مرا ادامه دهيد و بر فعاليت خود در راه اسلام كوشاتر باشيد. اگر جنازه‌‌ام به دست شما رسيد در كنار ديگر شهيدان بزرگوار شهرمان به خاك بسپاريد و اگر هم جنازه‌‌ام به دست شما نرسيد باز هم غمى نداشته باشيد و به فكر ديگر شهيدان گمنام باشيد.

آن‌‌قدر پولى كه دارم در راه جبهه بدهيد درصورتى كه احتياج نداشتيد، امام را دعا كنيد رزمندگان را دعا كنيد نماز جمعه و نماز جماعت را فراموش نكنيد و دعاى كميل و توسل را  بخوانيد يك مقدار نماز و روزه براى من بخوانيد و بگيرید.

اين بود وصيت‌‌نامه اين حقير حسين شيرپور.

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.