جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسین حلاجی

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسین حلاجی

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسین حلاجی
نام پدر :علی اصغر
تاریخ تولد :۱۳۳۹/۰۵/۲۳
محل تولد :دامغان
شغل :کارمند شبکه بهداشت
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :آشپز
سن :۲۶ سال
خانواده چند شهید :دو شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۲۵
محل شهادت :هفت تپه
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :بمباران هوایی

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

در خانواده‌ای متدین و زحمت‌کش در بیست‌وسومین روز از پنجمین ماه سال ‌هزاروسیصدوسی‌‌ونه در شهرستان دامغان به دنیا آمد. مشهدی علی‌‌اصغر با تلاش و جدیت، همۀ سعی‌اش را می‌کرد تا چرخ خانوادۀ پرجمعیتش را بچرخاند. از بام تا شام برای مردم شهرش حلاجی می‌کرد و در پی آوردن رزق و روزی حلال برای خانواده‌اش بود. مهربان مادر خانواده نیز پابه‌‌پای مشهدی علی‌اصغر در همۀ کارها یار و یاورش بود و در عین‌‌حال  لحظه‌ای از تربیت و تعالی فرزندانش غافل نبود. حتی درحال لحاف‌دوزی و خیاطی، تمام عشقش به خاندان نبوت را به مذاق جان فرزندانش می‌چشاند. هیچ ‌چیز را برای بچه‌ها کم نمی‌گذاشت.

در عبور سال‌ها حسین بزرگ شد و دوران پرشور و نشاط کودکی‌اش را پشت سر گذاشت. در لحظه‌های انقلاب با مردم شهرش طریق هم‌نوایی می‌پیمود و بسان دیگر جوانان شهرش در تظاهرات و راه‌‌پیمایی‌های دوران انقلاب شرکت می‌کرد. پس از پیروزی انقلاب و فرارسیدن دوران مقاومت در برابر زیاده‌خواهان مهاجم، حسین پای به دوران مقدس سربازی گذارد و در زمرۀ دلاوران ارتش به خدمت اعزام ‌شد.

آن سال‌ها کردستان عزیز در آتش فتنه و آشوب می‌سوخت. او به‌‌همراه چند تن از سربازان ارتش به اسارت نیروهای کومله و دمکرات درآمد و پس از تحمل ماه‌ها شکنجه و آزار، آزاد ‌شد و به آغوش خانواده بازگشت. پس از تمام‌‌شدن دوران سربازی به استخدام بهداری درآمد و ازدواج کرد. حاصل ازدواجش یک فرزند پسر است.

 سال هزاروسیصدوشصت‌وپنج داوطلبانه به جبهه اعزام می‌شود و پس از حدود  چهل روز در جبهه براثر بمباران هوایی دشمن به شهادت می‌رسد. آغاز جاودانگی او بیست‌وپنجمین روز از دهمین ماه سال ‌هزاروسیصدوشصت‌وپنج بود و در گلزار شهدای دامغان دفن شد و برای همیشه مزارش زیارتگاه عاشقان و دلدادگان شد.

  “راهش جاوید باد”

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.